Pro začátečníky i pokročilé jezdce. To o sobě hlásá nová Honda CB500F. Disponuje výkonem, který není přehnaně veliký a vyžaduje pouze A2. To dělá z této motorky ideální stroj pro začínající motorkáře, kteří nechtějí svěřit své životy těžkým, drsným strojům, a přesto touží po trošce zábavy a špetce adrenalinu pokaždé, když na motocykl usednou.
Honda nás klasicky zásobuje širokou paletou strojů, mezi kterými si vybere skutečně každý. Zkušení jezdci rádi ocení některý z modelů RR, který disponuje slušnou porcí síly. Výhodou Hondy ale je, že si na své přijdou i začátečníci. Nejednoho motorkáře jeho začátky provedla Honda Rebel, CB125R nebo právě o trochu silnější CB500F. Ta nás dokáže oslnit krásným designem, který dělá z motorky i přes slabý výkon šílený stroj, a fantastickou ovladatelností, která navíc byla u nového modelu poctivě vylepšena.
Ostrý design
Motorka mate vzhledem. Na první pohled CB500F vyzařuje neskutečnou energii. Nízký podvozek, agresivně vyhlížející maska, ostrá litá kola. To všechno naznačuje, že tenhle stroj bude dravější, než ve skutečnosti je. Obecně se kolem nás objeví plno sportovních detailů, bez kterých by celkový dojem nebyl úplný. Například: hliníkové stupačky, rozšířený výfuk s fantastickým zvukem i drobná kapotáž. Ta je navíc protkána nemalým množstvím aerodynamických prvků, které kromě svého fyzikálního účelu propůjčují modelu CB500F onen agresivní podtext.
Motorka je vyrobená pro město. Tomu odpovídá i její odpružení a tím pádem i jízdní vlastnosti. Stroj je neobyčejně hbitý a na slovo poslouchá. Hmotnost je lehce předsunutá a tím pádem se zlepšil odpich. Přední vidlice Showa 41 mm funguje naprosto dokonale a je neuvěřitelně responzivní, a to zejména při brždění. Dalším pomocníkem jsou bez debaty kola. 17 palců vepředu i vzadu, odlita z lehké slitiny, což je jeden z faktorů, který motorce snižuje pohotovostní hmotnost na 189 kg. Krásná práce. Nezapomeňme ani na brzdy. Tam nastala nemalá změna, a to vepředu. Na předním kole najdeme dva kotouče296 mm Nissin, ABS.
Motor a výkon
Kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 471 cc dostal kromě černé barvy i překrásný měděný odstín. Dokáže stroji propůjčit výkon až 35 kW a krouticí moment 43 Nm. To je vcelku dost, ale na okruh to nestačí. Proto je CB500F považovaná za ideální motorku pro začínající jezdce, kteří si ovšem na asfaltu rádi zařádí.
Na kolik nás tento motocykl vyjde? 160 000 korun je vcelku přijatelná cena za zbrusu nový stroj, který navíc majiteli nabízí tolik zábavy a stylu.