Více
    21 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Hyundai Kona N je tady. Láká na sportovní vnitřek i slušný výkon

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Nadšenci jihokorejské značky se konečně dočkaly. Na svět přišel jakýsi bratr modelů i20 N a i30 N. Ono písmenko „N“ odkazuje na sportovnější divizi Hyundai, která je patrná v každé části auta. Od elektromobilu po nadupaný crossover, tak by se dala označit cesta vozu Kona.

    V současné době se na trhu s automobily asi nepohybuje všestrannější vozidlo. Na jedné straně jde o elektromobil s ne zrovna alarmujícími čísly, zato ale velice spolehlivý. Na té druhé pak ostrý crossover, ze kterého na řidiče dýchají sportovní vlastnosti.

    Jak už bylo řečeno, Kona N je příbuzným i20 N, i30 N a mimo Evropu se dokáže „bratříčkovat“ i s Velosterem N. Od všech si alespoň trochu propůjčuje design, červené nárazníky, brzdové světlo ve tvaru trojúhelníku, velká tmavě šedá kola či podobně mohutné koncovky výfuků.

    Zvenku působí auto velice povedeně, stejně se dá ale smýšlet i o situaci uvnitř Kony. Nová sedadla, nová grafika, nádech modré barvy na volantu i převodovce. Hyundai dokonce do auta zasadil i speciální tlačítka pro rychlou volbu mezi režimy.

    „Kona N je opravdovým ostrým SUV s výkonnostní úrovní ostrého hatchbacku. Porušuje pravidlo, že vozy SUV nemůže být radost řídit. Nejnovější model N překračuje limity běžného SUV,“ prozradil Albert Biermann, prezident a vedoucí divize výzkumu a vývoje v Hyundai.

    280 koní, 240 km/h „maximálka“

    O tom, že půjde o hodně výkonné auto, není vůbec pochyb. Pod kapotou bude Koně tlouct turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Výkon? Krásných 280 koňských sil. To je na podobný typ auta moc povedené.

    Maximální rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 za 5,5 sekundy. Jednu „vadu“ ale přeci jen novinka od Hyundai má. Jihokorejci se rozhodli spoléhat výhradně na automatickou převodovku, milovníci manuálu tak ostrouhají.

    Vůbec by to ale nemělo vadit, ba naopak. Všelijaké vymoženosti autu umožní klidně i pohyb na závodní dráze, kde automat ocení nejeden řidič. „Kona N dokáže projíždět zatáčky na závodním okruhu s maximální razancí, a stejně tak vyvolávat nadšení i při každodenních jízdách,“ doplnil Biermann.

    Cenovka ani datum uvedení na trh zatím Hyundai neprozradil, dá se ale očekávat, že všechno se stihne ještě do konce letošního kalendářního roku.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ