Více
    20.8 C
    Czech
    Sobota 4. května 2024

    Italové představili „placatou střelu“. Elektro má 2 040 koní a vyrovná se F1

    S vysoce výkonnými elektromobily jako by se roztrhl pytel. Audi, Lotus, chorvatská firma Rimac nebo Porsche. Všechny tyto automobilky už své super sporty představily. K výčtu se přidá i Estrema. Výrobci z Itálie se usadí mezi smetánkou díky modelu Fulminea.

    Fakt, že automobilový svět se bude muset brzy smířit už jen s elektromobily, je všem nad slunce jasné. Když už ale mají auta přesedlat na elektrický pohon, tak ať to alespoň stojí za to. Tímto heslem se v poslední době řídí řada výrobců.

    Porsche Taycan, Audi e-Tron GT, Lotus Evija. To je trojice špičkových aut, která využívají k výkonu elektřinu. Pozadu nechtějí zůstat ani Italové, kteří do svého arsenálu zařadí Estremu Fulmiea, tzv. extrémní blesk.

    Ano, auto se tak skutečně v překladu jmenuje. A není divu, po technické stránce i vnějšku působí tahle dvě slova celkem vhodně. „Placatá střela“ má výkon 2 040 koňských sil a z 0 na neuvěřitelných 320 km/h ji stačí pouhých 10 vteřin.

    Speciální baterie

    Kromě skvělých jízdních vlastností se ve firmě zaměřili také na baterie. Ty jsou mezi elektromobily klíčovým tématem, bez nich totiž dokáží vozidla urazit alespoň minimální vzdálenosti jen horkotěžko. Italové si na nich ale dali záležet.

    „Budeme prvním silničním hyper sportem s hybridní baterií, která kombinuje články s pevným elektrolytem a respektive ultra-kondenzátory,“ hlásí Estrema. Baterie budou složené z několika částí, všechny by navíc měl ukrýt vlastní speciální karbonový box.

    Baterie by toho měly dost vydržet, navíc budou vážit pouhých 300 kilogramů. Jen pro představu, hybridní baterky z Itálie zvládnou 450 Wh/kg. Oproti tomu 3. model Tesly nabídne „pouhých“ 260 Wh/kg.

    Fantastické parametry umocní i dojezd, který by se měl pohybovat na hranici 520 kilometrů. Celkem slušné na auto, které se dokáže na rovince měřit třeba i s monopostem Formule 1. Italové plánují ukázat auto v plné kráse až 13. května, už teď ale nabídla prvotní fotografie.

    Auto by mělo být zájemcům dostupné od druhé poloviny roku 2023, na „placatou střelu“ si tak budeme muset ještě nějaký ten rok počkat.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.