Více
    13 C
    Czech
    Neděle 5. května 2024

    500 kg, 400 tisíc kousků. Lamborghini Sián z Lega v „životní“ velikosti postavili v Kladně

    Lamborghini Sián je hybridní supersport s motorem V12 a výkonem 800 koní, který byl představen v září roku 2019. Po necelých dvou letech se stejně jako další supersporty Bugatti Chiron a McLaren Senna dočkalo i toto ikonické „Lambo“ pocty v podobě modelu z Lega v měřítku 1:1. Model byl postaven v Kladně, váží 500 kilogramů a skládá se z více než 400 tisíc dílků.

    Prvním hybridním supersportem fenomenální italské značky byl Lamborghini Sián FKP 37, kterého bylo vyrobeno pouze 63 kousků. Teď mu přibyl „bráška“ číslo 64. Ale ten není kdovíjaký. Je totiž vytvořen z Lega a jeho stavba zabrala neuvěřitelných 8660 hodin. Jen vývoj trval 5370 hodin práce a samotné složení všech dílků pak 3290 hodin.

    Jako blesk aneb hra se světlem

    Na Lego bylo potřeba hned 20 komponentů vyrobit přímo na míru. Šlo například o průhledné části s LED osvětlením, které prezentují přední a zadní světla, jedinečně zvýrazňují křivky a při pečivém prozkoumání máte pocit, že vidíte blesk. Slovo Sián totiž v boloňském nářečí znamená právě blesk či záblesk.

    Všechny díly byly nejprve zaslány do Itálie, tam lakovány speciální barvou a poté natřeny bezbarvým lakem. To víte, značka jako Lamborghini si prostě potrpí na preciznost. „Chtěli jsme, aby i tento Lego model měl stejnou maximální péči jako naše sériové vozy,“ prozradili tvůrci vozu, kteří z originálních komponentů použili jen čtyři kola a dvě loga. Ta umístili na příď a záď.

    Váha modelu je 500 kilogramů. Kvůli převozům je na těžké podložce

    Je jasné, že takovýto unikát z Lega má před sebou mnoho cestování, aby se jím mohla značka chlubit po celém světě. Pro tyto účely je model napevno spojen s kovovou podložkou. Samotný model váží kolem 400 kilogramů, kvarteto originálních kol má přibližně 100 kilogramů. A těžká kovová podložka váží nějakých 1700 kilogramů. Suma sumárum má celý soubor dohromady 2200 kilogramů.

    Pochopitelně tento kousek není na prodej, ale kdybyste si přeci jen chtěli Sián z Lega sestavit, máme pro vás řešení. Model v měřítku 1:8 lze zakoupit v ceně kolem 7500Kč. Pokud tak učiníte, čeká vás zábava s přesně 3696 dílky.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    1 komentář

    Comments are closed.