2.2 C
Czech
Pondělí 22. prosince 2025
HyundaiHyundai Inster se konečně dostal i do Česka

Hyundai Inster se konečně dostal i do Česka

Reklama

Na český trh vstupuje nový hráč v segmentu malých elektromobilů. Je to dlouho očekávaný Hyundai Inster. Tento kompaktní vůz slibuje nejen nízkou spotřebu a nízké emise, ale také překvapivě prostorný interiér a moderní technologie. Pojďme se společně podívat na to, co tento nový model nabízí. Jeho cena příjemně potěší i odpůrce drahých elektromobilů. 

Hyundai Inster už se světu představil před několika měsíci, do Česka ale doputoval až teď. Jednou z největších předností tohoto modelu je jeho příznivá cena. Základní verze je k dispozici již od 599 990 korun, což z něj činí jedno z nejdostupnějších elektrických aut na českém trhu. S fifnancováním Hyundai se můžeme dostat až pod 400 000 korun. Zákazníci si mohou vybrat ze dvou úrovní výbavy a několika barevných variant. Přesně tento krok trh s elektromobily potřeboval. Mnoho lidí by i rádo jezdilo na elektřinu, brání jim ale vysoká pořizovací cena. Konečně přichází doba, kdy se cifry řítí dolů.

Design

Hyundai Inster zaujme svým moderním a dynamickým designem. Kompaktní rozměry (délka 3825 mm) ho předurčují k pohodlnému pohybu ve městě, ale zároveň nabízí dostatek prostoru pro čtyři pasažéry. Exteriér potěš všechny, kteří rádi minimalistický přístup ke vzhledu a zároveň chtějí, aby jejich vůz dával najevo, že se před ničím nezastaví. Takový je právě Inster.

Interiér Hyundai Inster překvapí svou prostorností a kvalitou zpracování. Sedadla jsou pohodlná a poskytují dostatečnou oporu i na delších cestách. K dispozici je řada moderních technologií, včetně infotainment systému s dotykovou obrazovkou, který podporuje bezdrátové připojení k chytrým telefonům. Výbava zahrnuje také řadu asistenčních systémů, které zvyšují bezpečnost a komfort jízdy.

Motorizace 

Model je poháněn čistě elektrickým motorem, který nabízí dostatečný výkon pro svižnou jízdu ve městě i mimo něj. Základní verze nabízí 97 koní, výkonnější pak 115 koní. K dispozici jsou dvě verze baterie, které se liší kapacitou a dojezdem. Základní verze nabízí dojezd až 327 km na jedno nabití, zatímco výkonnější verze zvládne až 370 km. Díky podpoře rychlého nabíjení lze baterii dobit z 10 na 80 % za pouhých 30 minut.

Verdikt 

Nový Inster je zajímavou alternativou pro všechny, kteří hledají kompaktní a cenově dostupný elektromobil. Svou prostorností, moderními technologiemi a dojezdem až 370 km na jedno nabití zaujme širokou skupinu zákazníků.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama