-1.4 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
AudiAudi Q7 po faceliftu, který posouvá laťku výše

Audi Q7 po faceliftu, který posouvá laťku výše

Reklama

Audi Q7, jedno z nejrespektovanějších luxusních SUV na trhu, se dočkalo dalšího vylepšení. Druhý facelift této generace přináší řadu novinek, které nejenže osvěžují jeho vzhled, ale také posouvají technologickou laťku v segmentu ještě o něco výše. Přestože už o proměně víme od ledna letošního roku, teprve nedávno se objevily i ceny a detaily, které je dobré znát před koupí. 

Novinka, o které je dnes řeč,  je vybavena širokou paletou asistenčních systémů, které zvyšují bezpečnost a komfort jízdy. Adaptivní tempomat, asistent pro udržování v jízdním pruhu nebo systém rozpoznávání dopravních značek jsou jen některé z mnoha funkcí, které přispívají k bezpečnosti posádky i ostatních účastníků silničního provozu. Nejvíce stejně zaujme vzhled, který působí daleko více dynamicky. Interiér se o nás postará svým typickým luxusem. 

Cena se hravě dostane přes 2 miliony korun, a to přesněji řečeno na cca 2,3 milionu. Úplný základ startuje na 1,9 milionu korun. Pokud ovšem zatoužíme po výkonnější verzi S, dostaneme až ke 3 milionům korun. Inu, Audi není levná značka. Pojďme se podívat, co se lidem dostane za takto vysoké sumy do rukou. 

Design 

Změn v exteriéru není sice mnoho , ale přesto výrazně ovlivňují celkový dojem. Nově tvarované světlomety s digitálním světelným podpisem a zadní OLED světla dodávají vozu moderní a elegantní vzhled. Možnost individualizace světelných podpisů umožňuje každému majiteli vyjádřit svou osobnost. Maska, typický znak Audi, byla mírně upravena a působí ještě mohutnějším dojmem. Společně s ostřejšími liniemi karoserie dodává Q7 sportovnější charakter.

Interiér Audi Q7 je prostorem, kde se snoubí luxus a nejmodernější technologie. Nové materiály a barevné kombinace vytvářejí příjemnou atmosféru. Virtuální kokpit s vysokým rozlišením nabízí intuitivní ovládání a přehledné zobrazení všech důležitých informací. Multimédia MMI s podporou aplikací třetích stran přinášejí do vozu konektivitu na nejvyšší úrovni. Díky tomu můžete bezdrátově streamovat svou oblíbenou hudbu nebo využívat hlasové asistenty.

Motorizace 

Pod kapotou Audi Q7 najdeme širokou paletu výkonných a zároveň úsporných motorů. Benzínový hybrid přináší výkon až 340 koní. Dieselový hybrid zase 231 koní a nebo 286 koní. Vrcholná výbava SQ7 dokáže svým benzinovým osmiválcem o obsahu 4 litry vyprodukovat až 507 koní. 

Verdikt 

Facelift Audi Q7 přináší řadu vylepšení, která z něj dělají ještě atraktivnější a žádanější vůz. Kombinací elegantního designu, luxusního interiéru, výkonných motorů a nejmodernějších technologií se Audi Q7 řadí mezi špičku ve svém segmentu.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama