Malajsijská značka Bufori ukázala sportovní kupé CS8. Kombinuje lehkou konstrukci z karbonu a kevlaru s obřím osmiválcem HEMI. Každý kus se vyrábí na zakázku a cena začíná na zhruba 500 tisících dolarech.
Značku založili tři australští bratři v roce 1986. Nejprve nabízeli retro vozy ve stylu 30. let, později sedany a kabriolety. V devadesátých letech přesunuli výrobu do Malajsie, kde Bufori staví auta dodnes. V minulosti nabízeli sedan Geneva s osmiválcem Chrysler nebo dvoumístné kupé La Joya.
Osmiválec HEMI a výkon přes 800 koní
Novinka CS8 se poprvé objevila už v roce 2009 jako závodní prototyp. Sériová verze dostala kompresorem přeplňovaný 6,4litrový motor HEMI s výkonem 810 koní a točivým momentem 718 liber-stop. Na stovku vystřelí za tři sekundy a maximální rychlost výrobce omezil na 330 km/h. „CS8 je předvídatelné, odpouštějící a odolné. Grand Tourer, který dodá jistotu na kontinentální cestě i horském průsmyku,“ řekl zakladatel Gerry Khouri.
Firma použila karbon-kevlarový monokok, který podle ní zaručuje vysokou tuhost a vyvážené rozložení hmotnosti 50:50. I při hmotnosti 1550 kg působí lehce a obratně. O brzdění se starají šestipístkové třmeny Brembo s kotouči o průměru 380 a 350 milimetrů.
Variabilita motorů a ruční výroba
Bufori plánuje i šestiválcové varianty. Zákazníci mohou volit atmosférický Pentastar s výkonem 238 kW, kompresorovou verzi se 340 kW nebo dvakrát přeplňovaný třílitr Hurricane s 410 kW. Kola pocházejí z Dodge Charger Hellcat, řada dílů v interiéru má rovněž původ u Stellantisu. Firma uvádí, že deset procent komponentů bere od amerického koncernu, zbytek vyrábí lokálně v Malajsii.
Každý CS8 vzniká ručně v továrně v Kuala Lumpur. Výroba jednoho kusu zabere zhruba devět tisíc hodin práce. Každý zákazník si určí lak, kůži i švy, takže nevzniknou dvě stejná auta. „Je to auto pro ty, kteří vyžadují kvalitu, smysl pro detail, praktičnost a nekompromisní výkon,“ dodal Khouri.
Cena začíná na 2,2 milionech ringgitů, což odpovídá přibližně 11 milionům korun. Zda se Bufori pokusí o návrat na evropský trh, zatím není jasné. Zájemci si však mohou unikátní vůz dovézt individuálně. Po letech čekání se tak projekt CS8 konečně dostal z výstavních ploch do výroby a potvrzuje, že i v Malajsii vznikají auta, která budí respekt.