6.6 C
Czech
Pátek 12. prosince 2025
MotorkyNaháč s pořádnou dávkou koní. MV Agusta RUSH 1000

Naháč s pořádnou dávkou koní. MV Agusta RUSH 1000

Reklama

Mnoho lidí považuje naháče s abnormálně nastřeleným výkonem za nepraktické. Aerodynamika sice nevyniká, síla ano. S modelem RUSH 1000 značky MV Agusta, která se zrodila ve slunné Itálii v roce 1945, dokážeme zapomenout na všechny předsudky. Tvrdý výkon a nebezpečný vzhled dostane do kolen nejednoho znalce. Tahle motorka má svaly. 

Přestože se původně tato italská firma věnovala výrobě letadel, dnes nás zásobuje těmi nejmasivnějšími stroji na trhu. Mezi naprosté špičky, včetně modelů Dragster RR SCS nebo Brutale, patří jednoznačně RUSH 1000. Tenhle stroj dokáže jezdci zprostředkovat nepopsatelnou dávku síly a adrenalinu. Na tuhle mašinu by měli usednout pouze zkušení jezdci. Stačí lehká nepozornost a velice rychle se může rychlá jízda proměnit v noční můru. Přeci jen, spojení osekané motorky a tvrdého výkonu nese pokaždé riziko. 

Design 

Firma sama označila vzhled svého stroje slovy: „svaly kam se podíváš!“ Přesně taková Agusta je. Již od prvního pohledu dokáže lidem nahnat pěknou hrůzu. Její tvar je nepoddajný, tvrdý a robustní. Výrobci se snažili, aby veškerá pozornost směřovala k abnormálně velikému motoru. Kvůli tomu neobalili motorku do plastu a nechali pěkně vyniknout rám. Pokud tento prvek spojíme s masivní vidlicí a obřími koly, výsledek představuje holé šílenství. 

Výška sedla 0,845 m a rozvor kol 1,415 m. RUSH není žádný drobeček, přestože se na pár materiálech povedlo ušetřit váhu. Ta se vyšplhala na krásných 186 kg. Přední části dominuje LED světlomet a šikovně posazená zrcátka na nízkých řídítkách. Střed představuje motor a ostrá nádrž s kapacitou 16 l. Pod sedlo vyústily hned 4 koncovky výfuku. Pohled na ně je jednoduše fenomenální. 

Kola o velikosti 17 palců dostala černou barvu a pořádnou šířku. Z toho důvodu se můžeme občas na trati dostat do nehezkých situací. Je potřeba stále na šířku zádního kola myslet a přizpůsobovat tomu naše řízení. Jízdní pozice se krásně položila a my tak ušetříme nějaký ten odpor větru navíc. Co rozhodně stojí za zmínku je odpružení. O přední i zadní se stará Öhlins. Pohodlí je nepopsatelné. Masivní brzdy nemohou nést jiný název než Brembo. Kotouče 320 mm a 220 mm fungují naprosto špičkově. 

Srdce bestie

Pod nádrží bije čtyřválec o objemu 998 cc. Tenhle kolos vyprodukuje sílu až 208 koní a maximálně se sním projedeme až 300 km/h. Krouticí moment se nám tady vyšplhal na 117 Nm. Síla mašiny RUSH 1000 je jednoduše neuvěřitelná. Stačí se malinko zapomenout na plynu a znenadání „valíme“ 200 km/h. 

Cena je stejně obrovská jako síla. 955 000 korun je daň za nezkrotnou bestii, která nám dokáže nalít do žil adrenalin v nejkoncentrovanější podobě. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Konečně dorazil Opel Astra 2026. Modernizace potěší všechny fanoušky

Opel představil modernizovanou Astru pro modelový rok 2026 a ukazuje tím, že tradiční hatchbacky a kombi mají na evropském trhu stále své pevné místo. Astra je už léta jedním z nejdůležitějších kompaktních modelů koncernu Stellantis a konkurentem Volkswagenu Golf. Nyní přichází s výrazným faceliftem a technickými inovacemi, které ji posouvají do další éry.

Toyota chystá návrat legendárního MR2. Novinka by mohla nést označení GR

Sportovní divize Gazoo Racing získává v nabídce Toyoty stále výraznější roli a zdá se, že další krok bude mít podobu skutečného návratu ikonického modelu MR2. Na povrch se dostávají nové informace, podle kterých by plánovaný sportovní vůz mohl být prodáván už přímo pod značkou GR, nikoli výhradně s klasickým logem Toyota.

Toyota Mirai pokračuje i v roce 2026

Vodíkové auto slibuje rychlé doplnění energie a dlouhý dojezd. Toyota Mirai tuhle kartu hraje dál i pro modelový rok 2026. Praxe ale ukazuje, že největší roli nehraje volant ani výkon. Rozhoduje stojan, tlak a to, jestli z něj vůbec natankujete.

Nový Mercedes-Benz GLB 2026 je konečně k mání 

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování své kompaktní modelové řady a po letošní premiéře nové generace CLA přichází na řadu GLB. A byť zvenku stále působí robustně a hranatě, technicky se jedná o úplně nový vůz. Designéři navíc dali přednost sjednocenému stylu, takže rozdíly mezi elektrickou a spalovací verzí jsou na pohled minimální, což je trend, který nyní sledujeme i u dalších prémiových značek.

Lexus LFA se vrací, tentokrát ale v elektrické podobě 

Jméno Lexus LFA v automobilovém světě vyvolává respekt i emoce. Superauto, které se vyrábělo pouhé dva roky a vzniklo jen v 500 exemplářích, zanechalo v roce 2012 hlubokou stopu. Jeho vysokootáčkový desetiválec vyvíjený ve spolupráci s Yamahou se stal legendou, kterou mnozí fanoušci dodnes považují za jeden z nejlepších motorů všech dob. A teď se LFA vrací. Ovšem jinak, než většina z nás doufala.

Vrátí se legenda? Kia ukázala nový koncept

Kia rozvířila vody automobilového světa sérií tajemných teaserů. Korejská automobilka zveřejnila krátké video a několik fotografií zcela nového konceptu, které okamžitě rozpoutaly spekulace, zda se náhodou nechystá návrat ikonického modelu Stinger.

2026 Subaru Forester Wilderness. Terénní verze, která nezklame 

Subaru přichází s novou generací modelu Forester Wilderness a tentokrát nejde jen o pár stylových plastů navíc. Pod vrstvou ochranného lemování se skrývá technicky výrazně přepracovaný vůz, který dokáže zvládnout mnohem víc než jen cestu na chalupu.

Toyota chystá automobilovou senzaci. Nástupce Lexusu LFA a nový GR GT už klepou na dveře

Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.

Plug-in hybrid do 911 nepatří. Porsche trvá na zachování původního DNA

Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.

2026 Rivian R1T Quad Motor je nejrychlejší pick-up

Elektrická revoluce v pick-upech pokračuje a nový Rivian R1T Quad Motor Max Pack posouvá laťku rychlosti do úrovně, která by ještě před pár lety působila jako čistá fantazie. V testech akcelerace překonal veškerou současnou konkurenci a stal se nejrychlejším pick-upem, jaký byl kdy změřen. A co je možná ještě šokující, ve sprintu dokáže porazit i moderní sportovní vozy.

Opel chystá omlazenou Astru s ostřejší maskou a modernější technikou

Opel připravuje výrazně upravenou Astru. První oficiální snímky ukazují sebevědomější příď, nové světelné prvky a příslib technicky vyspělejšího hatchbacku i kombi. Němci navazují na krátký životní cyklus posledních generací a jasně naznačují, že další velká kapitola oblíbeného modelu dorazí už příští rok.

Čínské AUDI představilo koncept E SUV

Nová čínská sub-značka AUDI dál rozjíždí svou modelovou ofenzivu. Po debutu elektrického kombi E5 Sportback ukazuje téměř hotové elektrické SUV, které míří na domácí trh. Automobilka tím potvrzuje, že Čína zůstává jejím klíčovým bojištěm a místem, kde ladí design, techniku i digitální služby přímo na míru místnímu publiku.

BMW končí s roadstery Z a loučí se edicí Final Edition

BMW uzavírá kapitolu svých dvoumístných roadsterů. Po víc než třiceti letech končí výroba modelů s písmenem Z a Z4 dostává poslední šanci zazářit. Finální edice míří k zákazníkům jen krátce, nabízí výrazný styl a detaily, které mohou časem získat na hodnotě.

Silnější, rychlejší, drsnější. Ram 2500 Limited 2025 má DNA velkého tahače

Ram 2500 vstupuje do modelového roku 2025 s rozsáhlým upgradem, který zahrnuje silnější 6,7litrový turbodiesel Cummins, novou 8stupňovou automatickou převodovku a lepší efektivitu. Výsledkem je těžkotonážní pickup s výkonem 430 koní a 1458 Nm, jenž dokáže překvapit rychlostí i kultivovaností.

Maserati představuje speciální edici Grecale Lumina Blu

Maserati rozšiřuje nabídku modelu Grecale o verzi, která sází na elegantní kontrasty, italský cit pro detail a výbavu zaměřenou na pohodlí. Lumina Blu spojuje temnou metalízu s výraznými žlutými prvky a přidává interiér, který působí jako pečlivě sestavený luxusní salon. Navrch přidává známý mild-hybridní čtyřválec, který sází na kultivovaný projev a každodenní použitelnost.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama