Více
    18.8 C
    Czech
    Pátek 27. června 2025

    Renault Symbioz má nové motory. Hybrid je svižnější, mild-hybrid levnější

    Renault naslouchal, přepočítal a přeřadil. Crossover Symbioz, který loni dorazil jako stylovější bratranec Capturu, nově dostal dvě technicky odlišné motorizace a obě si říkají o pozornost. Jedna chce být úsporná, druhá svižná. A obě jsou chytřejší než dřív.

    Čínská limuzína rychlejší než supersporty. Xiaomi SU7 Ultra trhá rekordy

    Prototyp elektrického sedanu Xiaomi SU7 Ultra, upravený pro závodní použití, se zapsal do historie. Na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife zajel kolo za neuvěřitelných 6 minut a 22 sekund. Tímto časem porazil všechny dosud známé sériové vozy – bez ohledu na to, zda je pohání benzin, hybrid nebo elektřina – a zapsal se jako čtvrtý nejrychlejší vůz na této trati vůbec.

    Renault Symbioz má nové motory. Hybrid je svižnější, mild-hybrid levnější

    Renault naslouchal, přepočítal a přeřadil. Crossover Symbioz, který loni dorazil jako stylovější bratranec Capturu, nově dostal dvě technicky odlišné motorizace a obě si říkají o pozornost. Jedna chce být úsporná, druhá svižná. A obě jsou chytřejší než dřív.

    Reklama

    Hybridní Symbioz se už neomezuje na jednu variantu. Základ tvoří mild-hybridní třináctistovka s manuálem, která potěší hlavně cenou. Kdo chce ticho a elektrickou jemnost, sáhne po nové verzi E-Tech 160. Obě novinky mají lepší dynamiku, nižší spotřebu a o něco živější projev než odcházející hybrid 145.

    Dvě cesty, jeden cíl

    Základní mild-hybrid používá přeplňovanou 1.3 TCe o výkonu 103 kW a 250 Nm, spojenou s šestistupňovým manuálem. Zrychlení na stovku za 11,2 s je spíš klidné, ale spotřeba kolem 5,9 litru odpovídá v případě každodenního cestování. Elektřina tu slouží jako pomocník, ne tahoun.

    Silnější E-Tech 160 už sází na čtyřválec 1.8 s výkonem 80 kW, doplněný elektromotorem s 36 kW. Systémový výkon 116 kW a 265 Nm přináší lepší dynamiku i vyšší komfort. Auto zrychlí na 100 km/h za 9,1 s a kombinovaně zvládá jezdit pod 4,5 litru. V městském provozu zvládne pomalejší tempo čistě na elektřinu.

    Praktické zůstává

    Na rozměrech se nic nemění. Symbioz dál stojí mezi Capturem a Australem, ale v kabině i kufru překvapí prostorem. Zadní lavice lze posunout o dalších 16 cm dopředu a zavazadlový prostor nabízí v základní konfiguraci 492 litrů prostoru. Když se posunou sedadla dopředu, dostane se až na 624 litrů. Výška nakládací hrany by mohla být nižší, ale jinak kufr zvládne víc než jen víkendový nákup.

    Interiér působí známě, kdo seděl v Capturu, bude jako doma. Palubní desce vévodí 10,4″ displej se systémem Android Automotive, přehledným rozhraním a možností instalace vlastních aplikací. Kromě toho potěší fyzická tlačítka pro důležité funkce. Ovládání je rychlé, logické a v praxi funguje bez větších zadrhnutí.

    Komfort a jízda

    Hybridní Symbioz umí být tichý, hladký a úsporný. Přechody mezi spalováním a elektřinou probíhají plynule, auto se snaží co nejvíce jezdit na baterii. Ve městě, při klidné jízdě, dokáže spotřebovat méně než 4 litry. Jen na dálnici si řekne o víc, spotřeba tu stoupá k 7 litrům.

    Navzdory relativně nízkému výkonu se auto jeví jako hbité. Elektrická asistence se zapíná okamžitě a zajišťuje flexibilní reakce za normálních jízdních podmínek. Příjemným překvapením je také podvozek. Symbioz je pohodlný, ale v zatáčkách se chová sebejistě, nepřeklápí se a řízení je poměrně přesné. Není to sportovní auto, ale řízení je radost.

    Ceny a výbavy

    Symbioz ve verzi Evolution s mild-hybridem začíná na akční ceně 585 000 Kč. Full hybrid E-Tech 160 začíná na 632 000 Kč. Nejvyšší výbava Iconic s hybridem stojí 757 000 Kč. Renault k oběma motorům nabízí tzv. Eco bonus, což je sleva až 84 000 Kč podle výbavy.

    Symbioz tak rozšiřuje nabídku mezi Captur a Austral a cílí na rodiny, které chtějí kombinaci praktičnosti, úsporného provozu a chytré výbavy. Nepřekvapí extravagancí, ale boduje rozumem. A v tomhle segmentu to zní jako silný argument.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Čínská limuzína rychlejší než supersporty. Xiaomi SU7 Ultra trhá rekordy

    Prototyp elektrického sedanu Xiaomi SU7 Ultra, upravený pro závodní použití, se zapsal do historie. Na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife zajel kolo za neuvěřitelných 6 minut a 22 sekund. Tímto časem porazil všechny dosud známé sériové vozy – bez ohledu na to, zda je pohání benzin, hybrid nebo elektřina – a zapsal se jako čtvrtý nejrychlejší vůz na této trati vůbec.

    Drtivý výkon. Přijíždí elektrický supersedan Mercedes-AMG GT XX Concept

    Mercedes-AMG odhalil svůj nejodvážnější koncept – plně elektrický supersedan s výkonem 1 340 koní a umělým zvukem V8 motoru. Nový GT XX Concept má být předzvěstí budoucí sériové výroby a důkazem toho, že i elektromobil může drtit asfalt. 

    Land Cruiser míří do Evropy s hybridem. Um do terénu mu zůstává

    Toyota Land Cruiser má novou podobu a poprvé i elektrifikaci pro evropský trh. Legendární off-road ale neztrácí nic ze své pověsti. Stále zvládne bahno, kamení i hluboké brodění. Jen k tomu přidává trochu klidu, ticha a nižší spotřebu.

    Dacia Sandman je model s pohonem všech kol

    Dacia chystá nový model, který cílí přímo na české zákazníky. Sandman má být robustní, praktický a dostupný. Kombinuje klasický benzinový pohon se schopnostmi terénního vozu a míří přesně mezi populární Sandero a větší Jogger.

    Mazda chystá nový sportovní vůz. Bude stát vedle příští generace MX-5

    Když Mazda na tokijském Japan Mobility Show před necelými dvěma lety odhalila elegantní koncept Iconic SP, automobilový svět se zamiloval na první pohled. Nízké sportovní kupé s dlouhou kapotou a nápadně červeným lakem vypadalo jako duchovní nástupce legendy RX-7. Jenže mnozí tehdy spekulovali: není to náhodou předobraz nové MX-5?

    Wuling Binguo chce dobýt Evropu cenou i stylem

    Na český trh míří další čínská značka, tentokrát s elektromobilem, který si už vydobyl jméno na domácím trhu. Wuling Binguo sází na sympatický design, nízkou cenu a praktické parametry, které mají zaujmout městské řidiče i mladé rodiny. O distribuci se postará česká firma EV Car Powertrain.

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.

    Čínská limuzína rychlejší než supersporty. Xiaomi SU7 Ultra trhá rekordy

    Prototyp elektrického sedanu Xiaomi SU7 Ultra, upravený pro závodní použití, se zapsal do historie. Na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife zajel kolo za neuvěřitelných 6 minut a 22 sekund. Tímto časem porazil všechny dosud známé sériové vozy – bez ohledu na to, zda je pohání benzin, hybrid nebo elektřina – a zapsal se jako čtvrtý nejrychlejší vůz na této trati vůbec.

    Drtivý výkon. Přijíždí elektrický supersedan Mercedes-AMG GT XX Concept

    Mercedes-AMG odhalil svůj nejodvážnější koncept – plně elektrický supersedan s výkonem 1 340 koní a umělým zvukem V8 motoru. Nový GT XX Concept má být předzvěstí budoucí sériové výroby a důkazem toho, že i elektromobil může drtit asfalt. 

    Land Cruiser míří do Evropy s hybridem. Um do terénu mu zůstává

    Toyota Land Cruiser má novou podobu a poprvé i elektrifikaci pro evropský trh. Legendární off-road ale neztrácí nic ze své pověsti. Stále zvládne bahno, kamení i hluboké brodění. Jen k tomu přidává trochu klidu, ticha a nižší spotřebu.

    Dacia Sandman je model s pohonem všech kol

    Dacia chystá nový model, který cílí přímo na české zákazníky. Sandman má být robustní, praktický a dostupný. Kombinuje klasický benzinový pohon se schopnostmi terénního vozu a míří přesně mezi populární Sandero a větší Jogger.

    Mazda chystá nový sportovní vůz. Bude stát vedle příští generace MX-5

    Když Mazda na tokijském Japan Mobility Show před necelými dvěma lety odhalila elegantní koncept Iconic SP, automobilový svět se zamiloval na první pohled. Nízké sportovní kupé s dlouhou kapotou a nápadně červeným lakem vypadalo jako duchovní nástupce legendy RX-7. Jenže mnozí tehdy spekulovali: není to náhodou předobraz nové MX-5?

    Wuling Binguo chce dobýt Evropu cenou i stylem

    Na český trh míří další čínská značka, tentokrát s elektromobilem, který si už vydobyl jméno na domácím trhu. Wuling Binguo sází na sympatický design, nízkou cenu a praktické parametry, které mají zaujmout městské řidiče i mladé rodiny. O distribuci se postará česká firma EV Car Powertrain.

    Je tady nový Land Rover Defender 110 Trophy Edition

    Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.

    Tlustá čára přes rozpočet. Pick-upy Ford Super Duty z roku 2025 mají vážnou závadu

    Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.

    Vespa Officina 8 vzdává hold legendě a řemeslu

    Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama