Více
    13.1 C
    Czech
    Sobota 13. září 2025

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    RS 7 Sportback. Audi, které za to umí vzít

    Co na tom, že tohle Audi nás vyjde na více než 3 milion korun. Výrobcům se povedlo stvořit bestii, která vládne silnicím svým výkonem i designem. RS 7 Sportback reprezentuje čistou jízdu plnou adrenalinu a zábavy. Pod kapotou se ukrývá množství koní, které se v běžném sedanu rozhodně neustájí. Ergonomie, výkon, komfort. Slova, která zdaleka nedokážou popsat jízdní zážitek. 

    Reklama

    Do běžného provozu se sice podívá snadno, větší zážitek ale budí představa tohohle auta na okruhu. Proč? Pod kapotou se totiž ukrývá motor, který po nastartování jasně oznámí, že je tady a je připravený pustit do kol výkon přes 600 koní. Pokud bychom ale čekali v návaznosti na sílu například kabinu plnou karbonu, která je orientovaná především na závodní výkon, pletli bychom se. V RS 7 Sportback zažijeme to pravé pohodlí, přestože je jasné na první pohled, jakým směrem je interiér orientovaný. Pojďme se pořádně zblízka podívat na vůz, který svým výkonem a designem hravě strčí do kapsy většinu evropské konkurence.

    Design 

    Sedan, který si zvolil za sovu zadní část styl kupé. Dohromady se ovšem jedná o zcela logický a funkční krok. Pokud máme pod kapotou osmiválec, který je schopný trhat asfalt, byla by škoda rychlost brzdit špatnou aerodynamikou. Celý model RS 7 Sportback je tedy primárně navržen tak, aby nepůsobil na tratu přítěž. Přední část v čele s maskou chladiče udává rytmus zbytku exteriéru. Zkosené LED světlomety, pořádná mříž a ostrý nárazník jasně zvěstují, že tady se jedná o čistou sportovní sílu. 

    Z boku na nás čekají kola o průměru 22 palců a se vzorem písmene Y. Zadní část v sobě ukrývá dokonalý balanc estetiky a závodní filozofie. Znak čtyř kruhů je podtrhnutý LED světlometem, který vede po celé šířce kufru. Konečně nárazník. V dravě vyhlížející mříži jsou zasazeny dvě masivní koncovky výfuku. Nechme je rozeznít a dostaneme se do sedmého nebe. Interiér spojuje kůži a karbon. Vše je digitalizováno, prostoru máme dostatek jak pro nohy, tak hlavu. 

    Motor 

    Pod kapotou bije srdce čtyřlitrového osmiválce Biturbo TFSI, který dokáže poskytnout vozu výkon až 630 koní a točivý moment až 850 Nm. Zdá se nám to hodně? Díky těmto číslům a drobné hmotnosti zrychlíme z 0 na 100 za 3,4 s. To je teprve působivý výsledek. 

    Verdikt 

    Za kvalitu se platí a Audi je tímto heslem pověstné. Základ modelu RS 7 Sportback se na trhu objevuje za cca 3,5 milionu korun. Tohle auto za to ovšem stojí. 

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    BMW iX3 debutuje s ostrým designem a nadčasovými technologiemi 

    BMW odhalilo nový model iX3, první vůz nesoucí kompletní designový jazyk Neue Klasse, který se postupně promítne do celé modelové řady – od SUV po sedany. Novinka se představila na autosalonu ve Frankfurtu a vzbudila zaslouženou pozornost nejen vzhledem, ale i technologiemi.

    Cadillac Lyriq-V 2026 míří do sériové výroby

    Cadillac poprvé přidělil své sportovní označení V elektromobilu. Model Lyriq-V se představí jako vůz roku 2026 a už nyní poutá pozornost díky výkonu, technice i designu. Americká značka tak dělá důležitý krok na cestě k plně elektrické budoucnosti.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama