Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Oblíbený Yaris zvedá laťku vysoko. Cross si na silnicích vede více než slušně

    Model Yaris patří mezi mistrovská díla továrny Toyota. Japonská automobilka stvořila populární vůz, který je na silnicích k vidění téměř na každém kilometru. Podobně by na tom mohl za pár let být také Yaris Cross, na první pohled hezký crossover, který navíc překypuje silou a energií.

    Yaris nahradil koncernové modely svou dostupností. Lidé raději sáhnou po levnějším, dobrém autě, než dražší německé práci. Nezapomínejme ani na veledůležitý fakt, že se koukáme na hybrid. Kombinovaný pohon se těší ve světě veliké popularitě a to převážně kvůli evropským směrnicím. Nový Yaris Cross láká svou cenou, množstvím výbav, spotřebou i emisemi. Jedinečné auto do města i mimo něj. Pokud jsme spokojení s designem, který se může jevit trochu nahodile, právě jsme narazili na auto snů.

    Vzhled je základ

    Bylo by pošetilé srovnávat Toyotu s VW nebo Škodou, které se rovněž profilují jako auta pro všechny. Yaris je jednoduše jiný, ale nikterak méně krásný. Stačí si ke specifickému designu najít cestu. Zadní část až podezřele připomíná klasický Yaris, který ovšem začal brát steroidy. Všechno je více robustní. Dokonce i jednoduchý výfuk, bez jakéhokoli lemování, zůstal.

    Z boku je pohled na Cross opravdu famózní. Takhle nějak vypadá pořádný Crossover. Dokonce ani bezpečnostní prvky po obvodu kol nepůsobí nijak rušivě. Když je řeč o kolech, nový vzhled nás určitě potěší. 16 palců nebo 18, všechno vypadá naprosto skvěle. Předek je ve stylu Toyoty tak, jak ho známe. Menší gril, ovšem velká, vypoulená světla. Postranní průduchy, které nejsou jen na okrasu, dodávají autu tu pravou sportovnost.

    Interiér uspokojí i zaryté odpůrce. Velký volant, jednoduchá řadicí páka, pohodlné, kožené sedačky, tady se Cross až náramně podobá kdejaké německé práci. Zachoval si ovšem svou duši a to převážně ovládacími prvky pod velkou, dotykovou obrazovkou.

    Motor známý jako hybrid

    Hybridní pohon, motor o objemu 1,5 litru o výkonu 116 koní. Uvedená spotřeba 4,9 litru, což vůbec není špatné číslo. Krouticí moment 120 Nm. Možná se to někomu může zdát jako málo, ale pro běžné užívání je tohle auto prostě ideální.

    Cena je opravdu přijatelná. Čísla se mění podle výbavy od 525 000 Kč až po 702 000 Kč za výbavu Adventure. Poměr cena výkon se Japoncům povedl dodržet. Přejeme nové Toyotě Yaris Cross mnoho šťastných kilometrů.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.