Více
    1.3 C
    Czech
    Čtvrtek 26. ledna 2023

    Šílený výkon a pohon zadních kol. Audi R8 drtí silnice

    Německá společnost Audi zásobuje trh luxusními vozy a rovněž tak výkonnými. R8 patří k absolutním špičkám ve stejnojmenné stáji. Tenhle model není trhu zcela neznámý. Má svou zajetou historii. Nabízí se v několika variantách, mezi kterými najdeme i verzi RWD. Na tu se dnes podíváme. Pohon zadních kol v kombinaci s abnormálním výkonem dopřeje jezdci moře zábavy. 

    Coupé Audi R8 patří k jednoznačně nejlepším počinům této automobilky. Nenabízí řidiči pouze luxus, na který si Němci potrpí, ale hlavně nespoutaný výkon, který se vyšplhal na skutečně fantastickou hodnotu. A přeci, podpis německé výroby je zde zřejmý. Auto je dokonale disciplinované a jeho obří síla je využita na zrychlení už tak rychlé jízdy. Proto se musí ocenit verze RWD, jelikož ta z podstaty věci nabízí daleko více spontánní zábavy. Prožijeme tak s ní stejné situace jako třeba s horkokrevným Ferrari. 

    Vzhled prodává 

    Mnoho lidí sáhne po R8 už jen kvůli designu. Ten je skutečně nadčasový a inženýři si za něj zaslouží velikou pochvalu. Do vcelku malého stroje dokázali nacpat nemalý výkon. Všechny linky, na které jsou Němci experti, jsou ladné a kombinují se s ostrými a tvrdými prvky, které zdůrazňují touhu Audi po agresivní rychlosti. Zároveň byla striktně dodržena pravidla aerodynamiky, jelikož bez nich by R8 rozhodně nedosahovalo tak skvělých rychlostních výkonů. 

    Oproti standardní R8 najdeme na RWD několik zásadních změn v oblasti vzhledu. Zadní část přišla o tvrdý spoiler. Místo něj nabízí tento model vysouvací, což, mezi námi, působí daleko více sebejistě a tajemně. Kolem chromovaných koncovek výfuku už se nevine šedé lemování, ale černé. Po stranách nás odrovnají dokonale zpracovaná 19palcová kola ve hvězdicovém stylu. Z boku si RWD zachovalo typicky pomačkaný tvar. Předek pak plně odpovídá supervýkonnému vozu, kterým R8 zkrátka je. Ostrá světla, agresivně vypadající maska chladiče. Dokonalá práce. 

    Kabina nás doslova uchvátí svou jednoduchostí. Interiér v černém provedené nabízí pouze ty nejzákladnější prvky, které byly ovšem posunuty na docela jinou úroveň. Špičkově tvarovaný volant, pohodlná skořepinová sedadla, velice přehledný displej s ukazateli rychlosti. Vypíchnout musíme tři tvrdá otočná tlačítka pro ovládání klimatizace a teploty. Během jízdy, která nás čeká, si nemůžeme dovolit štelovat dotykovou obrazovku. Do předního kufru se vejde 112 litrů nákladu, což je tak akorát pro cestovní tašku. Nebudeme si lhát, s tímhle autem na nákupy jezdit nebudeme. 

    Motor nabitý silou 

    A konečně prvek, který se stará o snadnou prodej. Motor V10 o objemu 5,2 l, který vhání do zadních kol sílu 570 koní. Krouticí moment se nám vyšplhal až na hodnotu 550 Nm. Při startu máme k dispozici Launch Control, bez kterého by „krouťák“ nadělal pěknou paseku. Zvuk, který se dere přes výfuky ven, je přesně takový, jako zbytek auta. Čistý, jasný a agresivní. 

    Model R8 RWD nás vyjde na 4,8 milionu korun. Lidé, kteří milují sportovní vozy s disciplinovanou duší a mají nějakou tu korunu v peněžence navíc, nemohou sáhnout po lepším autě na trhu. 

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.