Na newyorském autosalonu se šéf Volkswagenu pro Severní Ameriku Kjell Gruner rozpovídal o plánech značky pro americký trh. Přestože v Evropě chystá Volkswagen levné a kompaktní elektromobily, americkým zákazníkům se tyto modely zatím vyhnou. Zato se znovu otevírá debata o možném pick-upu, který by mohl rozšířit SUV-heavy nabídku značky v USA.
Volkswagen už v minulosti několikrát naznačil zájem o vlastní pick-up pro severoamerický trh – připomeňme například koncepty Atlas Tanoak (2018) nebo Tarok (2019). Zatím se ale žádný z těchto projektů nedostal do výroby. To by se však v blízké budoucnosti mohlo změnit.
Pick-up stále ve hře
„Je to jedna z růstových příležitostí, o které aktuálně diskutujeme,“ uvedl podle Car and Driver Gruner. „Ještě jsme se nerozhodli, ale tuto diskuzi letos vedeme.“
Pick-up by podle něj musel sdílet techniku s již existujícím modelem – ideálně se SUV jako je Atlas – a využívat unibody konstrukci (tedy nosnou karoserii), nikoliv klasický rám. To by přiblížilo vůz například Hondě Ridgeline nebo Hyundaie Santa Cruz.
Gruner také naznačil, že pokud by šlo o elektrickou verzi, zřejmě by dostala benzínový prodlužovač dojezdu. „U pick-upu si myslím, že to zákazníci ocení,“ dodal. Navíc připomněl, že u elektromobilů díky specifické platformě není nutná rámová konstrukce, protože karoserie je dostatečně tuhá sama o sobě.
Naopak vozy značky Scout Motors, která rovněž spadá pod Volkswagen Group, se vydají jinou cestou – budou to klasické off-roady s rámovou konstrukcí, určené pro jiný typ zákazníků.
Malé elektromobily? V Evropě ano, v USA ne
Přestože Volkswagen v Evropě připravuje malá a cenově dostupná elektrická auta jako ID.1 a ID.2 (koncept ID.2all), americký trh o ně přijde. „Tyto vozy jsou na americký trh příliš pomalé,“ vysvětlil Gruner. Zároveň upozornil, že dovoz z Evropy by je cenově posunul mimo rám jejich zamýšlené dostupnosti – staly by se z nich jen produkty bez většího komerčního významu.
SUV jsou prioritou
Volkswagen v USA dlouhodobě ustupuje od klasických osobních aut a zaměřuje se téměř výhradně na SUV. Sedan Jetta se sice stále drží, a sportovní Golf GTI a Golf R mají své fanoušky, ale hlavní tahouny prodejů tvoří modely jako Tiguan, Atlas nebo Taos.
Verdikt
Nejspíš se tedy dočkáme drsněji laděných variant třeba u Tiguanu nebo jiných modelů – tak, aby Volkswagen lépe oslovil americké zákazníky, kteří dávají přednost vozům se silnějším charakterem a schopností zvládnout i lehčí terén. Není ale zatím jasné, zdali celé plány nepřekazí Donald Trump a jeho cla.
6cuiqr