Když BMW v roce 2022 podepsalo smlouvu o převzetí značky Alpina, bylo jen otázkou času, kdy se ikonický „ladič bavoráků“ začne měnit. Nyní se změna dokonce dotkla i samotné identity značky – Alpina dostala nové logo. A nutno dodat, že to původní mělo o něco více charakteru. Automobilka evidentně bere proměny pořádně z gruntu.
Po více než dvaceti letech přichází první redesign loga Alpiny. Nejvýraznější změnou je odstranění tradičního červeno-bílého štítu. Symboly škrticí klapky a klikového hřídele – tedy technických motivů, které odkazují na tuningový původ značky – zůstaly zachovány, ale nově jsou umístěny do jednoduchého černobílého kruhu, nápadně připomínajícího klasický „roundel“ od BMW.
Font je o něco vyšší, modernější, ale celkový dojem je jednoznačně jednodušší. Logo působí ploše, přizpůsobuje se trendu minimalistického designu, ale zároveň ztrácí část své původní výjimečnosti. Podrobné informace o změně kdysi úspěšného loga přinesl server Motor1. Zápis o registraci nové ochranné známky zahrnuje nejen využití na vozech, ale i oblast služeb, náhradních dílů a příslušenství – nové logo tedy pravděpodobně uvidíme nejen na budoucích modelech, ale i v rámci servisních a restauračních činností značky.
Značka s historií a nejistou budoucností
Při oznámení akvizice BMW uvedlo, že Alpina bude pokračovat ve výrobě upravených vozů do konce roku 2025. Poté by se měla více zaměřit na renovace, servis a rozšíření svých doplňkových služeb. Automobilka zároveň přiznala, že pro malou nezávislou firmu je stále obtížnější přežít v éře přísnějších emisních norem a bezpečnostních požadavků. Začlenění do struktury BMW má tedy firmě Alpina zajistit delší život a přítomnost na trhu.
New Alpina Logo Looks More Like BMW's. Read: https://t.co/KXmXyJMP2C #industrynews #carnews
— CarBuzz (@CarBuzzcom) July 23, 2025
Značka vznikla v roce 1965 a původně se specializovala na úpravy a závodění s vozy BMW. Později začala stavět i vlastní modely. Výroba vozů v sídle v Buchloe ale skončí už na konci tohoto roku. Servisní a dílenské zázemí zde zůstane a bude pokračovat pod novým vizuálem.
Verdikt
Zda se nové logo uchytí i mezi fanoušky značky, zůstává otázkou. Jedno je ale jisté – éra klasické Alpiny, jak jsme ji znali, se definitivně chýlí ke konci. Změny vedou zavedené jméno automobilového světa do doby, kde jednoduchost a minimalismus hrají zásadní roli. Snad se tento trend nedostane i do výkonu na trati.