Více
    1.3 C
    Czech
    Čtvrtek 26. ledna 2023

    Dokonalé SUV, které jen tak nedostanete z hlavy. Maserati Levante žene kupředu 580 koní

    Maserati je známé díky několika věcem. Luxus, síla a výkon jsou něčím, co mají všechny modely této italské automobilky. Podobně je na tom také kvalitní SUV s názvem Levante. Skvěle vypadá, jezdí přímo ukázkově a na silnicích dělá velkou parádu.

    Dnes se podíváme na nejsilnější model ze skupiny Levante, a to Levante Trofeo. Název se z italštiny volně přeloží jako trofej a význam nemůže být blíže pravdě. Kombinace nevídané krásy, jemného, luxusního interiéru a masivního výkonu dělá z tohoto SUV skutečnou trofej naší garáže. Oproti ostatním modelům jako GT Hybrid a Levante Moderna jsou u Trofeo jasně patrné sportovní prvky, které by měly tuto verzi lehce odlišit od ostatních.

    Design se neokouká

    Při návrzích bylo skutečně myšleno na nadčasovost a ladnost. Auto je italské až do morku kostí. Představíme si ho jako elegána z Neapole, který se umí nádherně obléknout, ale když na to přijde, pro ránu nejde daleko. Ano, ladné a přesto agresivní. Taková je povaha tohohle závodního SUV.

    Předek si zachoval duši Maserati, přestože zmohutněl. Maska chladiče, která se stala svým tvarem ikonickou, nechává vyniknout velkému trojzubci. Tenká LED světla a velký, sportovní nárazník. Z boku okamžitě zamíříme ke kolům. Ta dostala do vínku 21 palců, ale zvýšit je můžeme až na 22. Proporčně ke zbytku auta vypadají skutečně impozantně. Zadní část pak nechává dominovat nápisu Maserati, kterému bylo vše ostatní podřízeno. LED světla spojená chromovanou lištou navíc nápis podtrhují.

    Interiér je kombinace luxusu a sportovních prvků, která je vcelku odvážná. Pevné kožené materiály jsou sem tam narušeny karbonovými lištami, což se může zdát jako nesmyslné, ale po chvíli zjistíme, že vše hraje krásně dohromady. Velký, masivní volant, kožené, pohodlné sedačky. Velká obrazovka infotainmentu, která nemůže byt jednodušší pro ovládání. Nastavování teploty má naštěstí samostatnou jednotku.

    Výkon a síla

    Tohle monstrum dostalo pod kapotu osmiválec, který do všech čtyř kol nažene sílu 580 koní. Krouticí moment se nám tady vyšplhal na 730 Nm. Maximální rychlost nabírá hodnoty až 302 km/h a z 0 na 100 se dostaneme za 4,1s. Tohle vše nasvědčuje tomu, že Levante Trofeo není jen tak nějaké auto na ježdění do práce. Rovněž tomu napovídá i cena. Za základní verzi bez příplatku utratíme 4,3 milionu korun.

    Maserati zůstává ikonou automobilového světa a pravděpodobně se to ani v době elektrických pohonů, bohudíky, nezmění.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.