Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Hyundai Kona N je tady. Láká na sportovní vnitřek i slušný výkon

    Nadšenci jihokorejské značky se konečně dočkaly. Na svět přišel jakýsi bratr modelů i20 N a i30 N. Ono písmenko „N“ odkazuje na sportovnější divizi Hyundai, která je patrná v každé části auta. Od elektromobilu po nadupaný crossover, tak by se dala označit cesta vozu Kona.

    V současné době se na trhu s automobily asi nepohybuje všestrannější vozidlo. Na jedné straně jde o elektromobil s ne zrovna alarmujícími čísly, zato ale velice spolehlivý. Na té druhé pak ostrý crossover, ze kterého na řidiče dýchají sportovní vlastnosti.

    Jak už bylo řečeno, Kona N je příbuzným i20 N, i30 N a mimo Evropu se dokáže „bratříčkovat“ i s Velosterem N. Od všech si alespoň trochu propůjčuje design, červené nárazníky, brzdové světlo ve tvaru trojúhelníku, velká tmavě šedá kola či podobně mohutné koncovky výfuků.

    Zvenku působí auto velice povedeně, stejně se dá ale smýšlet i o situaci uvnitř Kony. Nová sedadla, nová grafika, nádech modré barvy na volantu i převodovce. Hyundai dokonce do auta zasadil i speciální tlačítka pro rychlou volbu mezi režimy.

    „Kona N je opravdovým ostrým SUV s výkonnostní úrovní ostrého hatchbacku. Porušuje pravidlo, že vozy SUV nemůže být radost řídit. Nejnovější model N překračuje limity běžného SUV,“ prozradil Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje v Hyundai.

    280 koní, 240 km/h „maximálka“

    O tom, že půjde o hodně výkonné auto, není vůbec pochyb. Pod kapotou bude Koně tlouct turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Výkon? Krásných 280 koňských sil. To je na podobný typ auta moc povedené.

    Maximální rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 za 5,5 sekundy. Jednu „vadu“ ale přeci jen novinka od Hyundai má. Jihokorejci se rozhodli spoléhat výhradně na automatickou převodovku, milovníci manuálu tak ostrouhají.

    Vůbec by to ale nemělo vadit, ba naopak. Všelijaké vymoženosti autu umožní klidně i pohyb na závodní dráze, kde automat ocení nejeden řidič. „Kona N dokáže projíždět zatáčky na závodním okruhu s maximální razancí, a stejně tak vyvolávat nadšení i při každodenních jízdách,“ doplnil Biermann.

    Cenovka ani datum uvedení na trh zatím Hyundai neprozradil, dá se ale očekávat, že všechno se stihne ještě do konce letošního kalendářního roku.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.