Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Dlouhé cesty nejsou problém pro Royal Enfield HIMALAYAN

    Indická společnost, která se zabývá výrobou dostupných stylových motocyklů, umí vyrobit i slušný cesťák. Himalayan je toho důkazem. Royal Enfield tímto modelem rozšířil své pole působnosti. S dlouhými cestami by se sice popraly i jiné modely jako třeba Classic 350, Himalayan je ovšem zcela odlišný kalibr. Pohodlí je jeho předností a za výkon se také nemusí stydět. 

    Cesťák s prvky endura. Firma samotná se o tomto modelu vyjadřuje jako o nejuniverzálnějším, který si z její garáže vůbec můžeme objednat. Jezdce přenese skutečně kamkoli. Cesty po městě, do práce a převážně do drsné přírody nejsou problém. Tento stroj si poradí skutečně se vším. V tomto má společnost Royal Enfield pravdu. Himalayan je objektivně nejpraktičtější ze všech ostatních modelů. Nabízí neskutečné pohodlí a také přijatelně silný motor, který si poradí s téměř každým terénem. Pozadu nezůstává ani design. 

    Design cestovního stroje

    Výška 1,36 m a délka 2,19 m. Motorka nepůsobí nijak robustním dojmem. Tomu napomáhají i kola, která dostala klasický drátěný výplet. Zadní 17 palců, přední 21 palců. Ovladatelnost je také velice příznivá. Váha se nám u modelu Himalayan vyšplhala na 191 kg, což není nijak závratné číslo. Motorka však díky tomu tolik „nežere“ na dlouhé cestě a zároveň jí nebudou dělat problémy lesní terény. Skvěle vymyšlený stroj. 

    Royal Enfield je pochopitelně skvěle odpružený. Bez toho bychom se na cestách nehnuli. Přední teleskopická vidlice 41 mm se zdvihem 200 mm funguje naprosto fantasticky. Motorka krásně kopíruje terén. Zároveň z toho vyplývá, že je spíše stavěna na dlouhé cesty, které se vyznačují nezpevněnou vozovkou. Na klasické silnici nemusí být takovéto odpružení vyhovující. Zároveň je jasné, že alfou i omegou budou brzdy. Kotouče, přední 300 mm, zadní 240 mm, odvádí svou práci opravdu dokonale. 

    Motor a výkon 

    Výkon je v nehostinných podmínkách velice zásadní faktor. Himalayan dostal od výrobců vzduchem chlazený, čtyřtaktní jednoválec o objemu 411 cc. Výkon tedy nabyl hodnoty téměř 25 koní (18 kW) a krouticí moment 32 Nm. To je dostatečná síla, se kterou se dá pracovat. Není sice nejvyšší, ale jde ruku v ruce s cenou. Tu firma stanovila na 140 000 korun. Za takovou porci spolehlivosti, praktičnosti i krásy je to více než slušná nabídka. Nezbývá než nasednout a jet. 

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.