Více
    21 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Bugatti a Rimac na jedné lodi. Nová společnost vznikne pod dohledem Porsche

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Nějaký pátek to vypadalo, že automobilku Bugatti koupí chorvatská společnost Rimac. Ta je známá díky úspěchům na poli elektromobility a také díky hypersportu Rimac Nevera. Jenže všechno je jinak. Koncern Volkswagen se nechce vzdát svého klenotu s názvem Bugatti a místo prodeje je na pořadu dne spojení a vytvoření nové společnosti.

    Dlouho se mluvilo o tom, že chorvatská společnost Rimac koupí Bugatti, ale nakonec došlo na slova Herberta Diesse, šéfa koncernu Volkswagen. Ten avizoval, že nepůjde o prodej, ale spíše o nový koncept, kdy Porsche vytvoří společný podnik s Rimacem, jehož součástí bude Bugatti.

    A jak řekl, tak se stalo. Respektive stane

    Do konce tohoto roku by Porsche s Rimacem mělo vytvořit společnost Bugatti-Rimac se sídlem v Záhřebu. V čele by byl Mate Rimac, současný šéf a zakladatel chorvatské firmy, která se v průběhu deseti let vyrostla z „garážové zábavy“ do celosvětově uznávaného výrobce elektrických hypersportů.

    Připomeňte si článek o odhalení hypersportu Rimac Nevera, jehož elektromotory generují výkon skoro 2000 koní a z nuly na stovku zrychlí za méně než dvě vteřiny.

    Kromě Mateho Rimaca by ve vedení společnosti figurovali i lidé od Porsche a to konkrétně generální ředitel společnosti Porsche AG Oliver Blume a předseda představenstva Lutz Meschke.

    Porsche už nyní vlastní 24% v Rimacu a v nově vzniklé společnosti čnosti Bugatti-Rimac se jeho podíl zvýší na 45%. Většinových 55% zůstane v držení Rimacu.

    Vlajkové loďě jsou jasné. Bugatti Chiron a Rimac Nevera

    Pod hlavičkou Bugatti-Rimac budou zpočátku vznikat dva modely a určitě vás nepřekvapí, že půjde o Bugatti Chiron a elektrický Rimac Nevera. Díky nové spolupráci ale i Bugatti do konce dekády představí elektrický model. Tudíž se celkové portfolio elektrických hypersportů zdvojnásobí.

    Rimac by měl i nadále svou výrobu držet v chorvatském Záhřebu, Bugatti si ponechá produkci ve svém rodišti, kterým je francouzský Molsheim. Rimac ale bude nově i výrobcem a dodavatelem elektrických komponentů pro Porsche. Proto bylo nutné rozdělení na dvě divize. Rimac Group a Rimac Technology.

    Vše ještě musí posvětit antimonopolní úřad

    Jak už to u podobných obchodních transakcí bývá, bude muset dohodu ještě odsouhlasit antimonopolní úřad. Jelikož jde ale o výrobu extrémních sportovních aut, tak odborníci neočekávají problémy.

    Díky novému spojení zajistil koncern Volkswagen budoucnost značce Bugatti, která nemůže ignorovat elektrický trend a musí jít s dobou. Technologii elektromotorů dodá do Bugatti právě Rimac.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ