Audi uvádí na český trh novou generaci kompaktního SUV Q3. Vedle akční edice Perfection se zákazníci dočkají i zásadních novinek v interiéru. Tradiční páčky pod volantem mizí a nahrazují je zcela nové ovladače.
Automobilka sází na dvojí tah. Na jedné straně nabízí zvýhodněnou verzi se širokou výbavou za cenu mainstreamu. Na straně druhé mění ergonomii ovládání, což může vyvolat bouřlivé reakce. Q3 tak startuje do další etapy své kariéry s kombinací atraktivní ceny a odvážné techniky.
Perfection s výbavou navíc
Edice Perfection staví na paketu S line. Zahrnuje sportovní vzhled exteriéru i interiéru, 18palcová litá kola, LED světlomety, adaptivní tempomat nebo vyhřívaná sportovní sedadla. Zákazníci se tak nemusí bát „holátka“.
Základní Q3 TFSI s benzinovou patnáctistovkou o výkonu 150 koní vychází na 784 900 korun. Na opačném konci stojí Q3 40 TDI s výkonem 190 koní, automatem a pohonem všech kol. Cena se pohybuje lehce nad jedním milionem. Sportback vyjde na 1 099 000 korun.
„Model Q3 nabízí v konstrukci a designu všechny charakteristické geny DNA značky Audi. U limitované edice jsme se rozhodli prémiový dojem ještě umocnit sportovním stylem ve spojení s praktičností,“ říká šéf české divize Audi Marcel Archleb.
Nové ovladače za volantem
Největší rozruch ale budí změna v interiéru. Tradiční páčky vlevo a vpravo zmizely. Nahradily je dva ploché, vertikálně pohyblivé ovladače. Audi tím výrazně mění ergonomii a chce sledovat, jak na to zareagují řidiči. Pokud budou ohlasy pozitivní, nové řešení dostanou i další modely.
Automobilka argumentuje tím, že moderní senzory už mnoho úkonů obstarávají samy. Světla přepínají automaticky, stěrače spouští dešťový senzor. Absence klasických páček se tak v běžném provozu příliš neprojeví.
Blinkry pod dohledem
Jiná je ale situace u směrovek. Ovládání musí být přesné a intuitivní. Na zveřejněném videu je vidět, že nová páčka má odlišnou trajektorii. Zda si na to řidiči zvyknou, ukáže čas.
Audi přitom není první, kdo podobné řešení zkouší. Tesla přesunula blinkry na dotyková tlačítka na volantu, ale po tlaku zákazníků se ke klasické páčce vrátila. Ferrari zase umíIstilo ovládání přímo na volant, což podle recenzentů působí nepohodlně. Do historie se zapsal i rumunský Oltcit se svými bizarními „kelímky“ pod volantem.
Audi Q3 tak startuje do nové generace se dvěma jasnými zprávami. Chce zaujmout cenou a výbavou, ale zároveň testuje odvahu svých zákazníků, zda přijmou zásadní změnu v tom, co měli za volantem dlouhé dekády samozřejmé.