Více
    11.3 C
    Czech
    Pondělí 6. května 2024

    Zero přichází s novinkou DSR/X. Elektrická dravost v krásném balení

    Americká firma Zero Motorcycles dokazuje světu, že elektromotor do motocyklů zkrátka patří. Nese s sebou plno výhod. Nevýhody se pochopitelně najdou také, když se ale podíváme na krouticí moment nebo maximální rychlost, pochopíme, že tady se jedná o skuteční dravce. DSR/X je žhavou novinkou této světoznámé firmy. Pojďme se podívat, co si na nás přichystala. 

    Zero nabízí celou škálu modelů, ale klasický cesťák byl do dneška spíše iluzí. DSR/X tudíž napravuje vše, co bylo ještě do nedávna firmě vytýkáno. Klasický cestovní stroj s baterií, který nás odveze skutečně všude. Výrobci se zaměřili převážně na výkon, design ale pozadu rozhodně nezůstal. Perfektně vyvážené tvary krásně ladí s barevnými kombinacemi a motorka tak jasně signalizuje, že je připravená na jakýkoli náročný terén. Zero jednoduše propojila krásu a funkčnost. 

    Design 

    Zero DSR/X si drží klasickou linku cestovního stroje, a to přesně splňuje naše požadavky. Nikdo zkrátka nemá energii a psychickou kapacitu na to kupovat na cestování motorky, které vypadají jako ze seriálu Star Trek. Přední část tvoří masivní hlavu stroje s velikým LED světlometem a nevelkou kapotáží. Z ní vedou dvě tlusté tyče vidlice, do které je zasazené kolo. Zapomeňme na výplet, do terénu jedině s „liťáky“. Řídítka ve vysoké pozici mají navíc krytky rukou, je tedy jasné, že jde o cestovné motorku. 

    Sedlo se výrazně propadlo, jízdní pozice je tedy krásně vzpřímená a my tak máme možnost v něm vydržet i na dlouhých cestách. Výrobci si také dali práci s barvou. Černému tělu tvoří protiklad krásná, lehká, světlá zelená. Rám navíc slouží jako pomocník při nabírání zavazadel. DSR/X je prostě uzpůsobená na pořádný náklad. Ten by ovšem, včetně nás, neměl překročit 230 kg. 

    Specifikace

    Zadní kolo 17 palců, přední kolo 19 palců. Krásně na nich vynikají brzdy. Přední kotouče 320 mm, zadní kotouč 265 mm. Přední i zadní odpružení pak nabízí zdvih až 190 mm. Ideální stav. 

    Motor 

    Elektromotor dá dohromady 100 koňských sil a krouticí moment 225 Nm. To už je slušná nálož. Maximální rychlost 180 km/h značí, že o zábavu bude postaráno. Na standardní baterii dobijeme motorku na maximum za 2,7 hodiny. 

    Verdikt 

    Pokud se Zero dostane k nám, rozhodně si najde své fanoušky. Jde o krásný stroj s pořádným výkonem. Přestože se najdou lidé, kteří budou baterii hanit, DSR/X je ideálním příkladem toho, že i elektřina má u motorek své místo. 

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.