1.5 C
Czech
Úterý 23. prosince 2025
OstatníS americkou klasikou si poradila firma SsangYong po svém. Takhle vypadá model...

S americkou klasikou si poradila firma SsangYong po svém. Takhle vypadá model Musso

Reklama

Korejská firma SsangYong dobyla i evropský trh. Na zákazníky si připravuje převážně SUV s vcelku přijatelnou cenovkou. Mezi tvrdými stroji, které lidem představuje, najdeme také pickup. Model Musso Grand si pohrává s typicky americkými linkami, které ovšem předvádí po svém. Kromě skvělého výkonu se můžeme potěšit i s pokročilou technologií. Musso Grand má co nabídnout. 

Designem se sice SsangYong Musso Grand přibližuje americkým strojům jako Ford nebo GMC, Korejci se ale postavili ke všem detailům s vervou sobě vlastní a posunuli je lehce na východ. Patrně nejmarkantněji je tato změna viditelná v oblasti interiéru. Exteriér zase disponuje tak vyladěným předkem, že by konkurence mohla závidět. Výrobci nám dokonce dají na výběr mezi zadní nápravou. Můžeme si zvolit nápravu pro komfort a pak pro zvládnutí vyššího zatížení. 

Cenově si nebudeme moci na nic stěžovat. Podobně vyvedený pickup bychom u konkurence hledali za více než milion korun. SsangYong Musso Grand se dostal na trh už za neuvěřitelných 730 000 korun. Podobná suma nás při koupi zbrusu nového vozu až tolik nezabolí. Pochopitelně se dostaneme i na vyšší částky, záleží pouze na tom, kolik budeme chtít do našeho vozu investovat. Pojďme se na tenhle pickup SsangYong Musso Grand podívat zblízka. 

Design 

Model Musso Grand byl navržen tak, aby se zavděčil, pokud možno všem. Nemysleme si však, se jedná o nějakou „slepeninu“ více stylů. Tenhle vůz je nanejvýš originální a osobitý. Přední kapota se vyznačuje masivní maskou. Té kraluje chromovaná mříž, horní LED světlomety, a ještě jedny postranní. Automobil tak vzbuzuje nevídaný respekt. 

Interiér nabízí oproti americkým konkurentům daleko pohodlnější provedení. Přestože může mít na tuto problematiku mnoho lidí vlastní názor, je pravdou, že výrobci se snažili kabinu navrhnout více jako sedan než jako pickup. Palubní deska sice disponuje masivními prvky, celková ergonomie je ovšem daleko více přijatelná pro delší jízdy. Otázkou zůstává, budeme-li za toto rozvržení rádi i v terénu. 

Motorizace a verdikt 

Pod kapotou najdeme 2,2litrový motor v naftovém provedení. Tenhle mazlík ním dodá až 202 koní. S tím už se dá pracovat. Pro všechny, kteří by zatoužili po cenově dostupnějším pickupu, SsangYong Musso Grand je ideální volbou. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama