Více
    22.4 C
    Czech
    Pátek 3. května 2024

    Snový elektromobil, který stojí za hřích. Audi RS e-tron GT udělá stovku za 3,3 sekundy

    Názory na elektromobily se mohou různit, v případě Audi RS e-tron GT jde ale o jasnou věc. Za bezmála 4 miliony korun si může řidič užívat každý kilometr jízdy a cítit se jako ve snu. Tohle auto má zkrátka všechno potřebné k tomu, aby se stalo hybatelem mezi elektromobily. Pojďme se na něj podívat zblízka.

    GT je tu proto, aby trhalo rekordy. Němci zkrátka vědí, jak postavit sporťák s jemným provedením, ale zároveň s drsnou a nesmlouvavou povahou. Na první pohled je nám jasné, o co tady půjde. Celý tenhle sedan je posazený pekelně nízko a všechny jeho vlastnosti jsou umocněny nemalým počtem detailů, které dotvářejí úžasný a elektrizující pocit z tohohle auta.

    Velké a dlouhé

    To, že je auto nízko, je jedna věc. Je ale umocněná faktem, že celé měří na délku téměř 5 m a rozvor dosahuje neuvěřitelného čísla 2,9 m. Vysoké je tohle RS pouze 1,4 m.  Celková hmotnost je sice 2 860kg, ale to není nic, s čím by si motor neporadil. Na požitek z jízdy nemá váha sebemenší vliv. Do kufru se toho taky vejde v rámci možností docela dost. Celých 350l. Je to prostě sporťák.

    Design je jednoduše fascinující. Jedná se o verzi RS, tudíž se často potkáme s karbonovými prvky třeba na zpětných zrcátcích, nebo zadní časti u výfuků. Výrobci si tady nádherně pohráli s liniemi. Všechno hraje krásně dohromady a působí nebývale zvětšujícím dojmem. Velké plus si zaslouží zadní světelná lišta, která spojuje světlomety s 3D efektem. V noci bychom se na tohle auto mohli dívat bez přestávky. Předek je, jak se patří nebezpečný a to opět hlavně díky světlům. 3D efekt dělá opravdu hodně.

    Interiér je jedno velké RS. Karbon, kůže, sekané tvary a podsvícení všude kam se podíváme. Volant je klasické Audi, takže nádhera. 12,3 palců široký displej s vcelku slušnou zpětnou odezvou. Největší blaho jsou ovšem sedačky. Ty působí, jako by byly vytesány z kamene, a přesto jsou nadmíru pohodlné. V zatáčkách nás navíc podpoří svým tvarem.

    Náboje pod kapotou

    Čím má e-tron nabito? Elektromotor s výkonem 440kW a krouticím momentem 830Nm. To je solidní arsenál, který nám zaručí to, že nás auto vystřelí z 0 na 100 za 3,3s a odezva je opravdu blesková. V kombinovaném provozu nám energie vystačí na cca 450 km. To je na tenhle typ auta docela slušné číslo. A jakou rychlostí nás sveze maximálně? Je to 250 km/h.

    Za kolik si ho pořídíme domu? Bohužel je cena stejně vysoká, jako jeho kvality. 3,75 milionů Kč je opravdu nezanedbatelné číslo. Upřímně. je ale jasné, že tohle auto stojí za hřích.

    Sledujte nás na sítích

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn. 

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Novinka pro rok 2024. Toto pickup truck Toyota Tacoma

    Toyota Tacoma 2024 se nepochybně zapíše do historie. Jde totiž konečně o hybrid, což by mohlo ušetřit finance mnohých řidičů. Zároveň by se tak mohla prodloužit doba, než začnou platit zákazy pro veliká auta do měst. Američané by měli zbystřit. Novinka vychází na optimální peníze a nepochybně se po ní rychle zapráší. Rok 2024 se nese ve znamení změn.