-0.7 C
Czech
Neděle 28. prosince 2025
OstatníSportovní design, luxusní vnitřek. Ford Puma udává tempo crossoverů

Sportovní design, luxusní vnitřek. Ford Puma udává tempo crossoverů

Reklama

Popularitu mu odepřít nelze, ještě navíc, když má nově sportovnější vzhled a luxusnější výbavu. Ford Puma to dotáhl daleko už v minulosti a předpokládá se, že bude v podobném trendu pokračovat. Nejednoho řidiče zaručeně překvapí a potěší.

Ford si tak trochu splnil sen a dodal do Evropy vůbec první sportovní SUV a to právě v podobě Puma ST. Nic nebylo ponecháno náhodě, a když se s autem trochu více sžijeme, zjistíme, že všechny detaily byly dokonale promyšleny. Využít můžeme až 4 jízdní režimy a kombinace sportovního podvozku s 19palcovými koly také udělá své. Ze sportovních SUV se zkrátka stal lukrativní byznys a jen tak se to nezmění.

Sportovní vzhled

Je očividné, že výrobci sáhli po standardním Fordu Puma a trochu ho „prohnali“ úpravami. Větší a výkonnější brzdy, sportovní nárazníky, černý spoiler. To vše indikuje, že s tímhle autem bude mnohem větší zábava, než jsme si mysleli. Zepředu jsou hlavním poznávacím faktorem světla. Ta jsou oproti zbytku auta, který je sekaný a plný odvážných linií, kulatější a vypouklá. ST byl vytvořen pro zábavnou jízdu a musí to být poznat už z vizáže.

Interiér je přesně to, co očekáváme, když vidíme sportovní exteriér. Kombinace tvrdých plastů a karbonu hraje dokonale dohromady. Sedačky jsou tak sportovní a závodně tvarované, jak jen to jde. Volant pevný a masivní. Co nás překvapilo, bylo ovládání. Nastavení klimatizace je tlačítkové, což je úleva po všech těch nových modelech s digitálními, malými displeji. Obrazovka infotainmentu o velikosti 8 palců je v ideální výšce, takže neztrácíme přehled o tom, co se děje na silnici, když operujeme se systémem, který je navíc dokonale jednoduchý a přehledný.

Pod kapotou to žije

Přeplňovaný motor 1,5 EcoBoost dosahuje výkonu 147 kW, takže nějakých 200 koňských sil. Točivý moment 320 Nm. Z 0 na 100 se Puma vyšplhá za 6,7 s, což je opravdu působivé číslo. Co nás ovšem mimořádně těší, jsou jízdní vlastnosti. Na trhu jsou možná silnější sportovní SUV jako Audi nebo Cupra, ale ST umí dopřát řidiči pořádnou porci zábavy i s menším výkonem. Cena se pohybuje kolem 730 000 korun, což je sice dost, ale při pohledu na konkurenci je to velmi férová nabídka.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Renault s prototypem Filante Record ujel 1 008 km na jednu sériovou baterii

Renault si před koncem roku připsal rekord, který zní skoro jako provokace. S elektromobilem Filante Record ujel 1 008 kilometrů bez nabíjení. Držel přitom průměr 102 km/h a zvládl to za méně než deset hodin. Spotřeba spadla na 7,8 kWh na 100 kilometrů. A to celé se sériovou baterií o kapacitě 87 kWh.

Toyota ukázala prototyp GR GT a chystá silniční osmiválec

Toyota zvedla laťku své sportovní divize Gazoo Racing. Na domácí půdě ukázala prototyp GR GT a vedle něj i závodní verzi GR GT3 pro kategorii FIA. Novinka míří vysoko: kombinace osmiválce, hybridní techniky a transaxle koncepce slibuje výkon i vyváženost. Výrobce tvrdí, že silniční varianta má zůstat použitelná každý den.

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama