Audi připravuje odeznělé kupé. Zbrusu nový sportovní vůz, který má navázat na legendu devadesátých let, se měl poprvé ukázat až na autosalonu IAA Mobility v Mnichově. Jenže fotografie unikla už den před oficiální premiérou – a to rovnou z oficiálního facebookového profilu Audi Canada.
Generální ředitel Audi Gernot Döllner označil nový model za „vysoce emocionální sportovní vůz“, který má stát někde mezi ikonickým TT a supersportem R8. Nebude tedy přímým nástupcem jednoho ani druhého. Jisté ale je, že půjde o plně elektrický model. Döllner doufá, že bude mít na značku podobný dopad jako původní TT na konci 90. let. „TT Moment 2.0“ má symbolizovat nový směr značky z Ingolstadtu – technicky, designově i hodnotově.
Inspirace v minulosti
Design nového kupé vychází nejen z linie TT, ale i z bohaté historie značky. Audi připomíná koncept Avus z roku 1991 – stříbrný hliníkový supersport, který tehdy předběhl dobu a nabídl více než 500 koní ve spojení s pohonem Quattro. A ještě hlouběji v historii najdeme inspiraci v závodních monopostech Auto Union Type C a D z 30. let, poháněných přeplňovanými šestnácti- a dvanáctiválci. Ty ovládly závodní tratě a proslavili je legendární jezdci jako Tazio Nuvolari či Bernd Rosemeyer.
Nový koncept má z této tradice čerpat čistotu a jednoduchost. Audi slibuje návrat k filozofii „méně je více“, tedy čistý, odlehčený design bez zbytečných ozdob. Velikostně má vůz stát mezi TT a R8, s proporcemi připomínajícími vozy s motorem uprostřed.
Do dvou let na silnici
Na rozdíl od většiny konceptů má tenhle skutečně směřovat do sériové výroby. Podle šéfa Audi se produkční verze představí během dvou let po mnichovské premiéře. Má představovat „nové Audi“ nejen vzhledem, ale i technikou, kterou značka dosud nepoužila.
Interiér by měl být kvalitativním posunem vpřed. Samotné vedení přiznává, že v posledních letech značka v oblasti zpracování zaostala. „V minulosti jsme byli v kvalitě lepší, ale znovu se tam dostaneme,“ uvedl podle Motor1 Oscar da Silva Martins, šéf komunikace produktů a technologií Audi.
Verdikt
Otázkou zůstává technika pod karoserií. Spekuluje se, že nový dvoudveřový model by mohl sdílet platformu s připravovanými elektrickými Porsche Boxster a Cayman. Společný vývoj by dával smysl – dva odlišné projekty pro úzký segment sportovních elektromobilů by byly příliš nákladné.
O spalovacích motorech nemůže být řeč. Přísné emisní normy EU jejich vývoj prakticky znemožňují. Přesto Audi i Porsche přiznávají, že přechod na elektromobilitu bude trvat déle, než se původně plánovalo. Spalovací modely tak zůstanou v nabídce i v příštím desetiletí, nové sportovní kupé už ale vsadí čistě na elektřinu.