Aktuální situace na trhu s novými automobily, především zdražování, dlouhé dodací lhůty a nedostatek skladových vozidel, obrací zájem zákazníků k zánovním vozům v autobazarech. Prodejci ojetých vozů se nyní více zaměřují na mladé ojetiny, které mohou zákazníkům nové auto zcela nahradit.
Na trhu chybí desítky tisíc nových vozidel. Může za to globální nedostatek chipů do elektronických jednotek ve vozech napříč všemi automobilkami, i dlouhé výpadky ve výrobě a logistice zaviněné pandemií Covid-19. Zákazníci jsou nuceni čekat na nové vozy mnohdy i déle než půl roku. Některé značky dokonce pozastavily objednávky. A to je málokdo ze zákazníků ochoten akceptovat.
Těží z toho nové programy prodejců ojetých vozů, které se začaly soustředit na zánovní vozy. O takové vozy je v současné době enormní zájem. Jsou totiž téměř nejeté, většinou mají nájezd do 10 tisíc kilometrů, mají plnohodnotnou tovární záruku a ceny jsou o 10 až 15 procent nižší. Největším benefitem takových vozů je však skutečnost, že jsou okamžitě k odběru.
„Nedostatek skladových vozidel a dlouhé čekací doby u autorizovaných dealerů téměř všech značek vedou zákazníky k zánovním vozům do autobazarů. Narůstá poptávka také ze strany firem, které dříve pořizovaly výhradně nové vozy. Zánovní vozy volí jako alternativu k vykrytí okamžitých potřeb nebo je oslovují nižší ceny,“ říká Filip Kučera z Auto ESA.
Společnost Auto ESA proto rozšiřuje portfolio značek zánovních vozidel v programu Auto ESA Premium. Nejčastěji zastoupené značky Škoda a Volkswagen doplňují další včetně prémiových jako jsou BMW, Mercedes-Benz a Volvo.
„V programu Auto ESA Premium mohou zákazníci vybírat zánovní vozy za výrazně nižší ceny, a přitom se všemi zárukami nového vozu. Takových vozidel v zajímavých výbavách, odlišujících se od běžné nabídky, máme již dnes v programu více než sto. A jsou okamžitě k odběru,“ doplňuje Kučera.
Firma očekává, že do konce roku prodá v segmentu prémiových ojetin cca 600 vozů, což bude představovat meziroční nárůst 50 procent.