Více
    21 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Lehké, rychlé, krásné. Porsche 718 Cayman GT4 RS je dokonalost sama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Automobilka Porsche je známá pro svůj vývoj a produkci krásných a rychlých aut. Pokud by se ale mělo nějaké z nich dostat na přední stránky novin, byl by to právě nový model Porsche 718 Cayman GT4 RS. Jaký je? Co je na něm tak výjimečného? Tady je odpověď.

    Jak řekl Jack Rix, editor magazínu Top Gear: „Tohle je auto, na které čekáme už léta“. Je pravdou, že je to nejsportovnější verze modelu Cayman, jakou si můžeme pořídit. Podle toho vypadá i design, materiál, výkon a interiér. Inženýři si museli dát hodně záležet a vypít po nocích hodně kafe, protože se jim podařilo vyrobit auto, které jednoduše neodlepíme od země.

    Aerodynamika letí

    Auto vypadá jako po prostřílení kulometem, protože tolik „děr“ v karoserii, se jen tak nevidí. Hodně průduchů, plno malých spoilerů. To co dělá GT4 RS skutečně neslepitelným autem je ale převážně zadní křídlo. Výsledek je, že nové Porsche produkuje o 20% více síly, které nás táhne k zemi, než klasické GT4.

    Vzhledem k tomu, že se jedná o verzi RS, není divu, že jde o absolutní špičku inženýrské práce. Proč o tom mluvíme? Protože kromě toho, že se jim podařilo udržet Caymana na zemi, snížili mu váhu o 35kg. A mezi námi, u takovýchto aut je znát každý gram. Sklo je ultra tenké, dveře lehčí, dokonce ani kliky na nich nejsou z ničeho jiného, než z látky.

    Nejčastější materiál, který byl použitý je karbon. Přední kapota, všechna křídla včetně zadního spoileru, všechny aerodynamické komponenty, to všechno je ultra lehké a dovoluje tak GT4 RS předvádět hodně rychlé kreace na okruhu.

    Výkon a síla

    Pod kapotou je čtyřlitrový motor flat-six, který můžeme znát už z verze GT3. Otáček autu dovolí natočit až 9000. Koní má v zásobě 493 s krouticím momentem 451Nm. Z 0 na 100 se podívá za 3,4s a to je vcelku impresivní číslo. Maximální rychlost 315 km/h. Konečně váha, která se snížila na „pouhých“ 1415kg.

    Pro představu, klasické GT4 má koní 414, krouticí moment 429Nm, z 0 na 100 se vyšplhá za 3,9s a maximálně to rozbalí na 302 km/h. Největší rozdíl je, jak jsme si už řekli, že je o 35kg těžší, než verze RS.

    Na kolik by nás tahle hračka přišla? Z kapsy bychom museli vytasit asi 141 000 eur, což je v přepočtu cca 3,5 milionů korun. Vyplatí se? Tomu věřte!

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ