Plány na rozšíření nabídky modelu Jeep Gladiator o plug-in hybridní variantu 4xe berou definitivně za své. Automobilka Stellantis oznámila, že dlouho očekávaný pickup s elektrifikovaným pohonem se nakonec vyrábět nebude.
Jeep Gladiator, který konstrukčně vychází z legendárního Wrangleru, měl využít stejnou plug-in hybridní technologii 4xe. Ta už dnes funguje v SUV Wrangler 4xe a Grand Cherokee 4xe, kde kombinuje benzinový motor s elektromotorem a dobíjecí baterií. Podle původních plánů měla hybridní verze posílit atraktivitu Gladiatoru i v Evropě, kde přísné emisní limity tlačí výrobce směrem k elektrifikaci.
Konec projektu kvůli slabší poptávce
Důvodem k ukončení projektu je podle Stellantisu především slábnoucí zájem zákazníků o plug-in hybridní pick-upy. „Preference zákazníků v oblasti elektrických nákladních vozů se rychle mění. Rozhodli jsme se proto přehodnotit naši produktovou strategii a elektrifikovanou verzi Gladiatoru vyřazujeme z nabídky,“ uvedl mluvčí automobilky pro server Car and Driver.
Stellantis současně oznámil, že investice původně určené na vývoj Gladiatoru 4xe přesune do dalších projektů a že modelová řada Gladiator dostane více možností individualizace a doplňkové výbavy.
Osmiválcová náplast
Fanoušci silných motorů se ale mají na co těšit. Do nabídky totiž přibude verze Gladiator Rubicon 392 vybavená osmiválcem 6.4 HEMI V8 o výkonu 470 koní. Stejný agregát už pohání Wrangler Rubicon 392, který zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za zhruba čtyři sekundy. Pickup by měl nabídnout podobně dechberoucí dynamiku.
Přeskupování priorit ve Stellantisu
Rozhodnutí ohledně Gladiatoru není ojedinělé. Stellantis v posledních měsících přehodnocuje celou svou strategii v oblasti elektrifikace. Zrušil například připravovaný Ram 1500 EV, pozastavil výrobu Dodge Hornet a z nabídky vyřadil i sportovní verzi R/T u elektrického Dodge Chargeru.
Gladiator v nabídce zůstane
Navzdory konci hybridní varianty není budoucnost Gladiatoru ohrožena. Benzinové verze zůstávají v prodeji a automobilka slibuje, že zákazníci se mohou těšit na nové prvky výbavy i širší možnosti úprav přímo od výrobce.
Verdikt
Zatímco plug-in hybridní Gladiator 4xe skončil ještě před uvedením, Wrangler a Grand Cherokee si elektrifikovanou verzi ponechají. Jeep tak sází na jistotu – tradiční benzinové agregáty pro fanoušky terénních pickupů a osvědčené hybridy pro zákazníky, kteří dávají přednost nižší spotřebě a tišší jízdě.