Italové se opět předvedli. Do světa vypustili čtvrtou generaci stroje, který je po všech stránkách praktický a vzhledově povedený. Nová Ducati Multistrada V4 si nás okamžitě získá svou velikostí, praktičností a hlavně výkonem. Dlouhé cesty se díky motoru, který za to umí pořádně vzít, mohou stát tou pravou zábavou. Na tuhle motorku se jednoduše můžeme spolehnout.
Sama firma svůj motocykl představuje velice sebejistě. „Vládni všem cestám!“. Přesně takhle si budeme totiž na silnici připadat. V sedle téhle mašiny se dokážeme dopravit skutečně kamkoli a výkon společně s technologiemi zajistí, že nepůjde pouze o přesun z bodu A do bodu B. Ducati Multistrada V4 je ovladatelnější a více všestranná, než tomu bývalo kdysi. Výrobci dokázali vyrobit mašinu, která sice stojí hodně peněz, je ale prakticky nesmrtelná.
Multistrada V4 evolves further in 2022: Introducing brand new features and updates for the bike that dominates all roads. From March, the Multistrada V4 S will be available in Iceberg White with new electronics and line of Ducati Performance accessories. https://t.co/G5ilA244fq pic.twitter.com/hCS3baW67D
— Ducati (@DucatiMotor) February 24, 2022
Design
Vzhled motorky se drží zajetého dogmatu o tom, jak mají vypadat cestovní stroje, se kterými se můžeme vypravit i do nehostinných podmínek. Multistrada V4 se vyznačuje jasným poznávacím znamením, kterému firma věnovala celý odstavec na svých stránkách. Přední světlomet DRL prozáří i tu nejčernější a noc a svým vzhledem podporuje sportovní vlohy, které motorka má.
Před řídítky, která jsou v dostatečně vysoké pozici na to, abychom jeli pěkně uvolněně, nás chrání decentní plexisklo. 22litrová nádrž nám vystačí i na ty nejdelší výlety, a navíc dotváří masivní a robustní vzhled motorky. Sedlo pro řidiče se dostalo od země na vzdálenost 840 mm. Nastavit si ho ale můžeme až na 860 mm. Rám z hliníkové slitiny je patrný pouze v zadní části, kolem motoru byl skryt pořádnou porcí kvalitních materiálů.
Litá, 17palcová kola jsou obutá do „Pirellek“ a vypadají opravdu krásně. Přední je zasazené do upside-down vidlice 50 mm se zdvihem 170 mm, zadní do oboustranné kyvné vidlice s plně nastavitelnou pružící jednotkou a zdvihem 180 mm. Brzdy od Brembo jsou už klasikou. Přední 2 kotouče 320 mm, zadní 265 mm. ABS od Bosche je pochopitelně ve výbavě.
Motor
Kapalinou chlazený čtyřválec s protiběžnou klikovou hřídelí nabízí objem 1158 cc. Dokáže vyprodukovat až 170 koní a krouticí moment 125 Nm. 6stupňová převodovka šlape jako hodinky. Tady zkrátka Ducati ví, jak se má chovat motor.
Verdikt
Pokud máme našetřeno 465 000 korun a milujeme cestování, Ducati Multistrada V4 je stroj pro nás. Tahle Itálie je extrémně povedená mašina, která se perfektně ovládá a nikdy nezradí. Za nás můžeme vřele doporučit.