-0.3 C
Czech
Středa 24. prosince 2025
MotorkyYamaha Tracer 7. Na trhu působí tahle motorka jako zjevení

Yamaha Tracer 7. Na trhu působí tahle motorka jako zjevení

Reklama

Velice schopný stroj, který nás doveze skutečně kamkoli. Za přijatelnou pořizovací cenu se nám dostane do rukou královský cesťák. Výrobci se zaměřili na moderní design a také na technické zpracování. Krouticí moment patří mezi ta největší lákadla. Poskytuje kontinuitu a spolehlivost akcelerace. Yamaha do tohoto modelu implementovala vše, co se za svou existenci naučila. 

Motocykl Yamaha Tracer 7 nás odrovná převážně svými detaily. Disponuje skvěle vyladěným podvozkem, moderně tvarovanou karoserií a také barvami. Výběr je skutečně široký. Yamaha se v tomto ohledu zavděčí téměř každému. Výkonnostně si rovněž nebudeme moci stěžovat. Na rovných cestách motorka krásně drží a nechává nám prostor pro užívaní si jízdy. Pokud ale budeme potřebovat rychle přidat plyn, akcelerace se ozve takřka okamžitě. Vděčit za to můžeme točivému momentu, který zabírá na celé škále. 

Cenově se zde bavíme o velice přijatelné nabídce. Kompletně nový stroj pořídíme v základu za cca 235 000 korun. Ano, obecně se jedná o vyšší částku, pokud ale uvážíme kvality a schopnosti tohohle cestovního motocyklu, může se cena jevit jako přijatelná. Pojďme se na tento japonský zázrak podívat zblízka. 

Design 

Vzhled nejnovějšího modelu Yamaha Tracer 7 nás uchvátí především svým dynamickým laděním. Přední maska je oproti zbytku těla masivnější, což je u cestovních strojů vždy žádoucí. Barevně se můžeme ponořit do půlnoční černé, Icon Performance nebo Redline. Každá varianta má něco do sebe a vybere si skutečně každý. Posledním faktorem, kterým se při výrobě ve firmě Yamaha řídili, je aerodynamika. Přední maska se jí zcela podřídila. Stroj tak vypadá extrémně nadčasově. 

Specifikace

197 kg vážící motorka má ideální hmotnost na delší cesty. Co se technologií týče, na TFT displeji uvidíme všechna oznámení telefonu. Je pěkně čitelný a ostrý. Přední zdvih u teleskopické vidlice dosahuje až 130 mm, u zadní kyvné vidlice pak 142 mm. Litá kola s průměrem 17 palců dostala nepřehlédnutelnou zlatou barvu.

 

Motor 

Obsah této dvouválcové mašiny činí 689 cc a dokáže vyprodukovat až 54 kW. Pro případ, že máme oprávnění A2, můžeme se výkon upravit na 35 kW. Skvěle vyladěný točivý moment dosahuje hodnoty až 67 Nm. 

Verdikt 

Pokud bychom snad uvažovali o cestovní motorce, která nás nenechá po dvou sezónách na holičkách, Yamaha Tracer 7 je ideální volba. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama