Více
    15.5 C
    Czech
    Úterý 24. června 2025

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Dva velikáni, jeden vítěz. Jak dopadla bitva mezi Mercedesem a Audi?

    Luxus, síla, rychlost. Těmito slovy by se daly charakterizovat značky Mercedes a Audi. Dva velikáni z Německa se stále přou o přední příčky automobilového průmyslu ve své zemi a soupeří. Teď se do vzájemného souboje dostaly i dva modely – Audi RS6 a Mercedes-AMG E63 S. Jak test dopadl? Mnozí možná budou překvapeni.

    Reklama

    Snad jen pro pořádek by se slušelo říct, kde naši kolegové z australského magazínu test provedli. Síly se měřily v Gippslandu, farmářské krajině, kde se dešťová voda míchá s bahnem od traktorů. Je zde vcelku chladno a Evropanovi by přišla krajina velice podobná např. té ve Skotsku, včetně chladného počasí.

    Audi úplně neřeší, v jakém podnebném pásu se zrovna předvede. Je jedno, jestli prší nebo je sluníčko, RS6 podává v rámci možností standardní výkon. Silnice brázdí, jako by se nechumelilo a to je něco, co musíme těmto čtyřem kruhům rozhodně nechat. Mercedes má obecně vzato radši teplejší podmínky a bylo to i znát na ovladatelnosti. Zatímco Audi držela jak přibitá, AMG mělo občas lehké problémy a karamboly.

    Rychlost a výkon

    Oba sedany mají náhon na všechny 4, 8 válců pod kapotou twin-turbo 32vs podobnou kubaturou. Audi 3996cc vede proti 3982cc u Mercedesu. Na kilowaty si vedení zase přejímá AMG, které dá dohromady 450kW, zatímco RS6 „pouze“ 441kW. Rozdíl je tedy malý, ale každý kW se počítá.

    Na startu se spíše předvede „Meďák“ se svým krouticím momentem 850Nm. To je šílenost. RS6 má sice 800, což je taky slušný arsenál, ale každý víme, co těch 50 navíc dokáže udělat. Obě auta jsou v automatu s rozdílem 8 stupňů vs. 9 pro Mercedes. Zatímco Audi váží 2075kg a dokáže tím pádem 1 své tuně věnovat 213kW, AMG dokáže darovat 239kW se svými 1880kg.

    V rychlostním testu opět zazářil Mercedes. Přes nehostinné podmínky dokázal z 0 vystartovat na 100km/h za 3,51s. to je opravdu krásné číslo. Audi to zvládla za 3,56s, což je sice malý rozdíl, ale platný. Od toho se odvíjí i fakt, že na 200km/h se Mercedes dostal za 11,76s zatímco RS6 za 12,48. A to už je skoro vteřina, která bývá u všech závodů dost drahá.

    Audi se zase nesmí upřít brzdění, kdy ze 100km/h dokázala trhnout nulu na 36,73m. Mercedes potřeboval skoro metr navíc. To bývá při nehodách často rozhodující.

    Design a cena

     Oba sedany jsou nepopsatelně krásné. Interiéry těchto obou matadorů jsou jak z nového světa. Audi připomíná nádhernou vesmírnou loď s kombinací červené a černo-šedé. Celkově působí oproti Mercedesu trochu sebejistěji a promyšleně. Ten má zase velmi výkonné stereo a hlavně se musí pochválit, jak dokázali designéři propojit budíky s dotykovou obrazovkou na palubce. Zkrátka nádhera.

    U obou modelů si připlatíte. To se ale dalo čekat. Audi se pohybuje kolem 3,5 milionů a Mercedes je na 4 milionech. Otázkou je, jestli mají skutečně oba co nabídnout v porovnání s cenou. To už je asi otázka na každého z nás. Na každém z testovacích vozů nalezneme pro i proti. Audi je bezpečnější a levnější, Mercedes zase rychlejší a výkonnější. Po jakém autě byste sáhli vy?

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Mercedes-Maybach GLS600. Luxusní koráb pouze pro extrémně bohaté

    Málokdo nezaregistruje, že Maybach představuje to nejlepší z nabídky Mercedesu, ale ne každý přesně ví, co tento název znamená. Je Maybach značka, nebo jen výbavový stupeň? Na majitele čeká pouze luxus a nic jiného. 

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Mercedes-Maybach GLS600. Luxusní koráb pouze pro extrémně bohaté

    Málokdo nezaregistruje, že Maybach představuje to nejlepší z nabídky Mercedesu, ale ne každý přesně ví, co tento název znamená. Je Maybach značka, nebo jen výbavový stupeň? Na majitele čeká pouze luxus a nic jiného. 

    Ferrari odkládá svůj druhý elektromobil. Zákazníci o něj prý nemají zájem

    Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.

    Mitsubishi Outlander PHEV se vrací silnější, chytřejší a tišší

    Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.

    Chevrolet Corvette ZR1X Hybrid pro rok 2026 nemá zábrany 

    Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama