Více
    20.8 C
    Czech
    Neděle 5. května 2024

    S8 jako „masterpiece“ od Audi. Továrnu opouští prvotřídní vůz, který má všechno

    Audi valí do světa řadu precizních automobilů. Menší, střední, velké, vždy jsou ale stejně nadupané, pohodlné a perfektně vybavené. Přesně takový je i sedan s názvem S8. Hodí se na cestu do práce, na dovolenou i na závodní okruh. Nabízí zkrátka všechno, po čem řidič prahne.

    Ve filmu Ronin se v roce 1998 poprvé objevila první verze S8 a De Niro z ní udělal ikonu. Jason Statham ve filmu Transportér dodal Audi potřebnou pověst rychlého a nenápadného auta. S8 nejnovější generace spolehlivě odolá tlaku ze strany Mercedesu nebo BMW a nic si nepustí k tělu. Díky černé barvě by se chtělo říct, že si ji pořídí hlavně ten, který na sebe nepotřebuje upozorňovat a jezdit hezky inkognito.

    V tomhle sedanu zažijeme neuvěřitelnou pohodu a klid. Je navržený tak dokonale, že se uzavřeme do sebe a jen si vychutnáváme překrásnou jízdu. Dokud ovšem nesešlápneme pedál k podlaze, protože pak je to doslova o infarkt. Může za to 2x přeplňovaný osmiválec, který se například objevil u Bentley, nebo Lamborghiny Urus. Je to prostě hrozný „randál“.

    Kolik že koní?

    Jakmile si řekneme, že klidné jízdy už bylo dost, a necháme plynu ochutnat podlahu zblízka, do pohybu se dostane neuvěřitelných 571 koňských sil. V kombinaci s krouticím momentem obřích 800Nm se z S8 stává zprvu nenápadná vraždící bestie. Z 0 na 100 se dostane za 3,8s. Nutno dodat, že výkonu pomáhá i hybridní systém 48V mild. Při snížené zátěži se vypnou 4 s 8 válců, ale motor běží stále krásně a hladce.

    Exteriér je také kapitola sama pro sebe. Z na první pohled sportovního, drsného předku, s klasickým grilem, přechází S8 až do jemné a elegantní zadní části. 21 palcová kola jsou nejen nádherně zpracovaná, ale díky nim nám říká vozovka: „ano, šéfe, zajisté!“.

    Pohodlí na prvním místě

    Podle slov společnosti Audi připomíná interiér takový menší salónek. Nic nemůže být blíže k pravdě. Jestli jsme někdy zažili luxus, bylo to nic prosti S8. Děti už se nebudou během jízdy hádat, protože budou se svěšenou čelistí sledovat tu krásu kolem sebe. Sportovní sedadla, volant, dotykový display s neuvěřitelným rozlišením a skvělou citlivostí.

    Za pohodlí, rychlost a krásu se hold platí. Tahle legrace nás vyjde na více než 3 miliony korun. Je to hodně peněz? Ano! Je to hodně peněz za tu nádheru a vlastnosti, které nám Audi S8 nabízí? Odpovězte si sami.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.