Více
    -2.9 C
    Czech
    Středa 19. února 2025

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    „GT budoucnosti“. Z linky Audi sjel e-tron GT. Elektro ve verzi RS požene až 646 koní

    Dost bylo spekulací. Audi konečně oficiální cestou představilo svůj vrcholný elektromobil e-tron GT. Německá automobilka před časem hlásila, že půjde o nejsilnější auto její historie. A svá slova určitě nechtěla vypustit jen tak do prázdna. Na silnicích půjde o nadupaný vůz, které se dostane z 0 na 100 za pouhé 3,3 vteřiny.

    Reklama

    Značka se čtyřmi kruhy a elektromobily? Rodina e-tron už přivítala do svých řad třeba SUV. No, přivítala. Klasické větší auto se stalo úplně prvním. Často se ale dostává kvůli základům z běžných aut spalovacích typů do úzkých.

    To v případě e-tronu GT ani náhodou nehrozí. Jako elektromobil se stavělo hned od začátku a pyšní se přezdívkou „gran tourismo budoucnosti“. Není divu. Ostré vozidlo na elektrický pohon si z handicapu příliš velkou hlavu nedělá. Právě naopak.

    Mluví se o tom, že se má novinka řadit po bok Porsche Taycan. Zda má jít o sourozenecký vztah či nepřátelský svár, už si udělejte obrázek sami. S kolegou sdílí e-tron GT několik podobných vlastností. Identická platforma, taktéž dva elektromobily i dvourychlostní převodovky. A pak samozřejmě také karoserie.

    I Audi sází u e-tronu GT na protáhlejší a nízký vzhled. Proporce auta? Délka – 4,99 metrů, šířka – 1,96 a výška – 1,41. Zkrátka sporťák, jak má být. Faktu dost nahrává také propracované řešení aerodynamiky. Skvělé věci se ale dějí i uvnitř auta. Spoustu dotykových obrazovek, ovládání hlasem nebo inteligentní navigace.

    646 koňských sil, z 0 na 100 za 3,3 sekundy

    Slyšíte dobře. Takhle silný elektromobil? To tady ještě nikdy předtím nebylo. Velkou výhodou je ale také nabíjení. U standartní verze bude dojezd činit něco kolem 488 kilometrů, přičemž nabití na 80 procent kapacity baterie bude v ideálním případě trvat pouhých 23 minut. Pro dojezd 100 kilometrů dokonce jen 5.

    Audi představilo dvě různé verze. Model e-tron GT quattro, to je klasika pohonu na všechny čtyři. Využívat bude služeb dvou motorů – přední elektromotor nabídne výkon 238 koní, zadní 435. Systémová hodnota se tak vyšplhá ke 476 koňským silám.

    Z 0 na 100 bude autu stačit 4,1 vteřiny a jeho cena bude začínat na v přepočtu 2 774 900 korun. Případ e-tronu GT RS? Tak to je ještě o něco jinačí liga. Předek – 238, zadek – 456. Systémový výkon se ale vyšplhá až k 598 koňských sil a při sepnutí tzv. režimu „Boost“ se krátce zvýší až na 646.

    Stovku bude tachometr v tomto režimu dokonce ukazovat za 3,3 vteřiny. I když Audi do auta nastavilo omezovač rychlosti na 250 km/h, jedná se o velmi svižné auto. I proto bude cenovka u RS atakovat ještě o jeden milion vyšší hodnoty. Zájemci už se ale mohou těšit, předprodej pro Českou republiku totiž odstartuje už v půlce února.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama