Když před rokem automobilka Hyundai představila svůj nový van, málokdo si ho mohl nevšimnout. Design vybočuje z řady. Právě ten se stal u Hyundai naprosto základním faktorem úspěchu. Staria se stala nejen prostorným pomocníkem, ale také luxusním obývacím pokojem na dlouhé cesty. Co si pro nás tento král prostoru připravil?
Hyundai nastavil tímto vozem nové zrcadlo praktičnosti. Jak sama automobilka píše, Staria se stala novou definicí všestrannosti. Nic nemůže být blíže pravdě. Díky skvěle vyřešenému prostoru máme dostatek místa n převoz objemných nákladů, ale také se s tím nejvyšším pohodlím můžeme vydat na jakkoli dlouhou cestu. Výrobci si dali extrémně záležet na detailech, a to převážně na těch interiérových. Stačí si vybrat. Potřebujeme dodávku nebo luxusní vozidlo na dovolenou?
Design
Staria Premium skutečně poslouží těm nejnáročnějším. Skvěle řešený interiér a elegantně chladný exteriér. Celému designu vévodí předek karoserie. Maska chladiče dostala horní LED linii, která zastřešuje hranaté světlomety. Ty se v masivní mříži krásně vyjímají. Kromě skvělého výhledu máme zajištěnou i dokonalou viditelnost. Tahle dodávka je krásně ovladatelná. Přední část totiž není tak mohutná.
18palcová kola dostala neskutečně krásný vzor. Hvězdicový tvar plný lomených úhlů a kosočtverců. Přesně takhle se dělají kola, která jsou neokoukaná a moderní. Z boku nás navíc zaujmou veliká okna. Ta zajišťují interiéru daleko více světla a pomyslného prostoru. Zadní části vévodí tečkovité LED světlomety. Kromě nápisu Staria a znaku Hyundai nenajdeme na ploše karoserie nic. Čisté, krásné.
Přestože interiér reprezentuje klasickou dodávku, celkový vzhled ale posouvá na docela novou úroveň. Palubní desce dominuje 10,25palcový displej. Nejvíce luxusním prvkem budou pravděpodobně sedadla druhé řady. Každé je vybavené masážní jednotkou a vlastním pohonem.
Motor
Pod kapotou narazíme na dieselový řadový čtyřválec uloží napříč. Tenhle stroj o objemu 2,2litru nám dokáže nabídnout k dispozici až 177 koní a krouticí moment až 430 Nm už při otáčkách 2000. Staria přichází jako automat s osmi stupni. Pohon všech kol je samozřejmostí. Maximálně se s tímhle téměř 2,5 tuny vážícím autem projedeme 180 km/h.
Verdikt
Za téměř milion korun si můžeme pořídit základní dodávku. Luxusnější verze se ovšem vyšplhá až na částku 1,5 milionu korun. Stojí to za ty peníze? Vypadá to, že ano. Hyundai se zde skutečně předvedl.