1.8 C
Czech
Pátek 19. prosince 2025
OstatníNissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Reklama

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

Nissan rozšířil svou sérii konceptů z Japan Mobility Show o model Hyper Tourer. Tentokrát necílí na sportovní nadšence, ale na prémiové cestování. Automobilka popisuje vůz jako elektrický minivan nové generace, který má posilovat vztahy mezi lidmi během společné cesty. Hyper Tourer má sloužit jak pro delší výlety, tak pro pracovní přesuny v klidné a kultivované atmosféře.

Koncept staví na myšlence japonské pohostinnosti omotenashi. Nissan ji propojuje s autonomním řízením, konektivitou V2X a důrazem na komfort všech cestujících. Řidič se v autonomním režimu může soustředit na posádku, ne na řízení. Hyper Tourer tak nepůsobí jako klasické auto, ale spíš jako pojízdný prostor pro setkávání.

Exteriér klade důraz na klid a plynulost

Design exteriéru pracuje s hladkými plochami karoserie a ostrými liniemi. Nissan mluví o tradiční japonské kráse převedené do futuristické podoby. Boční partie se táhnou diagonálně od předního k zadnímu blatníku, což má podpořit aerodynamiku i dojem plynulého pohybu. Charakteristická světelná linka v úrovni boční linie zároveň slouží jako světlomet i signální prvek.

Prémiový dojem posilují kola se vzorem kumiko a celkově čisté proporce. Hyper Tourer působí klidně, ale zároveň technicky vyspěle. Design se nesnaží šokovat agresivitou, spíš navozuje pocit pohodlí a vyrovnanosti už zvenčí.

Interiér jako digitální lounge

Uvnitř Nissan sází na technologii EV Technology Vision. Díky kompaktním komponentům a bateriím s pevným elektrolytem vznikl mimořádně prostorný interiér s velmi nízkým těžištěm. To v kombinaci s pohonem všech kol e-4ORCE zajišťuje plynulé zrychlování i zpomalování bez trhavých reakcí.

Největší pozornost přitahuje LED obrazovka integrovaná do celé podlahy. Zobrazuje motivy říčního koryta a oblohy a má navodit relaxační atmosféru. Stropní konzole a ambientní osvětlení využívají tradiční japonské vzory kumiko a koushi. Digitální technologie se tu vědomě mísí s odkazy na přírodu a řemeslo.

Otočná sedadla, biosenzory a propojená posádka

Sedadla v Hyper Toureru se mohou otáčet o 360 stupňů. Posádka tak může sedět tváří v tvář a vnímat cestu jako společný zážitek. Autonomní režim umožňuje řidiči zapojit se do konverzace bez nutnosti sledovat provoz. Nissan tím mění tradiční rozdělení rolí v autě.Koncept počítá i s biosenzory, které sledují stav cestujících a přizpůsobují prostředí v kabině. Zadní pasažéři mohou pomocí nositelného displeje ovládat navigaci nebo audio. Cílem je pocit jednoty celé posádky, ne izolace jednotlivých sedadel.

Hyper Tourer Nissan prezentuje jako vizi budoucí prémiové mobility. Neřeší výkon ani rychlost, ale kvalitu společně stráveného času. Automobilka naznačuje, že některé prvky by se v upravené podobě mohly objevit i v sériových vozech. Koncept tak slouží jako laboratoř nápadů pro další generaci elektrických MPV.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.

Mazda CX-50 Meridian Edition. Terénní styl spíš na efekt než do akce

Mazda se už několik let pohybuje na hraně v segmentu kompaktních SUV. Vedle zavedeného modelu CX-5 totiž nabízí také CX-50, který se na první pohled jeví jako velmi podobné auto. Rozměrově jsou si oba vozy blízké, jízdně patří k tomu nejlepšímu ve třídě a CX-5 je navíc o něco levnější. Přesto Mazda tvrdí, že mezi nimi existuje zásadní rozdíl. Nikoli v technice, ale v charakteru.

Tata Sierra v Indii odhalila ceny, výbavy i motory

Tata vrací do hry jméno Sierra a rovnou ukazuje, že míří vysoko. Nové SUV nabídne pět výbav, několik motorů a širokou paletu převodovek. Startuje zhruba na 330 tisících korun, objednávky se rozjedou v polovině prosince a první vozy dorazí začátkem roku 2026.

Cadillac CT5 pro Čínu dostal balíček V Performance

SAIC GM ukázal na autosalonu v Kantonu Cadillac CT5 pro rok 2026 s novým balíčkem V Performance. Přidává matně šedý lak Hurricane, červené brzdy Brembo a pár detailů navíc. Technika zůstává stejná, balíček míří na zájemce o sportovní vzhled bez zásahu do výkonu.

Peugeot Inception Concept je k vidění v Praze

Peugeot přivezl do Prahy koncept Inception a ukazuje ho jako ochutnávku své elektrické budoucnosti. Vůz stojí na platformě STLA Large a hraje hlavně na technologie. Zmizel klasický volant a nastupuje ovládání Hypersquare. Auto má být zároveň manifest i pojízdná laboratoř.

Peugeot Polygon sází na volant budoucnosti

Peugeot vytáhl koncept Polygon a ukázal, kam chce posunout řízení i celý i-Cockpit. Auto vypadá jako výkladní skříň designu, ale hlavní zpráva míří jinam. Do hry vstupuje Hypersquare a řízení steer by wire. Peugeot tvrdí, že změna začne už v roce 2027.

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama