Xiaomi to opět dokázalo. Když spustilo předobjednávky svého prvního SUV, modelu YU7, během tří minut si ho rezervovalo přes 200 tisíc lidí. Za hodinu už objednávek bylo téměř 290 tisíc, tedy celý plánovaný roční objem výroby. A do 24 hodin? Potvrzeno bylo přes 240 tisíc kusů.
Zájem o SUV byl větší než u prvního sedanu SU7. Není divu. SUV prostě letí. Xiaomi nabídlo tři verze. Základ má zadní pohon a výkon 235 kW, ujede až 835 kilometrů. Silnější Pro přidává pohon všech kol, výkon 365 kW a zrychlení na stovku za 4,3 sekundy. Vrcholný Max nabízí 508 kW a zrychlí za šílených 3,2 sekundy.
Ceny, výkon a nabíjení
Nejlevnější verze vyjde v přepočtu na 749 tisíc korun. Čtyřkolka stojí 827 tisíc korun, Max skoro 975 tisíc korun. Nabíjení ale rozhodně nezdržuje, a to díky 800V systému a výkonu až 500 kW nabijete baterii z 10 na 80 procent za dvanáct minut.
Všechny verze mají moderní technologii a agresivní cenovku. Xiaomi navíc nabídlo možnost expresního dodání pro ty, kdo složí vyšší zálohu. Jenže počet těchto aut byl velmi omezený. Ostatní si počkají. Dlouho.
Čekání a překupníci
I když má Xiaomi dvě továrny s kapacitou 300 tisíc aut ročně, na některé zájemce dojde až v roce 2027. Firma už staví třetí závod, ale poptávku zatím nestíhá. Na burze to vyvolalo nadšení. Akcie vyletěly a zakladatel Lei Jun se opět stal nejbohatším mužem Číny.
Jenže obrovský zájem s sebou přinesl i známý nešvar – překupníky. Ti okamžitě začali prodávat rezervace s příslibem rychlejšího dodání. Příplatky se šplhají až k 20 tisícům jüanů. Xiaomi ale rychle reagovalo. Rezervace podle firmy nejsou přenosné, takže přeprodej není oficiálně možný.
Xiaomi zopakovalo trik, který známe z doby, kdy firma prodávala své první telefony. I tehdy šlo všechno na odbyt během sekund. Teď se to děje znovu – jen s autem místo mobilu.