Více
    3.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Rekord. Toyota Mirai najela na nádrž vodíku neuvěřitelných 1003 kilometrů

    Žádná nafta, žádný benzín, žádný plyn. Vodík o hmotnosti 5,6 kilogramů uložený v zásobnících přinesl bezemisnímu automobilu Toyota Mirai rekord v podobně najetých kilometrů na jednu „nádrž“. Toyota překonala dosavadní rekord Hyundai Nexo o 116 kilometrů. V tabulkách rekordů se tak údaj 887 mění na 1003.

    Reklama

    Aby bylo možné dosáhnout tohoto rekordu v ujeté vzdálenosti, zvolili si řidiči pochopitelně mód „ekologické jízdy“. Ale žádné další speciální vychytávky nečekejte. Cesta proběhla na veřejných silnicích jižně od Paříže a v oblastech Loir-et-Cher a Indre-et-Loire a přesná vzdálenost i spotřeba byly bedlivě sledovány.

    Jak informuje web financialexpress.com, jízda začala v 5:43 hodin ráno z vodíkové stanice v Orly a skončila po najetí 1003 kilometrů. Žádné tankování, žádné doplňování paliva, prostě nonstop jízda trvající 13 hodin a 6 minut. Když pak řidiči zastavili, ukazoval palubní počítač dojezd 9 kilometrů.

    „S novým vodíkovým vozem Toyota Mirai můžete cestovat z Prahy na chorvatské pláže bez doplňování paliva. Měli bychom požádat Chorvatsko, aby zřídilo vodíkovou stanici v Zadaru,“ napsal na Twitter velvyslanec Japonska v České republice Suzuki Hideo.

    „Zelený“ vodík a spotřeba 0,55kg na 100 kilometrů. Dotankujete za 5 minut

    Výrobce uvádí, že při pokusu o rekord byl použit vodík z obnovitelných zdrojů a průměrná spotřeba paliva byla 0,55 kg / 100 km. Mirai vyjížděl s 5,6 kg vodíku v zásobnících.

    Nový Mirai je elektrickým vozidlem s palivovými články druhé generace. Zvýšená účinnost systému těchto článků v kombinaci s vyšší akumulační kapacitou vodíku a lepší aerodynamikou vozu přispívají ke zvýšení dojezdu na zhruba 650 km za normálních jízdních podmínek. Samotné tankování by pak nemělo trvat déle než 5 minut.

    Při rekordu byli čtyři řidiči. Victorien Erussard, James Olden, inženýr společnosti Toyota Motor Europe, Maxime le Hir, produktový manažer Mira a Marie Gadd, PR manažerka společnosti Toyota France.

    Prvně jmenovaný Victorien Erussard je zakladatelem projektu Energy Observer a kapitán lodi stejného jména. Lodi, kterou pohání palivový článek od Toyoty a která slouží jako výzkumná laboratoř probíhajících energetických změn. Celá značka Toyota má s vodíkem plány, které se pro mnohé mohu jevit jako sci-fi. Inženýři se zabývají vývojem elektrických generátorů, řeší vodíkové pohony pro autobusy, kamiony i taxíky a nebrání se asi myšlence „vodíkového města“.

    Fakta o rekordní jízdě:

    Ujetá vzdálenost s jednou vodíkovou náplní1003 km
    Průměrná spotřeba vodíku0,55 kg / 100 km
    Zbývající dojezd (dle palubního počítače)9 km
    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama