Francouzská automobilka Peugeot alespoň z části mění svou identitu. Představila totiž nové logo. Středobodem zůstane i nadále lev, tentokrát ale dostane modernější nádech s erbem. Peugeot vymění znak po 11 letech.
Automobilku Peugeot asi není třeba nějak blíže představovat. Vznikla už v roce 1810 a za celou dobu své existence světu představila několik velice populárních modelů. Za zmínku stojí třeba auta s označením 106, 206 nebo 306, mezi oblíbence ale patří i takové užitkové vozy jako Boxer či Expert.
Francouzi si zakládají na minulosti a není se čemu divit. Vždyť Peugeot platí za dosud nejstarší fungující automobilku na celé planetě. I přes to, že od ledna letošního roku patří spolu s dalšími do koncernu nové mateřské firmy Stellantis, stále řeší i sám sebe.
A nové logo je toho důkazem. Značka se sídlem na okraji hlavního města Francie Paříže měnila v historii logo celkem desetkrát. Do nynější podoby se lvem v erbu se logo mění po přesně 11 letech. „Nyní v souvislosti s posunem značky k vyšším kategoriím výrobků nastal čas na změnu,“ hlásí Peugeot.
Podle slov francouzské společnosti provází lev její automobily už odjakživa. V roce 2010 se začal plně využívat znak připodobňující řvoucí zvíře. Odteď se ale bude hrát jiná písnička. Lvovi zůstala totiž jen a pouze hlava.
„Nové logo spojuje minulé i současné hodnoty značky a současně naznačuje budoucí vývoj. Hrdý lev, který Peugeot provází odjakživa, má vyjadřovat univerzální a multikulturní formy identity. Je synonymem prestiže, jistoty a nadčasovosti. Peugeot pomocí nového loga a nové grafické identity spojuje historii a modernost,“ komentoval změnu sám Peugeot.
Francouzi tak vstupují do nové fáze své historie. Už to nebude jen o malých autíčkách na spalovací pohony, ale také o nových možnostech v oblasti využití alternativních zdrojů, v tomto případě hlavně elektřiny.
Zatím se ale celkem daří. Třeba nová elektro dodávka e-Expert získala už v letošním roce 2021 stihla získat prestižní ocenění. Peugeot tak otevírá novou stranu své kroniky. Tu, ve které se po 11 letech mění logo, vedení i vozový park.
„Peugeot zažil všechny revoluce: průmyslovou, technologickou, politickou, sociální, digitální a nyní i environmentální. Základem jeho strategie pro udržitelnou budoucnost je energetická transformace a bezemisní mobilita. To vše tvoří DNA značky,“ doplňuje Peugeot.
Jak se nové logo líbí vám?