Druhá generace SUV Stelvio značky Alfa Romeo přijde později, než se čekalo, a to kvůli nově plánované hybridní verzi.
Automobilka má před sebou důležité období, ale vše nasvědčuje tomu, že premiéra jejího klíčového modelu se opozdí. Stelvio, první SUV značky, už pomalu oslaví deset let existence a nová generace je stále v nedohlednu. Podle informací Motor 1 bude spuštění výroby a dodávek druhé generace posunuto až na konec roku 2026. Hlavním důvodem je změna strategie. Zatímco původně mělo být nové Stelvio výhradně elektromobilem, nyní automobilka pracuje také na verzi s hybridním pohonem.
The first deliveries of the next-generation Stelvio could be pushed back to late 2026.https://t.co/5n09AMJCt1
— Motor1 (@Motor1com) May 30, 2025
Z elektromobilu hybrid
Stellantis – mateřský koncern značky Alfa Romeo – původně plánoval uvést nové Stelvio jako čistý elektromobil postavený na nové platformě STLA Large. Tento základ již využívá nový Dodge Charger, zatím jen v elektrické verzi. Později však přijde i varianta se spalovacím motorem – konkrétně s přeplňovaným šestiválcem Hurricane. Podobný přístup bude zřejmě uplatněn i u Alfy Romeo.
Změna strategie je reakcí na vývoj trhu. Elektrická auta se podle očekávání vedení automobilky neprosazují tak rychle, jak se předpokládalo. Hybridní Stelvio by tak mělo oslovit širší spektrum zákazníků.
Giulia se změní, ale přijde včas
Opoždění Stelvia může mít dopad i na druhý zásadní model značky – Giulii. Ta má být představena v roce 2026, ale tentokrát už nepůjde o klasický sportovní sedan. Nová Giulia by měla přijít s karoserií typu liftback, inspirovanou například Peugeotem 408. Bude tedy mírně zvýšená a praktičtější, což odpovídá současným trendům.
Dobrou zprávou pro fanoušky značky je návrat vrcholných verzí Quadrifoglio. Podle šéfa značky Alfa Romeo, Santa Ficiliho, tyto modely nezanevřou na spalovací motory. Dokonce nevylučuje využití motoru Nettuno V6 z dílen Maserati.
Alfa roste, ale BMW je jinde
Zatímco některé značky koncernu Stellantis (například DS Automobiles nebo Lancia) v Evropě bojují, Alfa Romeo zažívá výrazný růst. Podle Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) vzrostly její registrace v Evropě (EU + EFTA + UK) za první čtyři měsíce roku 2025 o 36,9 % na 23 067 vozů. Pro srovnání – BMW ve stejném období prodalo 264 009 vozů, tedy zhruba jedenáctkrát víc.
Nástup nového šéfa Stellantisu, Antonia Filosy (dříve šéf Jeepu), by mohl přinést značce Alfa Romeo další impulzy – zejména ve snaze udržet tempo růstu a správně načasovat přechod k nové generaci modelů i technologií.