-0.1 C
Czech
Sobota 27. prosince 2025
OstatníSvět se třese na nové Mitsubishi ASX. Premiéra ukázala detaily

Svět se třese na nové Mitsubishi ASX. Premiéra ukázala detaily

Reklama

Japonci se rozhodli, že je na čase konečně představit nový model, který bude zdobit silnice Evropy. ASX skutečně válí. Teprve nedávno se automobilka Mitsubishi rozhodla představit novou generaci modelu, který je v Evropě tolik populární. Sází na daleko větší propracovanost, technologie a prostor. Tohle SUV by mělo navázat na nemalý úspěch, který předešlá generace sbírala. 

Jak řekl sám Frank Krol, CEO Mitsubishi pro Evropu: „Mitsubishi ASX je startem nové tváře naší firmy v Evropě.“ Jedná se o jeden ze dvou modelů, které si v roce 2023 můžeme vychutnat. Stejně jako všechny ostatní firmy, i Mitsubishi se snaží v nové moderní době neztratit dech a nabídnout veřejnosti automobil, který je na současný spěch připravený. Evropani milují SUV, a proto je japonská firma vyslyšela. Pojďme se na ASX podívat zblízka. 

Design 

Designem se nová generace ASX pochopitelně lehce podobá té staré, nicméně je doslova nabitá nespočtem detailů, novými technologiemi a křivkami. Design se stal opět hlavní proměnnou, se kterou bylo třeba počítat. Mitsubishi si osvojila moderní přístup, který blíže vysvětluje šéf vzhledové sekce Ruben Vela. Ten říká: „Model ASX je pro nás opravdu důležitý. Leží v srdci segmentu SUV. Na jedné straně je stylový a moderní, na druhé extrémně praktický“. Toto je sice přístup nejedné automobilky, i tak ale potěší myšlenka, že se někdo snaží. 

Přední část automobilu ASX zdobí masivní maska chladiče se třemi diamanty uprostřed. Originalitou se skutečně nešetřilo. Mřížka plynule navazuje na LED světlomety, které jsou tvořeny hned několika diodami podtrženými LED pruhem. Nárazník je vcelku ostrý a do jisté míry i sportovní. 17palcová až 18palcová kola dostala fantastický květinový vzor. Celou kapitolu exteriéru uzavírá zadní část. zde si výrobci pohráli se světlomety, a navíc nahradili znak nápisem Mitsubishi. To je v současné době v módě. 

Interiér skutečně vypadá vydařeně. Je jednoduchý, moderní a díky skvělé volbě kůže i do jist míry luxusní. Výrobci se snažili spojit design s technologiemi. Proto nám přijde, že celá kabina hraje logicky dohromady. Srdce je obrazovka infotainmentu. Ostrá a přehledná. 

Motor 

ASX nabízí hned několik možností motorizace. Jako první dostaneme jednolitrový tříválec, který je sice spořivý, ale mnoho výkonu nečekejme. Zajímavější je mild-hybrid, který kombinuje elektromotor s 1,3litorvým spalovacím motorem. Pro Evropu nejzajímavější bude ovšem hybrid, který kombinuje dva elektromotory a 1,6litorvý benzín. 

Verdikt 

Až se Mitsubishi ASX dostane na trh, rozhodně zatřese světovou konkurencí. Přináší totiž praktičnost a spořivost. Za to se ovšem v dnešní době platí zlatem. Uvidíme tedy, kam až se cenovka vyšplhá. 

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama