Více
    14.2 C
    Czech
    Sobota 13. září 2025

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    BMW R nineT. Klasický roadster s odvážným charakterem

    BMW se kromě jiných, velmi úspěšných modelů, muselo zaměřit i na ty, které se nově dostávají do módy. Klasický roadster zažívá boom. Pro lidi, kteří vyloženě touží po legendárním stylu se všemi výhodami nových technologických postupů, je model R nineT jako stvořený. Kombinuje zajetý vzhled, masivní výkon a bezpečnost na vysoké úrovni. 

    Reklama

    Nová doba si žádá starou kvalitu. Proto se mnoho výrobců zaměřilo na tvar roadster, který už je lidem známý téměř 90 let. Bylo by samozřejmě bláhové vyrobit motocykl postaru. Lidé milují krásné tvary, zároveň si ale potrpí na pohodlí, které jim dokážou zajistit pouze novodobé technologie. Jízdní režimy, výkonnější brzdový systém, adaptivní světlomety. Všechny tyto výhody na modelu R nineT najdeme. Jízda se tak pro nás stane daleko příjemnější a jako jezdci budeme mít více prostoru na požitek z rychlosti a dynamiky, což tenhle stroj rozhodně může nabídnout. 

    Design starých časů

    Klasický roadster s nádechem nového přístupu. Všechny komponenty jsou u modelu R nineT vyrobeny z prvotřídních materiálů a úroveň celého motocyklu se tak posouvá na nový stupeň. BMW navíc nabídlo lidem ideální vzhled. Ten je takový, jaký si vybereme. Každý máme svůj stroj vysněný trochu jinak a Němci na to reagují. Každému zájemci je k dispozici široká paleta individualizace. Od barev po tvar komponentů. V tomto ohledu se firma vydala správným směrem. 

    Rám je skutečný skvost. Čtyřdílný kolos, který obsahuje i odnímatelnou část pro spolujezdce. Výška sedla zabrala místo 0,8 m nad zemí. Délka motocyklu byla stanovena na 2,1 m a rozvor kol na 1,48 m. Nejedná se tedy o ten nejmenší stroj na trhu. Kola o rozměru 17 palců musela zákonitě dostat legendární drátěný výplet. Přední je zavěšeno do teleskopické vidlice s průměrem 46 mm. Zadní pak do jednoramenné kyvné páky a o tlumení nárazů se stará centrální pružící jednotka. 

    Brzdy jsou rovněž na vysoké úrovni. Dvoukotoučová s průměrem 320 mm a jednokotoučová s průměrem 265 mm. BMW zajistilo i ABS Motorrad Pro. I tak je ale při brždění potřeba myslet na váhu 221 kg. Známe i těžší motocykly, ale i tak se nám dráha lehce protáhne. 

    Motor značky BMW 

    Čtyřtaktní dvouválec typu boxer o objemu 1 170 cc vyprodukuje sílu 109 koní, takže nějakých 80 kW. To je ve spojení s krouticím momentem 116 Nm vcelku slušná výbava. Maximálně se projedeme přes 200 km/h. Palivo nám bude z 18litrové nádrže unikat po objemu 5,1 l na 100 km. To je krásný výkon. 

    Na kolik nás legenda v novém provedení vyjde? 360 000 korun je cena za motocykl, který nám dokáže nabídnout pěknou porci zážitků a bezpečnosti. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama