Kia EV5 poprvé vstupuje na evropský trh. Nové elektrické SUV vyplňuje mezeru mezi menším EV3 a větším EV9. Sází na výrazný styl, praktičnost a úspornější techniku. Vyrábí se v Číně, ale míří na zákazníky napříč kontinentem.
Rozměrově se řadí mezi konkurenty jako Enyaq nebo ID.4. Délka činí 4610 mm, rozvor 2750 mm. Vzhled navazuje na aktuální designový jazyk značky, kombinuje ostré hrany s oblými plochami. Černé detaily zvýrazňují proporce i funkci, například lepší výhled zevnitř.
Elektřina bez extrémů
Základem techniky je 400V architektura, přední pohon a elektromotor o výkonu 218 koní. EV5 zvládne stovku za 8,4 sekundy a rozjede se až na 165 km/h. Pod podlahou je baterie s kapacitou 81,4 kWh, která slibuje dojezd až 530 kilometrů.
Nabíjení z 10 na 80 procent zabere půl hodiny. Rychlonabíječky zvládne výkonem až 150 kW, doma pak přes střídavý proud nabíjí rychlostí 11 kW. Silnější verze s pohonem všech kol dorazí později. Aktuálně Kia míří na klidné ježdění bez stresu.
Interiér, který myslí na rodinu
Uvnitř zaujme široký displej s přehledně rozloženými funkcemi. Systém podporuje OTA aktualizace, digitální klíč i navigaci s dopravními daty v reálném čase. Zákazník dostane i snímač otisků nebo audiosystém Harman Kardon.
Zadní část interiéru nabízí mimořádnou variabilitu. Sedadla jdou sklopit do roviny a vytvořit až dvoumetrové lůžko. Konzole mezi předními sedadly funguje jako výsuvná zásuvka. Cestující na zadních sedadlech mají výklopné stolky, držáky a třízónovou klimatizaci.
Chytrá výbava pro běžný den
Nechybí systém i-Pedal 3.0 pro jednopedálové řízení a rekuperaci podle mapy i provozu. Kia vybavila EV5 systémem V2L, připravila se i na V2G. Baterii lze aktivně chladit nebo ohřívat, využívá i odpadní teplo z motoru.
Bezpečnostní výbava zahrnuje nejnovější systémy ADAS, včetně asistentů pro jízdu po dálnici a parkování na dálku. Kia upravila i zvukové výstrahy podle zpětné vazby zákazníků. Na evropské silnice dorazí koncem roku. Cena zatím není známá.