Renault naslouchal, přepočítal a přeřadil. Crossover Symbioz, který loni dorazil jako stylovější bratranec Capturu, nově dostal dvě technicky odlišné motorizace a obě si říkají o pozornost. Jedna chce být úsporná, druhá svižná. A obě jsou chytřejší než dřív.
Hybridní Symbioz se už neomezuje na jednu variantu. Základ tvoří mild-hybridní třináctistovka s manuálem, která potěší hlavně cenou. Kdo chce ticho a elektrickou jemnost, sáhne po nové verzi E-Tech 160. Obě novinky mají lepší dynamiku, nižší spotřebu a o něco živější projev než odcházející hybrid 145.
Dvě cesty, jeden cíl
Základní mild-hybrid používá přeplňovanou 1.3 TCe o výkonu 103 kW a 250 Nm, spojenou s šestistupňovým manuálem. Zrychlení na stovku za 11,2 s je spíš klidné, ale spotřeba kolem 5,9 litru odpovídá v případě každodenního cestování. Elektřina tu slouží jako pomocník, ne tahoun.
Silnější E-Tech 160 už sází na čtyřválec 1.8 s výkonem 80 kW, doplněný elektromotorem s 36 kW. Systémový výkon 116 kW a 265 Nm přináší lepší dynamiku i vyšší komfort. Auto zrychlí na 100 km/h za 9,1 s a kombinovaně zvládá jezdit pod 4,5 litru. V městském provozu zvládne pomalejší tempo čistě na elektřinu.
Praktické zůstává
Na rozměrech se nic nemění. Symbioz dál stojí mezi Capturem a Australem, ale v kabině i kufru překvapí prostorem. Zadní lavice lze posunout o dalších 16 cm dopředu a zavazadlový prostor nabízí v základní konfiguraci 492 litrů prostoru. Když se posunou sedadla dopředu, dostane se až na 624 litrů. Výška nakládací hrany by mohla být nižší, ale jinak kufr zvládne víc než jen víkendový nákup.
Interiér působí známě, kdo seděl v Capturu, bude jako doma. Palubní desce vévodí 10,4″ displej se systémem Android Automotive, přehledným rozhraním a možností instalace vlastních aplikací. Kromě toho potěší fyzická tlačítka pro důležité funkce. Ovládání je rychlé, logické a v praxi funguje bez větších zadrhnutí.
Komfort a jízda
Hybridní Symbioz umí být tichý, hladký a úsporný. Přechody mezi spalováním a elektřinou probíhají plynule, auto se snaží co nejvíce jezdit na baterii. Ve městě, při klidné jízdě, dokáže spotřebovat méně než 4 litry. Jen na dálnici si řekne o víc, spotřeba tu stoupá k 7 litrům.
Navzdory relativně nízkému výkonu se auto jeví jako hbité. Elektrická asistence se zapíná okamžitě a zajišťuje flexibilní reakce za normálních jízdních podmínek. Příjemným překvapením je také podvozek. Symbioz je pohodlný, ale v zatáčkách se chová sebejistě, nepřeklápí se a řízení je poměrně přesné. Není to sportovní auto, ale řízení je radost.

Ceny a výbavy
Symbioz ve verzi Evolution s mild-hybridem začíná na akční ceně 585 000 Kč. Full hybrid E-Tech 160 začíná na 632 000 Kč. Nejvyšší výbava Iconic s hybridem stojí 757 000 Kč. Renault k oběma motorům nabízí tzv. Eco bonus, což je sleva až 84 000 Kč podle výbavy.
Symbioz tak rozšiřuje nabídku mezi Captur a Austral a cílí na rodiny, které chtějí kombinaci praktičnosti, úsporného provozu a chytré výbavy. Nepřekvapí extravagancí, ale boduje rozumem. A v tomhle segmentu to zní jako silný argument.