WNM_pozadi
Více
    Více
      26.6 C
      Czech
      Pátek 6. června 2025

      Geely Galaxy A7 je sedan s neuvěřitelným dojezdem

      Zatímco většinu vozů prodávaných výhradně v Číně obvykle přehlížíme, tentokrát uděláme výjimku. Důvod? Geely Galaxy A7 je elegantní sedan s dechberoucím dojezdem, odvážným designem a jménem, které připomene spíš chytrý telefon než automobil. Galaxy A7 může svým vzhledem směle konkurovat i německým prémiovým značkám.

      M-Hero 917 je v Česku. Extrémní SUV nabídne 800 kW, čtyři motory i krabí chůzi

      Čínská značka M-Hero vstupuje na český trh s modelem, který nenechá nikoho chladným. M-Hero 917 zvládne stoupání až do 100 procent, brodí devadesáticentimetrové řeky a při parkování se umí posunout do strany. Kdo hledá civilní auto, není cílová skupina.

      Do Česka se chystá nová Jawa. Forty Two je limitovaná edice

      Jawa, momentálně už indická společnost, je úzce spjatá s naší zemí. Mnoho motocyklů si své fanoušky nenašlo, nebude to platit o novém kousku. Forty Two reprezentuje limitovanou edici motorek, které striktně následují historickou podobu svých předchůdců. Navíc ovšem dostáváme spoustu moderních technologií. Do Česká se dostane jen přes 200 kusů této nablýskané střely. 

      Reklama

      Jawa se pokusila probudit historii firmy skrze nezaměnitelný design. Zároveň se ale pyšní tím, že tento ikonický vzhled posunula na novou úroveň. Zaměřila se svěží a neokoukané detaily. Jawa se odhodlala spojit vášeň italského designu s jasnými a tvrdými konturami. Výsledek tak vypadá naprosto fenomenálně. Stroj je jednoduchý, a přesto v něm najdeme mnoho krásných detailů. Jízda na tomto stroji bude rozhodně stát za to. 

      Design 

      Jawa Forty Two přijde na trh sice v omezeném množství, na druhou stranu ale dorazí se širokou paletou barev. Český trh ovšem zaznamená pouze dvě. Vojensky zelenou a nebeskou modř. Obě varianty mají něco do sebe. Modrá navíc v kombinaci s krásnými křivkami evokuje klid a čistou jízdu. Jawa má ovšem v záloze také pastelové barvy a hlavně rudou. V tomto ohledu se firma skutečně vytáhla. Všechny odstíny jsou naprosto ojedinělé. 

      Co se detailů týče, na stroji jich najdeme více než dostatek. Hned první na nás čeká umístěný ve středu kulatého světlometu. Zde najdeme drobnou plaketu s nápisem Jawa. Skříňka pod sedlem pak ukazuje 3 zlaté pruhy, které jsou paralelně vyobrazeny i na nádrži. Za sedlem na blatníků je pak design zakončen nádherným nápisem Forty Two. Ocenit musíme i víčko nádrže. Také to se pyšní nápisem Jawa. 

      Specifikace 

      Hmotnost tohoto stroje se pohybuje kolem hodnoty 180 kg. To je na takto ergonomicky koncipovaný motocykl naprosto ideální. Výška sedla se dostala na úroveň 765 mm. Lze tedy předvídat jízdní pozice. Konečně, kdo z nás se na Jawě někdy proháněl, umí si ji představit. Přední odpružení v podobě teleskopické vidlice nabralo průměru 35 mm. Brzdy se zrodily z nostalgie. Přední kotouč dostal průměr 280 mm, zadní kolo dostalo buben o průměru 153 mm. Naprostá fantazie. 

      Motor 

      V rámu je zasazen jednoválec o objemu 294 cc. Maximální výkon dosahuje 20,1 kW, krouticí moment se dostal na hodnotu téměř 27 Nm. Dvojitý výfukový systém rovněž výkonu pomůže. Navíc se tak přesuneme k legendárnímu designu značky Jawa. 

      Verdikt 

      Od každé barvy je k dispozici 105 kusů, a každý má své osobní číslo pořadí. Cena se pohybuje kolem 150 000 korun. Jawa se skutečně překonala. 

      Reklama
      Reklama

      Sledujte nás na sítích

      Geely Galaxy A7 je sedan s neuvěřitelným dojezdem

      Zatímco většinu vozů prodávaných výhradně v Číně obvykle přehlížíme, tentokrát uděláme výjimku. Důvod? Geely Galaxy A7 je elegantní sedan s dechberoucím dojezdem, odvážným designem a jménem, které připomene spíš chytrý telefon než automobil. Galaxy A7 může svým vzhledem směle konkurovat i německým prémiovým značkám.

      M-Hero 917 je v Česku. Extrémní SUV nabídne 800 kW, čtyři motory i krabí chůzi

      Čínská značka M-Hero vstupuje na český trh s modelem, který nenechá nikoho chladným. M-Hero 917 zvládne stoupání až do 100 procent, brodí devadesáticentimetrové řeky a při parkování se umí posunout do strany. Kdo hledá civilní auto, není cílová skupina.

      Dacia Bigster nově jezdí i na LPG. Díky dvěma nádržím ujede až 1450 km

      Dacia rozšiřuje nabídku svého největšího SUV o verzi s pohonem na LPG. Bigster s mild-hybridním tříválcem láká na nízké provozní náklady, solidní výbavu a překvapivý dojezd. V Česku startuje na částce 552 000 Kč.

      Rivian R1S Tri-Motor. Elektrické SUV, které zahanbí i Porsche

      Americká automobilka Rivian představila novou verzi svého elektrického SUV R1S, tentokrát ve variantě Tri-Motor. A přestože má tři elektromotory oproti předchozím čtyřem, výsledky testů ukazují, že je rychlejší, silnější a technicky vyspělejší. Rodinné SUV s výkonem přes 850 koní? Vítejte v roce 2025.

      Land Rover Defender 2026 přijíždí s pořádnou porcí novinek 

      Legendární Defender si pro modelový rok 2026 připravil sadu decentních, ale vítaných vylepšení. Land Rover vsadil na osvěžení designu, nové technologie i vylepšenou výbavu, která ještě více zvýrazňuje jeho schopnosti mimo silnice. Novinky se nejprve představily pro evropský trh, ale dá se očekávat, že se stejná vylepšení objeví i u globálních verzí.

      Reinkarnace legendy. Moderní Škoda Favorit je tu 

      Designéři Škoda Auto se rozhodně nedrží při zdi. Představili totiž novodobou interpretaci jednoho z nejdůležitějších vozů své éry – modelu Škoda Favorit. Tentokrát v designovém stylu „Modern Solid“ a s respektem k původnímu odkazu. Pokud si snad pamatujeme věhlas tohoto modelu, je jasné, že novinka nás mile překvapí.

      Volvo EX30 Twin Motor Performance je nejrychlejší Volvo v historii

      Z původně cenově dostupného elektromobilu se vyklubala elektrická raketa. Nové Volvo EX30 Twin Motor Performance nabízí dechberoucí zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy – a přitom mělo stát jen 35 000 dolarů. Co se tedy změnilo?

      Fiat Tris je první elektrický pomocník do města

      Dvanáct koní, tři kola, tunová nosnost a spousta šarmu. Fiat vstupuje do světa tříkolových elektromobilů a představuje své nejnovější městské užitkové vozidlo – Tris. Nenápadný název skrývá zajímavý koncept určený pro podnikatele, kurýry, malé živnostníky i provozovatele mobilních služeb.

      Hyundai Ioniq 9 se pomalu blíží. A je na co se koukat 

      Retro-futuristický design, dojezd až 540 km, výkonné dvojité elektromotory, prostor až pro sedm osob a komfort srovnatelný s prémiovými vozy jiných značek. Hyundai Ioniq 9 není jen další elektrické SUV. Je to moderní, elektrický „space shuttle“ pro rodinu 21. století. Nejedna automobilka se může začít třást. Přijíždí tvrdá a nadčasová konkurence. 

      Geely Galaxy A7 je sedan s neuvěřitelným dojezdem

      Zatímco většinu vozů prodávaných výhradně v Číně obvykle přehlížíme, tentokrát uděláme výjimku. Důvod? Geely Galaxy A7 je elegantní sedan s dechberoucím dojezdem, odvážným designem a jménem, které připomene spíš chytrý telefon než automobil. Galaxy A7 může svým vzhledem směle konkurovat i německým prémiovým značkám.

      M-Hero 917 je v Česku. Extrémní SUV nabídne 800 kW, čtyři motory i krabí chůzi

      Čínská značka M-Hero vstupuje na český trh s modelem, který nenechá nikoho chladným. M-Hero 917 zvládne stoupání až do 100 procent, brodí devadesáticentimetrové řeky a při parkování se umí posunout do strany. Kdo hledá civilní auto, není cílová skupina.

      Dacia Bigster nově jezdí i na LPG. Díky dvěma nádržím ujede až 1450 km

      Dacia rozšiřuje nabídku svého největšího SUV o verzi s pohonem na LPG. Bigster s mild-hybridním tříválcem láká na nízké provozní náklady, solidní výbavu a překvapivý dojezd. V Česku startuje na částce 552 000 Kč.

      Rivian R1S Tri-Motor. Elektrické SUV, které zahanbí i Porsche

      Americká automobilka Rivian představila novou verzi svého elektrického SUV R1S, tentokrát ve variantě Tri-Motor. A přestože má tři elektromotory oproti předchozím čtyřem, výsledky testů ukazují, že je rychlejší, silnější a technicky vyspělejší. Rodinné SUV s výkonem přes 850 koní? Vítejte v roce 2025.

      Land Rover Defender 2026 přijíždí s pořádnou porcí novinek 

      Legendární Defender si pro modelový rok 2026 připravil sadu decentních, ale vítaných vylepšení. Land Rover vsadil na osvěžení designu, nové technologie i vylepšenou výbavu, která ještě více zvýrazňuje jeho schopnosti mimo silnice. Novinky se nejprve představily pro evropský trh, ale dá se očekávat, že se stejná vylepšení objeví i u globálních verzí.

      Reinkarnace legendy. Moderní Škoda Favorit je tu 

      Designéři Škoda Auto se rozhodně nedrží při zdi. Představili totiž novodobou interpretaci jednoho z nejdůležitějších vozů své éry – modelu Škoda Favorit. Tentokrát v designovém stylu „Modern Solid“ a s respektem k původnímu odkazu. Pokud si snad pamatujeme věhlas tohoto modelu, je jasné, že novinka nás mile překvapí.

      Volvo EX30 Twin Motor Performance je nejrychlejší Volvo v historii

      Z původně cenově dostupného elektromobilu se vyklubala elektrická raketa. Nové Volvo EX30 Twin Motor Performance nabízí dechberoucí zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy – a přitom mělo stát jen 35 000 dolarů. Co se tedy změnilo?

      Fiat Tris je první elektrický pomocník do města

      Dvanáct koní, tři kola, tunová nosnost a spousta šarmu. Fiat vstupuje do světa tříkolových elektromobilů a představuje své nejnovější městské užitkové vozidlo – Tris. Nenápadný název skrývá zajímavý koncept určený pro podnikatele, kurýry, malé živnostníky i provozovatele mobilních služeb.

      Hyundai Ioniq 9 se pomalu blíží. A je na co se koukat 

      Retro-futuristický design, dojezd až 540 km, výkonné dvojité elektromotory, prostor až pro sedm osob a komfort srovnatelný s prémiovými vozy jiných značek. Hyundai Ioniq 9 není jen další elektrické SUV. Je to moderní, elektrický „space shuttle“ pro rodinu 21. století. Nejedna automobilka se může začít třást. Přijíždí tvrdá a nadčasová konkurence. 

      11 KOMENTÁŘE

      1. V Indii je na prodej veliké množství nových Mahindra Jawiček, zato všichni shánějí staré Jawa a Yezdi. Proč asi? Životnost a kvalita všech nových motocyklů Jawa je dávno ta tam. A cena 160 000 je proti Indii trojnásobná.

      2. Bomba, děda mi říkal,že z h…na bič neupleteš..Tady se teď děje a ještě chrochtáme blahem. Motorka celkem hezká,ale cena a plácání po zádech co nám vyrobil Ind..prostě holy shit.Kde je tradice,kde je hrdost,výrob apod. Se slzou v oku vzpomínám na plochodrážní Jawku..teď.naleštěná bída….a nyní kamenujte,ale na mém Royal Enfield 350 Bullet mi bude svítit zadnice..a to mám fakt Jawu rád…vzpomínka na mládí,klid,vůni luk a spálené nafty z kombajnů..a holky?? Nádherný ..a bez dalších 56 pohlaví.

        • smutny souhlas..
          Tyneckych 200 000 produkce v dobach nejvetsi slavy.
          Co budeme prodavat dal ?
          JP.

      3. Vzhledově hezký stroj,ale. Forty Two z Indie.český produkt.Proč?? A výběr z barev..top ten..Hele nehledá Jawa managera..za 70 tis.měsíčně,výlety do Indie a prezentace běsu?? Mám v rukávu spoustu skvělých nápadů:))

      4. Pan redaktor je trochu mimo, ne? Od kdy je Jawa indická společnost??? Jawa v Týnci (zatím stále ještě česká) povolila firmě Mahindra v Indii používat značku Jawa pro motocykly MOJO 300 upravené vzhledově do naší české ikony, toť vše

      5. Já bych se Jawě určitě nesmál. Český průmysl i velké strategické firmy divoká privatizace srazila na kolena. Jawa měla vývoj na bývalou socialistickou firmu velmi slušný. Například JAWA 500 boxer, měl i několik patentů a vyrobylo se jen 12 kusů. Požadavek byla jednoduchost a cena! Po roce 90 nikdo firmě (nebyla sama) nepomohl, ani neporadil. To, že firma existuje a něco málo vyrábí je spíše na obdiv pro zarputilé nadšence.
        Spolupráce se zahraničním je jedna z možných cest i když ne nejlépe hodnocenou. Mohou jí prodat, ale pak nebude už vůbec nic. Takhle je naděje i možnost od neznalých poměrů neustálé kritiky. Od znalců naopak respekt.
        Výroba je kvalitní, materiály solidní a výkon odpovídá požadavkům na regionální dopravu. Cena je možná diskutabilní, ale kolik dnes stojí průměrné kolo? Další možností je, si pro ní dojet do Indie a třeba zpět po vlastní ose do ČR …

      Comments are closed.

      Reklama
      Reklama
      Reklama
      Reklama