Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.
Ačkoliv nese jméno GLC, s klasickou spalovací verzí má nové elektrické SUV pramálo společného. Mercedes postavil zcela novou platformu s prodlouženým rozvorem a originální karoserií. Interiér je navržen od základů, přesto zůstává vůz na první pohled rozpoznatelný jako GLC.
Designéři si ale neodpustili několik vizuálních novinek – například volitelnou masku chladiče s 942 podsvícenými body, která dodává vozu futuristický vzhled. Novinka je zároveň o pět palců (cca 12 cm) delší než klasické GLC.
Dvě verze, dva charakteristické projevy
Na trh dorazí nejprve varianta GLC400 4Matic s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol. Nabídne výkon 483 koní a točivý moment 808 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Hned poté se představí odlehčená verze GLC300+, která si vystačí pouze se zadním elektromotorem. Výkon 369 koní a zrychlení na stovku za 5,9 sekundy naznačují, že ani tato varianta nebude žádný lenoch.
Oba modely využívají speciální dvoustupňovou převodovku na zadní nápravě – první stupeň pro ostrý rozjezd a tah, druhý pro efektivnější jízdu ve vyšších rychlostech.
Interiér budoucnosti
Dominantou kabiny je nový Hyperscreen o délce 99,3 cm, největší, jaký kdy Mercedes nabídl. Rozprostírá se přes celou palubní desku a přináší nejen moderní infotainment, ale také integraci aplikací jako Microsoft Teams. Videohovory jsou možné i za jízdy – samozřejmě s omezeními podle legislativy.
Dojezd a nabíjení
Obě verze GLC EV dostanou 94kWh lithium-iontovou baterii s 800V architekturou. Podle evropské normy WLTP slibuje Mercedes dojezd kolem 605 km. Rychlonabíjení z 10 na 80 % zvládne vůz za pouhých 24 minut. Pokud budete mít na zastávce jen deset minut, získáte až 260 km dojezdu. Baterie jsou navíc vyvinuty s důrazem na snadný servis – elektrická jednotka je přístupná zespodu, takže ji lze opravit bez rozebírání celého akumulátoru.
Verdikt
Mercedes-Benz tímto krokem jasně ukazuje, že elektromobilita už není jen výsadou luxusních limuzín a sportovních modelů, ale stává se hlavním proudem – a nové GLC EV má všechny předpoklady stát se bestsellerem.