Německá automobilka představila plány na své první čistě elektrické SUV. Model Macan brázdí silnice v benzínové a naftové variantě už 7 let, teď by ale měl částečně přejít na elektřinu. Auto musí projít řadou zkoušek, například ujet 3 miliony kilometrů. Na trh má vyrazit v roce 2023.
Že vám něco název Macan říká? Není divu, stuttgartská automobilka produkuje tohle SUV už od roku 2014 a těší se u zákazníků velkému zájmu a oblíbenosti. Luxus, výkon, prostor. Těmito třemi slovy by se dalo Porsche shrnout.
Macan využívající spalovací motor jezdí na platformě od Volkswagenu a jeho největším soupeřem by mohlo být Audi Q5. Fúzi mezi Audi a Porsche pocítí i novinka na elektřinu. Ta pojede na platformě PPE, na kterou sází třeba Audi Q6 e-tron.
Porsche má zatím ve svém vozovém parku dvě čistě elektrická vozidla – Taycan a Taycan Cross Tourismo. Macan by tak měl uzavřít první „trojku“, která naznačuje, jak by mohla budoucnost Porsche v následujících letech vypadat.
3 miliony kilometrů
Přesně takový počet musí ujet celkem 20 prototypů, které ve Stuttgartu vyrobili za účelem testování. Extrémní přírodní podmínky, jízda, otázkou bude ale zejména stav aerodynamiky. Na tu se chtějí Němci zaměřit v první řadě, výsledek se k nám ale dostaví až za nějaký rok či dva.
Až v roce 2023 chce automobilka představit úplnou podobu auta i s kompletními jízdními vlastnostmi a technickými parametry. Ale pozor! Na rozdíl od svých kolegů v oblasti elektromobilů vymysleli v Porsche ještě jednu novinku.
„Přecházíme na elektřinu.“ „Další auta na spalovací pohon už dělat nebudeme.“ Takhle nějak zní v této době většina automobilek po celém světě. Porsche se sice také chystá na přechod, bude ale zatím hodně pozvolný.
I proto se vedení firmy rozhodlo, že Macan vytvoří i v klasické spalovací variantě jako novou generaci. První generaci SUV, které se vyrábí od roku 2014, tak zřejmě odzvoní. Druhá generace by měla mít řadu novinek, a co se týká elektromobilu, tak i celkem slušné lákadlo:
Má jít o nejsportovnější elektrické SUV svého druhu.