Více
    4.7 C
    Czech
    Neděle 25. února 2024

    „GT budoucnosti“. Z linky Audi sjel e-tron GT. Elektro ve verzi RS požene až 646 koní

    Dost bylo spekulací. Audi konečně oficiální cestou představilo svůj vrcholný elektromobil e-tron GT. Německá automobilka před časem hlásila, že půjde o nejsilnější auto její historie. A svá slova určitě nechtěla vypustit jen tak do prázdna. Na silnicích půjde o nadupaný vůz, které se dostane z 0 na 100 za pouhé 3,3 vteřiny.

    Značka se čtyřmi kruhy a elektromobily? Rodina e-tron už přivítala do svých řad třeba SUV. No, přivítala. Klasické větší auto se stalo úplně prvním. Často se ale dostává kvůli základům z běžných aut spalovacích typů do úzkých.

    To v případě e-tronu GT ani náhodou nehrozí. Jako elektromobil se stavělo hned od začátku a pyšní se přezdívkou „gran tourismo budoucnosti“. Není divu. Ostré vozidlo na elektrický pohon si z handicapu příliš velkou hlavu nedělá. Právě naopak.

    Mluví se o tom, že se má novinka řadit po bok Porsche Taycan. Zda má jít o sourozenecký vztah či nepřátelský svár, už si udělejte obrázek sami. S kolegou sdílí e-tron GT několik podobných vlastností. Identická platforma, taktéž dva elektromobily i dvourychlostní převodovky. A pak samozřejmě také karoserie.

    I Audi sází u e-tronu GT na protáhlejší a nízký vzhled. Proporce auta? Délka – 4,99 metrů, šířka – 1,96 a výška – 1,41. Zkrátka sporťák, jak má být. Faktu dost nahrává také propracované řešení aerodynamiky. Skvělé věci se ale dějí i uvnitř auta. Spoustu dotykových obrazovek, ovládání hlasem nebo inteligentní navigace.

    646 koňských sil, z 0 na 100 za 3,3 sekundy

    Slyšíte dobře. Takhle silný elektromobil? To tady ještě nikdy předtím nebylo. Velkou výhodou je ale také nabíjení. U standartní verze bude dojezd činit něco kolem 488 kilometrů, přičemž nabití na 80 procent kapacity baterie bude v ideálním případě trvat pouhých 23 minut. Pro dojezd 100 kilometrů dokonce jen 5.

    Audi představilo dvě různé verze. Model e-tron GT quattro, to je klasika pohonu na všechny čtyři. Využívat bude služeb dvou motorů – přední elektromotor nabídne výkon 238 koní, zadní 435. Systémová hodnota se tak vyšplhá ke 476 koňským silám.

    Z 0 na 100 bude autu stačit 4,1 vteřiny a jeho cena bude začínat na v přepočtu 2 774 900 korun. Případ e-tronu GT RS? Tak to je ještě o něco jinačí liga. Předek – 238, zadek – 456. Systémový výkon se ale vyšplhá až k 598 koňských sil a při sepnutí tzv. režimu „Boost“ se krátce zvýší až na 646.

    Stovku bude tachometr v tomto režimu dokonce ukazovat za 3,3 vteřiny. I když Audi do auta nastavilo omezovač rychlosti na 250 km/h, jedná se o velmi svižné auto. I proto bude cenovka u RS atakovat ještě o jeden milion vyšší hodnoty. Zájemci už se ale mohou těšit, předprodej pro Českou republiku totiž odstartuje už v půlce února.

    Sledujte nás na sítích

    A je to tady. Aston Martin ukázal nový model jménem Vantage 

    Automobilka Aston Martin se pochlubila modelem, který rozhodně budí vášně. Jedná se totiž o žihadlo, které tu nemá zatím obdoby. Ani James Bond by pravděpodobně nemohl říct křivého slova. Pod kapotou je ustájený solidní počet koní, design budí respekt, kabina připomíná spíše letecký kokpit. Cena sice není nízká, věřme ale, že plně odpovídá kvalitě. 

    Rok 2024 přinese elektrickou novinku do řad firmy Dacia 

    Model Dacia Spring už není lidem tolik neznámý. Nově ale dostane zcela novou masku a pořádnou porci pokrokových technologií. Přestože očekáváme příjezd tohoto elektrického vozu až na jaře, víme už nemálo detailů. Kromě oficiálního ceníku firma prozradila vše, co je potřeba před koupí vědět. Očekává se navíc, že Dacia Spring bude opět nejlevějším elektromobilem na trhu. 

    Model Triumph Scrambler 1200 X v celé své kráse

    Konečně můžeme počítat s posilou na rok 2024. Britská firma Triumph se pochlubila další generací úžasného, a hlavně schopného Scrambleru. Model Triumph Scrambler 1200 X se vyznačuje předělaným designem a hned několika prvky, které nám výrazně ulehčí cestování a z jízdy v terénu udělají nezapomenutelný zážitek. Cena zatím není finální, uvidíme, s čím firma přijde. 

    VW omladil model Tiguan. Takhle si stojí varianta Allspace 

    Tiguan Allspace patří mezi ty nejznámější SUV na trhu a my musíme konstatovat, že právem. Málokterý vůz si vysloužil takovou pověst. Vděčí za to převážně pořádné porci koní a také praktičnosti, která může mnohé udivit. Početné rodiny s dětmi nemusí mít strach o místo ani o bezpečnost. Ta hraje u modelu Tiguan Allspace první housle. Cenově odpovídá tento vůz kvalitě. 

    Dodge Durango. Masivní SUV, které potěší všechny náročné řidiče 

    USA se profilují jako ráj velikých motorů, na které zatím restrikce nedosahují. Proto se dnes můžeme pokochat pohledem na Durango. Tohle SUV nás chytne za srdce už na první pohled. Kombinuje v sobě extrémního sportovního ducha s rodinnou praktičností. Doveze nás bezpečně z bodu A do bodu B, když ale popustíme uzdu své vášně, rozzuří se pod kapotou neskutečné stádo. 

    A je to tady. Aston Martin ukázal nový model jménem Vantage 

    Automobilka Aston Martin se pochlubila modelem, který rozhodně budí vášně. Jedná se totiž o žihadlo, které tu nemá zatím obdoby. Ani James Bond by pravděpodobně nemohl říct křivého slova. Pod kapotou je ustájený solidní počet koní, design budí respekt, kabina připomíná spíše letecký kokpit. Cena sice není nízká, věřme ale, že plně odpovídá kvalitě. 

    Rok 2024 přinese elektrickou novinku do řad firmy Dacia 

    Model Dacia Spring už není lidem tolik neznámý. Nově ale dostane zcela novou masku a pořádnou porci pokrokových technologií. Přestože očekáváme příjezd tohoto elektrického vozu až na jaře, víme už nemálo detailů. Kromě oficiálního ceníku firma prozradila vše, co je potřeba před koupí vědět. Očekává se navíc, že Dacia Spring bude opět nejlevějším elektromobilem na trhu. 

    Model Triumph Scrambler 1200 X v celé své kráse

    Konečně můžeme počítat s posilou na rok 2024. Britská firma Triumph se pochlubila další generací úžasného, a hlavně schopného Scrambleru. Model Triumph Scrambler 1200 X se vyznačuje předělaným designem a hned několika prvky, které nám výrazně ulehčí cestování a z jízdy v terénu udělají nezapomenutelný zážitek. Cena zatím není finální, uvidíme, s čím firma přijde. 

    VW omladil model Tiguan. Takhle si stojí varianta Allspace 

    Tiguan Allspace patří mezi ty nejznámější SUV na trhu a my musíme konstatovat, že právem. Málokterý vůz si vysloužil takovou pověst. Vděčí za to převážně pořádné porci koní a také praktičnosti, která může mnohé udivit. Početné rodiny s dětmi nemusí mít strach o místo ani o bezpečnost. Ta hraje u modelu Tiguan Allspace první housle. Cenově odpovídá tento vůz kvalitě. 

    Dodge Durango. Masivní SUV, které potěší všechny náročné řidiče 

    USA se profilují jako ráj velikých motorů, na které zatím restrikce nedosahují. Proto se dnes můžeme pokochat pohledem na Durango. Tohle SUV nás chytne za srdce už na první pohled. Kombinuje v sobě extrémního sportovního ducha s rodinnou praktičností. Doveze nás bezpečně z bodu A do bodu B, když ale popustíme uzdu své vášně, rozzuří se pod kapotou neskutečné stádo.