-3.6 C
Czech
Pátek 26. prosince 2025
ElektroZeekr 7X míří do Evropy s luxusem a rekordním nabíjením

Zeekr 7X míří do Evropy s luxusem a rekordním nabíjením

Reklama

Čínský Zeekr 7X se zařazuje mezi prémiová elektrická SUV střední třídy a míří i na evropský trh. Přináší moderní design, špičkové technologie a výkon, který se nebojí srovnání s německou konkurencí. K tomu přidává cenu, která nutí zbystřit i zavedené značky.

Na délku měří téměř 4,8 metru, takže stojí vedle Audi Q6 e-tron nebo Mercedesu EQE SUV. Díky čistým liniím nepůsobí zbytečně mohutně a na pohled cílí na evropský vkus. V kabině čeká kombinace alcantary, kůže a kvalitních materiálů. Samozřejmostí je obří dotykový displej a moderní ovládání, nechybí ani praktické detaily včetně desítek úložných přihrádek.

Výkon a dojezd

Základní verze Core RWD nabízí baterii s kapacitou 75 kWh, výkon 232 kW a dojezd kolem 480 km podle WLTP. Varianta Long Range RWD přidává 100kWh akumulátor, výkon 310 kW a dojezd až 615 km. Vrcholem nabídky je Privilege AWD s dvojicí elektromotorů, výkonem 470 kW a sprintem na stovku za 3,8 sekundy. Dojezd činí 542 km a cena se pohybuje okolo 1,7 milionu korun, tedy výrazně méně než srovnatelné Audi nebo Mercedes.

Nabíjení patří k hlavním zbraním Zeekru. Díky 800V architektuře zvládne v Evropě výkon až 380 kW, což jsme ověřili i v českých podmínkách. Při testu vystoupal nabíjecí výkon na špičkových 378 kW a držel se vysoko až do 40 % kapacity. Výrobce uvádí čas 16 minut z 10 na 80 % a reálné měření to potvrdilo.

Komfort a jízdní dojmy

Zeekr 7X nabízí kabinu s důrazem na pohodlí. Sedadla jsou měkká, vyhřívaná, odvětrávaná a doplněná masáží. Vzadu nechybí elektrické rolety, stolky ani tablety. Vůz umí režimy jako „Pet Mode“ nebo „Stress Release Cabin“, který jedním tlačítkem promění interiér v relaxační zónu.

Na silnici působí klidně a vyrovnaně. V režimu Comfort filtruje nerovnosti s jistotou, řízení zůstává lehké a kultivované. Přepnutí do Sportu přidá na tuhosti, ale charakter vozu zůstává spíše pohodlný než sportovní. Spotřeba se v kombinovaném provozu pohybuje kolem 17 kWh/100 km, což znamená reálný dojezd 450 až 500 kilometrů.

Zeekr 7X tak ukazuje, že čínská auta už nejsou jen levnou alternativou. Nabízí design se švédským rukopisem, luxusní výbavu, rekordní nabíjení a cenu, která evropskou konkurenci staví do těžké pozice. Evropští zákazníci se dočkají během příštího roku a rozhodně je na co čekat.

Reklama
Reklama

Doporučujeme

Nový Jeep Compass míří na Evropu a startuje s hybridem a elektromobilem

Jeep Compass ve třetí generaci sází na Evropu. Vypadá jako americký tvrďák, ale techniku bere z rodiny Stellantis a ladí se na evropský vkus. Základ stojí na platformě STLA Medium, kterou sdílí i příbuzné modely od Peugeotu a Opelu. Výroba se počítá hlavně pro evropské zákazníky, i proto novinka působí civilněji a promyšleněji než dřív.

Volkswagen ID.Unyx 08 přináší 800V techniku do velkého SUV

Volkswagen posílá do Číny elektrické SUV ID.Unyx 08 s dojezdem až 730 km podle místních měření a s 800V architekturou. Novinka stojí na technice čínského Xpeng a míří na trh, kde se evropským značkám v posledních letech dýchá čím dál hůř.

Alpine A390 přijíždí jako elektrický fastback s pohonem všech kol

Alpine rozšiřuje svou nabídku o model A390. Nový elektrický fastback staví na třech elektromotorech a poprvé u značky přináší pohon všech kol. První jízdy ukazují, že chce navázat na jízdní projev A110, jen ve větším a praktičtějším balení.

Ford Lightning je tady. Sice elektrický, ale se spalovacím generátorem

Automobilka Ford chystá zásadní obrat ve své elektrické ofenzivě. Čistě elektrický Ford F-150 Lightning má po roce 2025 skončit a nahradí ho zcela nová generace s označením Lightning EREV. Zkratka znamená Extended-Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s prodlouženým dojezdem. Přesně to vystihuje hlavní změnu. Pod kapotou se objeví spalovací generátor.

KGM Actyon v Česku zlevnil a přidává hybrid

KGM, dříve SsangYong, rozšiřuje českou nabídku modelu Actyon. K dosavadní specifikaci přidává levnější výbavu Style a nově také hybrid, který slibuje výrazně nižší spotřebu. Zůstává důraz na prostor, bohatou výbavu a jednoduchý ceník.

Ferrari Amalfi spojilo krásu, sílu a lehkost pohybu

Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.

Jaguar Type 00 se ukázal v ulicích a odhalil, kam míří nové GT

Jaguar vytáhl do Paříže elektrický koncept Type 00 a poprvé ho pustil mezi běžná auta. Studie z loňska dál rozděluje fanoušky, ale značka ji bere jako výkladní skříň nového stylu. Přesně proto se s ní ukázala během pařížského týdne módy. A přidala k tomu i další střípky o chystaném sériovém modelu.

Nissan Hyper Adventure ukázal elektrické SUV pro výpravy do přírody

Nissan odhalil koncept Hyper Adventure jako druhý vůz z plánované série pokročilých elektromobilových studií pro Japan Mobility Show. Digitální sportovní SUV míří na lidi, kteří jezdí za dobrodružstvím a chtějí žít ekologicky. Klíčovou roli hraje velká baterie, systém V2X a pohon všech kol e 4ORCE.

Mercedes-Benz ukázal luxusní Unimog k osmdesátinám

Mercedes posunul Unimog do role showcaru a přidal mu prvky luxusu, které si dřív spojoval spíš s třídou G. Na projektu spolupracoval s Hellgeth Engineering a cílil na zákazníky, kteří chtějí extrémní terénní techniku, ale odmítají spartánskou kabinu. Vznikl unikát postavený na Unimogu U 4023, s novým šestiválcem a výbavou, která se v tomhle segmentu moc nevidí.

Kia K4 Hatchback pro rok 2026. Praktičtější než sedan, cenově míří proti Civicu

Kia rozšiřuje nabídku kompaktních vozů o hatchbackovou verzi modelu K4, která by měla oslovit především evropské, a tedy i české, zákazníky. Novinka pro modelový rok 2026 staví na kombinaci praktičtější karoserie, moderní techniky a cenové dostupnosti, která ji řadí pod úroveň hlavních konkurentů v čele s Hondou Civic.

Nissan Hyper Tourer ukázal futuristickou vizi elektrického minivanu

Nissan představil koncept Hyper Tourer jako plně elektrický minivan zaměřený na komfort, společné cestování a špičkové technologie. Studie spojuje autonomní řízení, pohon e-4ORCE a interiér inspirovaný japonskou estetikou. Výsledkem je mobilní lounge, kde hraje hlavní roli pohoda posádky.

EU ustupuje od zákazu spalovacích motorů v roce 2035

Plán EU zakázat od roku 2035 prodej nových vozů se spalovacími motory dostává vážné trhliny. Po silném tlaku členských států i klíčových automobilek Evropská komise oficiálně navrhla zmírnění původně velmi přísných pravidel. Zákaz, jak byl dosud nastaven, tak možná nikdy nevstoupí v platnost.

Nissan Hyper Force ukázal vizi elektrického supersportu

Nissan na Japan Mobility Show představil koncept Hyper Force jako vrchol série pěti studií „hyper“. Jde o plně elektrický vysokovýkonný supervůz s výkonem až 1 000 kW a technikou kolem baterie s pevným elektrolytem. Koncept cílí na závodní nadšence i hráče a počítá s režimy R a GT.

Audi GT50 Concept. Když se závodní historie potká s budoucností

V době, kdy automobilový průmysl stále více směřuje k unifikaci a elektrifikaci, působí koncept Audi GT50 jako svěží připomínka toho, že emoce, motorsport a technická odvaha mají u čtyř kruhů stále své místo. Tento výjimečný vůz nevznikl v tajném designérském studiu ani pod vedením marketingového oddělení, ale v rukou učňů Audi v německém Neckarsulmu, kteří dostali příležitost přetavit historii značky do moderní podoby.

Nissan Hyper Punk ukázal SUV pro influencery

Nissan odhalil koncept Hyper Punk jako kompaktní crossover s ostrou karoserií z mnohoúhelníků a obřími koly. V kabině škrtá tlačítka a sází na obrazovky, kamery a umělou inteligenci. Auto míří na tvůrce digitálního obsahu a poprvé se ukáže na tokijském autosalonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama