Více
    1.3 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Tesla se třese před Audi. Špičkové elektro A6 zná koncept, přijet má za rok

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Spojení Audi a vozidel na elektrický pohon se každým měsícem více a více zesiluje. Německá automobilka už před časem představila vrcholné GT či řadu nadupaných SUV. Teď došla řada i na model vyšší střední třídy – A6.

    A6ka se vyrábí už od roku 1994 a během svého působení na trhu s automobily několikrát měnila design i technické proporce. Ta nejnovější verze spatřila poprvé světlo světa v roce 2011. Pyšní se pohonem na všechny 4 kola nebo velice poutavým vnějškem.

    A to samé by se dalo stoprocentně říct i novém konceptu A6 e-tron, který automobilka představila na autosalonu v Šanghaji. Jak už jsme u Audi zvyklí, onen dodatek e-tron odkazuje na novou elektrickou řadu, která využívá speciální platformu PPE pro prémiové elektromobily.

    Za jakési kolegy by se daly považovat Porsche Taycan či Audi e-tron GT. V mnohém se od nich ale bude A6 lišit. Vůz bude využívat služeb dlouhé nápravy, velkých 22palcových kol nebo nového usazení kabiny, která by měla být o dost více vpředu.

    Ti, kdo si možná říkali, že nová A6 bude konkurovat třeba nové limuzíně od Mercedesu EQS, se ale mílí. Auto je určené pro vyšší střední třídu, nikoliv však pro tu nejvyšší a nejbohatší. I tak má ale s Mercedesem spoustu společného.

    Svažující se střecha, konkurent Tesly

    Audi vsadilo stejně jako Mercedes na čtyřdveřové kupé se svažující se střechou, jako konkurenci se ale zvolí spíše vozidla „S“ od americké automobilky Tesla. Němci sice představili teprve koncept, už teď ale naznačují, že z 95 procent se design udrží.

    Výrobci vsadili na kartu zvanou „elektromobily“ a volba se jim vyplatila náramně. Jen v Norsku si vloni Audi koupilo 50 tisíc lidí. Ale zpět k A6ce. Nové světlomety, stříbrná maska a také odpor vzduchu. Ten by se měl pohybovat na hranici maximálně 0,22 (!).

    Jak už tomu bývá u elektromobilů zvykem, kromě výkonu 350 kW se hodně řeší i dojezd a nabití. Nabití na 300 kilometrů za 10 minut, 80% bude na nabíječce svítit za minut 25. Dojezd by pak měl činit na jedno nabití až 700 kilometrů.

    Audi A6 e-tron by se měl dočkat finální verze ještě letos, na trh se pak dostane v příštím roce 2022.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Tesla

    Šéf Tesly u soudu. Nebaví ho být ředitelem, velebí technologickou novinku Vision

    Chvíli nahoře, chvíli dole. Tak zní oblíbené rčení, které říká, že život je tak trochu horská dráha, kdy se v jednu chvíli vyhříváte na vrcholu a pak během chvíle řešíte samé mrzutosti. Divokou jízdu zažívá teď šéf automobilky Tesla Elon Musk.
    Tesla

    Futuristický volant u Tesly S. Šéf Musk je nadšený, mnozí ale mluví o katastrofě

    Nový volant u modernizovaného elektromobilu Tesla S vyvolal rozporuplné reakce. Zatímco jeden z nejbohatších mužů planety a šéf automobilky Elon Musk je nadšený, značná část fanoušků tvrdí, že tohle se opravdu nepovedlo. Odborníci pak narážejí i na fakt, že futuristický volant může být v určitých krizových situacích i na škodu a může mít vliv na bezpečnost.
    Tesla Plaid

    Excelentní rychlík od Tesly. Říkají mu Plaid, na stovku zrychlí za 2 vteřiny, ale zlobí ho „obutí“

    Seznamte se. Tohle je Tesla Model S Plaid. A její dominantní vlastností je rychlost. Z nuly na stovku zrychlí za dvě vteřiny. Nabídne ale i další úžasné vlastnosti jako skvělý dojezd, tepelné čerpadlo do zimních měsíců a úžasnou nabíjecí rychlost. A cena? V přepočtu 2,7 milionu korun. Takhle nějak by mohl znít inzerát lákající na rychlou krasotinku.
    Elon Musk

    Raketový superstroj od Tesly. Šéf Musk mluví o zrychlení z 0 na 100 za 1,1 vteřiny

    Pro jednoho sci-fi, pro druhého realita. Jeden může věřit, že se něco takového opravdu vyvine a bude to brázdit silnice na planetě Zemi, druhý jen mávne rukou s tím, že jde o nesmysl. Ať už patříte do jakékoli skupiny, je jasné, že toto téma vyvolává diskuzi a emoce. Je totiž řeč o super autu Tesla Roadster 2, které by mělo raketový pohon a podle šéfa společnosti Elona Muska by mělo zrychlit z nuly na stovku za 1,1 vteřiny.
    Elon Musk

    Šéfa Tesly štve německá byrokracie. Otevření Gigafactory poblíž Berlína se posouvá

    Veleúspěšnému americkému podnikateli Elonu Muskovi přidělává vrásky byrokracie. Konkrétně ta německá. Šéf automobilky Tesla chtěl otevřít první výrobní závod na evropské půdě nedaleko Berlína už 1. července. Boj s úředníky a pravidly ale celý proces prodlužuje. Jak se zdá, výroba by mohla být zahájena koncem roku.
    tahač Tesla

    Tahač od Tesly vyjel na okruh. Dočkáme se brzy výrobní linky?

    „Revoluce ve světě tahačů“. Asi takhle nějak označuje vedení automobilky Tesla svůj nápad s názvem Semi. Prototyp představili Američané už před 4 lety, až teď je ale o něm slyšet o trochu hlasitěji. Tahač totiž vyjel na okruh, což leccos naznačuje. Snad už se konečně blíží spuštění výroby.
    Reklama
    Reklama
    Reklama