Facelift přinesl drobné změny vzhledu, nový infotainment a lepší světla. Základní koncepce však zůstává stejná. Formentor i nadále cílí na řidiče, kteří chtějí dynamiku a technologii v elegantním balení.
Cupra zůstává nejsportovnějším jménem koncernu. Formentor si drží svou pozici jako nejprodávanější model značky. Po faceliftu přidává detaily, ale neschází mu nic z toho, co zákazníci chtějí. Vzhled zůstává ostrý a snadno rozpoznatelný.
Změny najdete hlavně v přední části. Přibyly nové Matrix LED světlomety, upravený nárazník a podsvícené logo vzadu. Interiér teď ovládá nový 12,9palcový infotainment, doplněný o klasický přístrojový štít a ambientní světla s funkcí hlídání mrtvého úhlu.
Dvoulitr táhne odspodu
Testovaná verze 2.0 TSI s výkonem 204 koní používá sedmistupňové DSG a pohon všech kol. Motor má dost síly i bez elektrifikace. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 6,7 sekundy. Spotřeba se pohybuje kolem 7,5 litru, na okreskách padá i k 6 litrům.
Převodovka řadí svižně, i když občas trochu hrubě. Řidiče ale víc vtáhne do děje. Točivý moment se přenáší přes haldex a ve sportovním režimu umí elektronika přibrzdit vnitřní zadní kolo pro lepší trakci v zatáčce.
Podvozek drží stopu
Cupra nezapomněla ani na podvozek. Ten je tuhý, ale nerovnosti zvládá slušně. Jen na rozbitých úsecích s většími koly se ozve. Auto se v zatáčkách téměř nenaklání a řízení funguje rychle a přesně.
Formentor s tímto nastavením baví i při svižnější jízdě. Dobře dávkovatelné brzdy dodávají jistotu. Žádné přepínání mezi rekuperací a třecí brzdou jako u hybridů, takže auto brzdí konzistentně.
Méně místa vzadu, ale dost prostoru vpředu
Zadní sedadla nejsou vhodná pro osoby s dlouhýma nohama. Formentor cílí na páry a jednotlivce, ne na rodiny. Kufr je ale dostatečný a sedačky potěší i na delší trase. Výbava včetně asistentů a matrixových světel odpovídá ceně.
Cupra k tomu nabízí i silnější verze, včetně VZ5 s pětiválcem a výkonem 390 koní. Kdo hledá něco dostupnějšího, může sáhnout po základním 1.5 TSI nebo plug-in hybridu. Možností je dost, ale právě dvoulitr s pohonem 4×4 dává nejuniverzálnější kombinaci.