Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Lehké, rychlé, krásné. Porsche 718 Cayman GT4 RS je dokonalost sama

    Automobilka Porsche je známá pro svůj vývoj a produkci krásných a rychlých aut. Pokud by se ale mělo nějaké z nich dostat na přední stránky novin, byl by to právě nový model Porsche 718 Cayman GT4 RS. Jaký je? Co je na něm tak výjimečného? Tady je odpověď.

    Jak řekl Jack Rix, editor magazínu Top Gear: „Tohle je auto, na které čekáme už léta“. Je pravdou, že je to nejsportovnější verze modelu Cayman, jakou si můžeme pořídit. Podle toho vypadá i design, materiál, výkon a interiér. Inženýři si museli dát hodně záležet a vypít po nocích hodně kafe, protože se jim podařilo vyrobit auto, které jednoduše neodlepíme od země.

    Aerodynamika letí

    Auto vypadá jako po prostřílení kulometem, protože tolik „děr“ v karoserii, se jen tak nevidí. Hodně průduchů, plno malých spoilerů. To co dělá GT4 RS skutečně neslepitelným autem je ale převážně zadní křídlo. Výsledek je, že nové Porsche produkuje o 20% více síly, které nás táhne k zemi, než klasické GT4.

    Vzhledem k tomu, že se jedná o verzi RS, není divu, že jde o absolutní špičku inženýrské práce. Proč o tom mluvíme? Protože kromě toho, že se jim podařilo udržet Caymana na zemi, snížili mu váhu o 35kg. A mezi námi, u takovýchto aut je znát každý gram. Sklo je ultra tenké, dveře lehčí, dokonce ani kliky na nich nejsou z ničeho jiného, než z látky.

    Nejčastější materiál, který byl použitý je karbon. Přední kapota, všechna křídla včetně zadního spoileru, všechny aerodynamické komponenty, to všechno je ultra lehké a dovoluje tak GT4 RS předvádět hodně rychlé kreace na okruhu.

    Výkon a síla

    Pod kapotou je čtyřlitrový motor flat-six, který můžeme znát už z verze GT3. Otáček autu dovolí natočit až 9000. Koní má v zásobě 493 s krouticím momentem 451Nm. Z 0 na 100 se podívá za 3,4s a to je vcelku impresivní číslo. Maximální rychlost 315 km/h. Konečně váha, která se snížila na „pouhých“ 1415kg.

    Pro představu, klasické GT4 má koní 414, krouticí moment 429Nm, z 0 na 100 se vyšplhá za 3,9s a maximálně to rozbalí na 302 km/h. Největší rozdíl je, jak jsme si už řekli, že je o 35kg těžší, než verze RS.

    Na kolik by nás tahle hračka přišla? Z kapsy bychom museli vytasit asi 141 000 eur, což je v přepočtu cca 3,5 milionů korun. Vyplatí se? Tomu věřte!

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.