Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    První elektrické SUV od Porsche. Vůz musí zvládnout řadu testů, přijet má v roce 2023

    Německá automobilka představila plány na své první čistě elektrické SUV. Model Macan brázdí silnice v benzínové a naftové variantě už 7 let, teď by ale měl částečně přejít na elektřinu. Auto musí projít řadou zkoušek, například ujet 3 miliony kilometrů. Na trh má vyrazit v roce 2023.

    Že vám něco název Macan říká? Není divu, stuttgartská automobilka produkuje tohle SUV už od roku 2014 a těší se u zákazníků velkému zájmu a oblíbenosti. Luxus, výkon, prostor. Těmito třemi slovy by se dalo Porsche shrnout.

    Macan využívající spalovací motor jezdí na platformě od Volkswagenu a jeho největším soupeřem by mohlo být Audi Q5. Fúzi mezi Audi a Porsche pocítí i novinka na elektřinu. Ta pojede na platformě PPE, na kterou sází třeba Audi Q6 e-tron.

    Porsche má zatím ve svém vozovém parku dvě čistě elektrická vozidla – Taycan a Taycan Cross Tourismo. Macan by tak měl uzavřít první „trojku“, která naznačuje, jak by mohla budoucnost Porsche v následujících letech vypadat.

    3 miliony kilometrů

    Přesně takový počet musí ujet celkem 20 prototypů, které ve Stuttgartu vyrobili za účelem testování. Extrémní přírodní podmínky, jízda, otázkou bude ale zejména stav aerodynamiky. Na tu se chtějí Němci zaměřit v první řadě, výsledek se k nám ale dostaví až za nějaký rok či dva.

    Až v roce 2023 chce automobilka představit úplnou podobu auta i s kompletními jízdními vlastnostmi a technickými parametry. Ale pozor! Na rozdíl od svých kolegů v oblasti elektromobilů vymysleli v Porsche ještě jednu novinku.

    „Přecházíme na elektřinu.“ „Další auta na spalovací pohon už dělat nebudeme.“ Takhle nějak zní v této době většina automobilek po celém světě. Porsche se sice také chystá na přechod, bude ale zatím hodně pozvolný.

    I proto se vedení firmy rozhodlo, že Macan vytvoří i v klasické spalovací variantě jako novou generaci. První generaci SUV, které se vyrábí od roku 2014, tak zřejmě odzvoní. Druhá generace by měla mít řadu novinek, a co se týká elektromobilu, tak i celkem slušné lákadlo:

    Má jít o nejsportovnější elektrické SUV svého druhu.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.