Více
    13 C
    Czech
    Sobota 4. května 2024

    Nový Duster posouvá laťku. Dacia vyslala do světa schopný crossover

    Dacia se za poslední dobu posunula z otloukánka, který sedí v koutě, do výrazného favorita na trhu. Jeho modely budí konkurenci ze spaní. Automobilka vždycky tlačila svůj úspěch spíše na nižší ceně. Nově k tomu ovšem přidala i design. Dacia začala všechny své modely konfigurovat tak, aby vznikla rodina, která si je podobná. Sázka se vyplatila. V čele stojí model Duster. 

    Automobil, který sice nenabídne nejsilnější motor, ale zato umí poskytnout pohodlí a spolehlivost. Zvenku se můžeme kuchat poměrně zdařilým faceliftem, uvnitř nás zase okouzlí jednoduchost a stylovost interiéru. Ani technologie výrobci nepodcenili. Dacia Duster se posouvá k těm chytřejším modelům na trhu. Nejvíce si budeme ovšem pochvalovat cenu. Tu se automobilka úspěšně snaží držet na minimu. Dostaneme tak zbrusu nové schopné vozidlo za základ 410 000 korun. Buďme upřímní, tohle je sen. V současné době, kdy nová auta zdaleka nestartují na půl milionu korun, je toto vítaná změna. Pojďme se zblízka podívat na model, který nám poslouží s maximálním nasazením. 

    Design 

    Vzhled už u Dacie rozhodně nehraje druhé housle. Vždycky jsme značku brali spíše jako okrajovou. Nové modely ale dokazují, že se karty obrátily. Výrobci zjistili, že zákazníci chtějí jakousi jistotu toho, že jejich model bude jakýmsi logickým způsobem pasovat do rodinného kruhu všech automobilů. Stejně se chová VW i Škoda. Dacia tedy začala tím, že změnila logo. To se nyní krásně vyjímá na masce chladiče hned mezi dvěma LED světlomety. Nárazník perfektně ochrání vozidlo v terénu. Kola dosahují rozměru od 16 palců do 17 palců. Zadní část pak automobilka popisuje jako dynamickou. My bychom se spokojili se zdrženlivějším popisem, Duster se ale rozhodně nemá zač stydět. 

    Kabina nás obejme příjemným, čistým interiérem. Najdeme sice na mnoha místech levnější plast, co bychom ale za nízkou cenu čekali. S tímhle už zkrátka musíme do koupě jít. Infotainment funguje skvěle, vše je přehledné. Jak řidič, tak ostatní mají dostatek místa na nohy i hlavy. 

    Motor 

    Benzín nabízí 1,3litrový motor s výkonem 90, 130 nebo 150 koní. Točivý moment zůstává na cca 250 Nm. U nejslabší jedničkové verze pak na 160 Nm. Nafta nabízí 1,5litrové motory s výkonem 115 koní. Točivý moment zůstává na 260 Nm. 

    Verdikt 

    Těžko bychom hledali na trhu lepší poměr ceny a výkonu. Dacia Duster zkrátka září. Za nás solidní vůz pro každého. 

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.