Více
    15.2 C
    Czech
    Neděle 14. září 2025

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    65 tisíc hodin vývoje. Démon Bugatti La Voiture Noire je světový unikát za stovky milionů

    Tohle démonické auto Bugatti La Voiture Noire už spatřilo světlo světa v roce 2019 na autosalonu v Ženevě, ale tehdy šlo jen o maketu. O koncept bez motoru. Jak se ale nyní může zdát podle příspěvku Bugatti na Twitteru, dílo je již dokončeno.

    Reklama

    Před dvěma lety vzbudilo nejdražší auto světa v Ženevě docela poprask a to i přesto, že šéf komunikace francouzské automobilky uvedl, že auto bude hotové za dva, možná dva a půl roku. Teď ale zřejmě nastal nejspíš čas bouchnout šampaňské a zakřičet si hurá, máme hotovo.

    Cena? Skoro půl miliardy

    Jednalo se o zakázkovou výrobu a insirací byl ztracený vůz Bugatti 57 SC Atlantic. Auto si objednal tajemný boháč, který za něj měl vysolit neuvěřitelných 420 milionů korun. V dnešním světě je ale těžké něco utajit a není divu, že krátce po ženevském autosalonu 2019 přišla španělská médie v čele s deníkem Marca s informací, že snový sporťák je pro jednoho z nejlepších fotbalistů světa Cristiana Ronalda.

    Francouzská automobilka zveřejnila na Twitteru příspěvek s následujícím textem. „Do výroby La Voiture Noire bylo investováno 65 tisíc vývojových hodin. Jde o nejunikátnější automobil na zakázku, jaký byl kdy postaven.“ U příspěvku jsou i tři fotky a zejména ta, která zachycuje detail masky v dešti, má pořádné grády.

    Osmilitrový žrout pod kapotou

    V neuvěřitelném voze, který svým způsobem až nahání hrůzu, najdete 8,0litrový motor W16 s enormním výkonem 1 500 koní a točivým momentem 1 600 newtonmetrů.

    Bugatti popisuje La Voiture Noire jako „kus automobilového umění“, který má vše potřebné k tomu, aby přežil staletí. Pokud patříte mezi fanoušky alektromobilů, tak se raději nedívejte na povinné údaje o spotřebě paliva. Není žádným překvapením, že tento démon spadá do třídy „G“ vzhledem ke kombinované spotřebě 22 litrů na 100 kilometrů a 505,61 gramu emisí CO2 na kilometr. To jsou pro představu 4x horší údaje než u Škody Octavie.

    65 tisíc hodin = 2708 dnů „čistého“

    Když se podíváte na zoubek uvedenému údaji 65 tisíc hodin, budete koukat. Při vydělení 24 zjistíte, že jde vlastně o 2708 celých dnů, což je skoro 7,5 roku. Jak ale uvedl web auto.cz, lze asi těžko předpokládat, že se na vývoji makalo 24 hodin denně. Pokud bychom vzali v potaz klasickou osmihodinovou pracovní dobu, došli bychom k neuvěřitelnému číslu 22,3 roku práce

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.

    Fiat Grande Panda dostane benzín a manuál

    Fiat vyslyšel řidiče, kteří volají po jednoduchém a dostupném autě. Grande Panda se vedle elektromobilu a mild-hybridu objeví také jako čistě benzinová verze s šestistupňovým manuálem. Značka slibuje nižší cenu a návrat k tradici malých, chytrých a praktických vozů.

    Volkswagen kritizuje vlastní zapuštěné kliky dveří. Co na to zákazníci? 

    Automobilka Volkswagen v posledních letech čelila ostré kritice za změny, které podle mnohých zákazníků nebyly nutné. Patřilo mezi ně především soustředění většiny funkcí do dotykového displeje, nahrazení klasických tlačítek dotykovými posuvníky – a také experimenty s novými typy klik dveří. Nyní ale vedení značky přiznává, že některé nápady nebyly šťastné, a slibuje návrat k tradičním řešením.

    Ford Ranger MS-RT přidává plug-in hybrid a sportovní styl

    Ford cílí na řidiče, kteří nechtějí mít pick-up jen jako pracovní nástroj. Ranger MS-RT dostal agresivní vzhled, sportovně laděný podvozek a nově i plug-in hybrid. Do rodiny se přidává také elektrická dodávka E-Tourneo Custom. Oba vozy spojují užitné schopnosti s odvážným designem.

    Mercedes-Benz plánuje zachovat dvanáctiválce ještě po dlouhá léta

    Milovníci klasických velkoobjemových motorů se mohou radovat – Mercedes-Benz se nechystá ukončit výrobu svého legendárního dvanáctiválce. Podle nejnovějších informací by měl tento typ pohonné jednotky zůstat v nabídce minimálně do 30. let tohoto století. Přesto ale zůstává otevřená otázka, na jakých trzích bude možné tyto vozy skutečně koupit.

    Renault Clio přijíždí v nové generaci

    Francouzská automobilka ukázala šestou generaci svého bestselleru. Nové Clio se odvážně vydalo jiným směrem. Přineslo výrazný design, modernější interiér i úspornější pohony. Model, který se od roku 1990 prodal v milionech kusů, tak vstupuje do další éry.

    Ram 1500 pro rok 2026 znovu přichází s HEMI V8

    Po krátké odmlce se vrací to, co fanoušci amerických pick-upů tolik milují – burácející 5,7litrový HEMI V8. Ram přiznal, že jeho vyřazení z nabídky modelu 1500 pro rok 2025 byla chyba, a proto se v roce 2026 slavná osmiválcová jednotka vrací do hry.

    Nový Polestar 5 je tady. Výzva pro Porsche Taycan i Lucid Air?

    Po pěti letech postupného odhalování, které začalo koncepčním modelem Precept v roce 2020, je to konečně oficiální – Polestar představuje svůj nový vlajkový sedan s označením Polestar 5. Premiéru si odbývá na autosalonu IAA Mobility v Mnichově a jeho ambice jsou jasné: postavit se silné konkurenci v podobě Porsche Taycan nebo Lucid Air.

    Škoda ukázala Vision O, předobraz elektrické Octavie

    Škoda představila v Mnichově koncept Vision O. Jde o odvážný pohled do budoucnosti značky a zároveň o nástřel páté generace Octavie. Automobilka sází na minimalistický design, velké displeje a aerodynamické triky. Zároveň ale přiznává, že nástup elektrické éry nebude tak rychlý, jak původně plánovala.

    Nový Mercedes GLC EV 2027. Elektrická síla s dojezdem přes 600 km

    Mercedes-Benz rozšiřuje svou elektrickou rodinu o dalšího člena. Po úspěšných modelech vyšších tříd přichází na řadu mainstreamovější nabídka – nové GLC EV s technologií EQ, které se začne prodávat koncem roku 2026 a v roce 2027 bude k dispozici ve dvou variantách.

    Ford Capri 2025 je zpět jako elektrické SUV kupé

    Ford oživil slavné jméno Capri, ale nostalgii nechal stranou. Nový model pro rok 2025 není sportovní kupé, nýbrž moderní elektrický crossover. Staví na platformě MEB sdílené s Explorerem a míří na zákazníky, kteří hledají styl, prostor a moderní technologie.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama