Více
    20.8 C
    Czech
    Sobota 4. května 2024

    Tahač od Tesly vyjel na okruh. Dočkáme se brzy výrobní linky?

    „Revoluce ve světě tahačů“. Asi takhle nějak označuje vedení automobilky Tesla svůj nápad s názvem Semi. Prototyp představili Američané už před 4 lety, až teď je ale o něm slyšet o trochu hlasitěji. Tahač totiž vyjel na okruh, což leccos naznačuje. Snad už se konečně blíží spuštění výroby.

    Když Musk v roce 2017 ukazoval své budoucí plány s tahačem Semi, všichni byli jako u vytržení. Aby ujel tahač na elektřinu 804 kilometrů a ještě za sebou vlekl 36 tun nákladu? Mnozí si klepali na čelo. O rok později však šéf firmy přišel i informací, že se dojezd ještě o něco zvýší.

    Podle posledních zpráv by měl Semi ujet 965 kilometrů na jeden zátah a třeba z 0 na 100 se dostat pod 20 vteřin. To je na kamion dost slušný výkon. Nikdo ale pořád neví, co a jak se teď bude dál dít. Kdy se spustí výroba? Kolik bude jeden stát? Na tyto otázky ještě odpověď neznáme.

    Samotná Tesla slibovala prodej už v roce 2019, z plánů ale nakonec sešlo. A vloni zabrzdila veškeré akce pandemie nemoci covid-19. Podtrženo, sečteno, spekulanti mluví o druhé polovině letošního roku. Představit by se měla finální verze i budoucí prodejní strategie.

    I s ohledem na plánované představení dolaďují výrobci poslední detaily. Na své sociální sítě teď dokonce přidali video z testů na okruhu. Revoluční elektrický tahač Semi se okolo kameramana prohnal pohodovou rychlostí.

    Tahač budí enormní zájem

    Ještě o něm skoro nic nevíme. Ani, jak bude vypadat, ani kolik přesně ujede, ba ani to, kolik bude stát. Kdyby se ale na něj stála fronta, už teď by v ní zájemci čekali a padali přes sebe. Takové šílenství Semi způsobuje.

    Společnost Pepsi už si prý stihla několik speciálních kusů objednat. A stejně tak i velká americká firma UPS. Upřímně se ale nedivíme. Musk při popisování tahače používá slova jako revoluční, úsporný, šetrný, rychlý a silný. Ta působí při nejmenším lákavě.

    Nechme se tak překvapit, co v současné době nejbohatší člověk světa vymyslí. Zájem o jeho tahač Semi ale bude enormní. Snad to jeho Tesla celé ustojí.

    Sledujte nás na sítích

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy. 

    Nový Mercedes G EQ. Legendární SUV v elektrickém kabátě

    Mercedes-Benz právě uvedl na trh novou verzi svého ikonického modelu G, který je známý svou schopností zdolat doslova každý terén. Tentokrát však bude tento legendární vůz postrádat charakteristický hukot spalovacího motoru. Místo toho se pod jeho kapotou ukrývá tichý, ale výkonný elektrický pohon. Toto představuje pro automobilový průmysl důležitý milník.

    BMW odmaskovalo model M5 Touring. Tohle auto bere dech 

    Nový model M5 Touring od BMW se představil někdy kolem Nového roku. Tehdy jsme mohli jen odhadovat, jak bude vypadat. Firma nyní konečně strhla z vozu maskování a předvedla ho světu. BMW 5 Touring vyniká svým designem, komfortem a samozřejmě i výkonem, a proto stojí za to mu věnovat pozornost. Cena už tolik příznivá bohužel není. 

    Nissan ukazuje, jak bude vypadat budoucnost automobilů 

    Automobilka Nissan vystoupila na Pekingském autosalonu s prezentací čtyř nových konceptů. Ty potvrzují její závazek vyrobit 30 nových modelů po celém světě v následujících třech letech. Plán Arc představuje 16 elektrických a 14 spalovacích vozidel. Nissan celkově plánuje uvést na trh 34 elektrifikovaných modelů v období 2024-2030. Dá se podobný cíl vůbec splnit? 

    Renault 5 přináší novou éru udržitelné mobility pro města

    Pro milovníky automobilů není jméno Renault 5 cizí. Symbolika tohoto vozu se zrodila v minulosti, nyní se ale vrací v novém kabátě – elektrickém. Tento legendární model, známý zejména svou kompaktností a stylovým designem, se vrací s novým způsobem pohonu, který je připravený pro výzvy moderních městských prostředí.

    Dacia Spring na českém trhu. Nejlevější elektromobil už nic nezastaví 

    Dacia představuje svou novinku – Dacia Spring, elektromobil určený pro město. A teď už známe i ceník pro český trh. I když Dacia Spring nenabízí ohromné množství koní pod kapotou, přichází s praktickým designem, a především s příznivou cenou. To ji činí pravděpodobně nejlevnějším elektromobilem na trhu. Přesně takto chce Dacia strčit konkurenci do kapsy.