Více
    11.3 C
    Czech
    Čtvrtek 2. května 2024

    Dokonalé SUV, které jen tak nedostanete z hlavy. Maserati Levante žene kupředu 580 koní

    Maserati je známé díky několika věcem. Luxus, síla a výkon jsou něčím, co mají všechny modely této italské automobilky. Podobně je na tom také kvalitní SUV s názvem Levante. Skvěle vypadá, jezdí přímo ukázkově a na silnicích dělá velkou parádu.

    Dnes se podíváme na nejsilnější model ze skupiny Levante, a to Levante Trofeo. Název se z italštiny volně přeloží jako trofej a význam nemůže být blíže pravdě. Kombinace nevídané krásy, jemného, luxusního interiéru a masivního výkonu dělá z tohoto SUV skutečnou trofej naší garáže. Oproti ostatním modelům jako GT Hybrid a Levante Moderna jsou u Trofeo jasně patrné sportovní prvky, které by měly tuto verzi lehce odlišit od ostatních.

    Design se neokouká

    Při návrzích bylo skutečně myšleno na nadčasovost a ladnost. Auto je italské až do morku kostí. Představíme si ho jako elegána z Neapole, který se umí nádherně obléknout, ale když na to přijde, pro ránu nejde daleko. Ano, ladné a přesto agresivní. Taková je povaha tohohle závodního SUV.

    Předek si zachoval duši Maserati, přestože zmohutněl. Maska chladiče, která se stala svým tvarem ikonickou, nechává vyniknout velkému trojzubci. Tenká LED světla a velký, sportovní nárazník. Z boku okamžitě zamíříme ke kolům. Ta dostala do vínku 21 palců, ale zvýšit je můžeme až na 22. Proporčně ke zbytku auta vypadají skutečně impozantně. Zadní část pak nechává dominovat nápisu Maserati, kterému bylo vše ostatní podřízeno. LED světla spojená chromovanou lištou navíc nápis podtrhují.

    Interiér je kombinace luxusu a sportovních prvků, která je vcelku odvážná. Pevné kožené materiály jsou sem tam narušeny karbonovými lištami, což se může zdát jako nesmyslné, ale po chvíli zjistíme, že vše hraje krásně dohromady. Velký, masivní volant, kožené, pohodlné sedačky. Velká obrazovka infotainmentu, která nemůže byt jednodušší pro ovládání. Nastavování teploty má naštěstí samostatnou jednotku.

    Výkon a síla

    Tohle monstrum dostalo pod kapotu osmiválec, který do všech čtyř kol nažene sílu 580 koní. Krouticí moment se nám tady vyšplhal na 730 Nm. Maximální rychlost nabírá hodnoty až 302 km/h a z 0 na 100 se dostaneme za 4,1s. Tohle vše nasvědčuje tomu, že Levante Trofeo není jen tak nějaké auto na ježdění do práce. Rovněž tomu napovídá i cena. Za základní verzi bez příplatku utratíme 4,3 milionu korun.

    Maserati zůstává ikonou automobilového světa a pravděpodobně se to ani v době elektrických pohonů, bohudíky, nezmění.

    Sledujte nás na sítích

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    Yamaha MT-07 2024. Dravec, který umí nahánět strach 

    Zapomeňte na eleganci a ladnost. Motorka Yamaha MT-07 se profiluje jako tvrdý a nesmlouvavý vládce silnic. Japonci opět vytvořili stroj, který bude bavit jak začátečníky, tak pokročilé jezdce. Síla motoru je více než adekvátní, ergonomie ideální i pro delší jízdy. Technologicky se opět ukazuje, že Japonsko je na opravdu vysoké úrovni.